markot
Well-known member
- Liittynyt
- 20.5.2005
- Viestit
- 4367
Mä voi kirjoittaa sääntöpykälän jossa ei ole ainuttakaan porsaanreikää. Ei se vaadi kuin tahtoa.Eikös näitä ole kielletty ja kokoajan löytyy porsaanreikiä niitä laitella?
Mä voi kirjoittaa sääntöpykälän jossa ei ole ainuttakaan porsaanreikää. Ei se vaadi kuin tahtoa.Eikös näitä ole kielletty ja kokoajan löytyy porsaanreikiä niitä laitella?
Veikkaan, että et pysty! Kannattaa muistaa, että auto vaatii toimiakseen tiettyjä aerodynaamisia osia, joten niiden turvin voidaan juuri kikkailla. Kuulostaa helposti helpommalta mitä oikeasti on.Mä voi kirjoittaa sääntöpykälän jossa ei ole ainuttakaan porsaanreikää. Ei se vaadi kuin tahtoa.
Olisiko tässä kyse sitten mielenkiinnosta. Autot ovat ