The Hallikainen™
Muusikko
- Liittynyt
- 17.1.2017
- Viestit
- 5354
Tilanne frame by frame. Alfaukko voisi selostaa mitä tässä tapahtuu.
Ja Bottaksellakin teki pari kertaa sääntöjen vastaisesti.Vettelin vika, mutta ihan oikein Leclercille. Meni maku mieheen ekalla kierroksella, kun yritti pelotella autollaan Norrista, mutta junnu antoi hyvin kampoihin
Juu niin taisi tehdä, mutta kuten tiedämme kultapojille on omat säännöt.Ja Bottaksellakin teki pari kertaa sääntöjen vastaisesti.
Katsoin uudestaan. Näkökulmani on edelleen, että siihen asti kun Vettelin eturengas oli Leclercin eturenkaan tasalla, Leclercille oli oikeus painaa Vetteliä oikealle, jättäen vain auton levyisen tilan. Tuosta hetkestä alkaen sitten Vettelillä oli oikeus alkaa painamaan Leclerciä vasemmalle, kunhan vaan jättää auton levyisen tilan eikä tee mitään liian äkkinäisiä. Tilanne on täpärä, eikä Vettel täysin syytön osapuoli osumaan ole, mutta Leclerciltä taas yksi kolari, jossa ajautui tahallaan mukamas uhrina osumaan, vaikka tilanteessa oli hyvin tilaa ja aikaa väistää, ainakin jos olet yksi maailman parhaista.Ajoi päin? Katsoppas video uudestaan. Kuka ajoi?
Siis ei toista saa ruveta hivuttamaan sivulle päin vaan suoralla mennään suoraan. Eihän toisen liikkeitä voi ennakoida.Katsoin uudestaan. Näkökulmani on edelleen, että siihen asti kun Vettelin eturengas oli Leclercin eturenkaan tasalla, Leclercille oli oikeus painaa Vetteliä oikealle, jättäen vain auton levyisen tilan. Tuosta hetkestä alkaen sitten Vettelillä oli oikeus alkaa painamaan Leclerciä vasemmalle, kunhan vaan jättää auton levyisen tilan eikä tee mitään liian äkkinäisiä. Tilanne on täpärä, eikä Vettel täysin syytön osapuoli osumaan ole, mutta Leclerciltä taas yksi kolari, jossa ajautui tahallaan mukamas uhrina osumaan, vaikka tilanteessa oli hyvin tilaa ja aikaa väistää, ainakin jos olet yksi maailman parhaista.
Edellä oleva saa valita haluamansa ajolinjan, mutta rinnalla olevalle on jätettävä tila.Siis ei toista saa ruveta hivuttamaan sivulle päin vaan suoralla mennään suoraan. Eihän toisen liikkeitä voi ennakoida.
Siis oletko oikeasti sitä mieltä, että Leclercin pitää mennä täysin sisälinjalle jos Vettel haluaa? Et tiedä säännöistä yhtään mitään.
Turhanpäiväistä lässytystä. Määritelmäsi rinnalla ajamiselle ja edellä olemiselle ovat väärät, joten loputkin väittämästäsi voidaan sivuuttaa suoraan.Edellä oleva saa valita haluamansa ajolinjan, mutta rinnalla olevalle on jätettävä tila.
Kokemattomalle katsojalle saattaisi näyttää siltä, että onpa tyhmä ja turha osuma, mutta tuossa ajolinjanmuutoksessa on näissä kaikissa tapauksissa kuitenkin taka-ajatuksena saada itselle edullisempi linja mutkaan suhteessa kaveriin. Nämä tapaukset ovat vielä lieviä verrattuna suoralla radalta ulos painamisiin. Dramaattista on vain se, ettei toinen väistä ja tulos on osuma.
Täys mulkkuhan tuo vetteli on. Tuon tyyppisiä kiilauksia se tekee jatkuvasti. :yuck:Kokemattomalle katsojalle saattaisi näyttää siltä, että onpa tyhmä ja turha osuma, mutta tuossa ajolinjanmuutoksessa on näissä kaikissa tapauksissa kuitenkin taka-ajatuksena saada itselle edullisempi linja mutkaan suhteessa kaveriin. Nämä tapaukset ovat vielä lieviä verrattuna suoralla radalta ulos painamisiin. Dramaattista on vain se, ettei toinen väistä ja tulos on osuma.
Kokeneelle katsojalle näyttää siltä, että Vettelin osuma oli todella tyhmyyttä eikä sääntökirja missään vaiheessa käske Leclerciä väistämään ja kieltää moisen tempun. Jos Vettel olisi jatkanut kisaa, todennäköisesti +10s. Nyt kun vielä vähän opiskelet sitä sääntökirjaa ja mietiskelet, saakohan suoralla kiemurella rikkoen toisen renkaan. Ihan älytöntä vänkäystä sinulta.Kokemattomalle katsojalle saattaisi näyttää siltä, että onpa tyhmä ja turha osuma, mutta tuossa ajolinjanmuutoksessa on näissä kaikissa tapauksissa kuitenkin taka-ajatuksena saada itselle edullisempi linja mutkaan suhteessa kaveriin. Nämä tapaukset ovat vielä lieviä verrattuna suoralla radalta ulos painamisiin. Dramaattista on vain se, ettei toinen väistä ja tulos on osuma.
Näytä sääntökirjasta kohta, joka kieltää puolittain edellä olevaa muuttamasta ajolinjaansa. Tai esitä tapauksia, joissa tästä on rankaistu. Jos siitä ei ole koskaan rankaistu, tai tulee jaetun vastuun racing incident, se on sallittua.Vettel olisi voinut valita sisälinjan, jos olisi ollut täysin LecLercin edellä. Jos ei olla edellä, ei vaihdeta myös linjaa. Vettelille sattuu näitä virhearvioita useasti, todennäköisesti hahmottaa auton linjat hiukan huonosti. Otahan nyt järkikäteen oikeasti, väitätkö kivenkovaan niin, että puoli autonmittaa edellä ajava saa leikata toisen auton siiven päältä halutessaan?
esim. "caused an avoidable collision"Näytä sääntökirjasta kohta, joka kieltää puolittain edellä olevaa muuttamasta ajolinjaansa. Tai esitä tapauksia, joissa tästä on rankaistu. Jos siitä ei ole koskaan rankaistu, tai tulee jaetun vastuun racing incident, se on sallittua.
Formuloiden tuomaroinnin tuntien tuo oli huonoin argumentti mitä voi olla.Näytä sääntökirjasta kohta, joka kieltää puolittain edellä olevaa muuttamasta ajolinjaansa. Tai esitä tapauksia, joissa tästä on rankaistu. Jos siitä ei ole koskaan rankaistu, tai tulee jaetun vastuun racing incident, se on sallittua.
Nopein esimerkki löytyy ilman googlea tai youtubea Unkari 2010 Schumacher kiilasi Barrichelloa. Muistini mukaan Schumacher sai lähtörankkua vaikkei edes kolahtanut. Yleensä noissa kiilaaja keskeyttää, siksi ei rankkua tule. Eli nopeassa vauhdissa syntyy vahinkoa.Näytä sääntökirjasta kohta, joka kieltää puolittain edellä olevaa muuttamasta ajolinjaansa. Tai esitä tapauksia, joissa tästä on rankaistu. Jos siitä ei ole koskaan rankaistu, tai tulee jaetun vastuun racing incident, se on sallittua.
Siinä Schumacher kiilasi Barrichellon radalta ulos, mistä nyt on muutenkin rangaistuksia jaeltu. Eikä Barrichello ajanut Schumacheria päin. Leclerc sen sijaan ajoi Vetteliä päin, vaikka rataa oli 3/4 leveydeltä vapaana.Nopein esimerkki löytyy ilman googlea tai youtubea Unkari 2010 Schumacher kiilasi Barrichelloa. Muistini mukaan Schumacher sai lähtörankkua vaikkei edes kolahtanut. Yleensä noissa kiilaaja keskeyttää, siksi ei rankkua tule. Eli nopeassa vauhdissa syntyy vahinkoa.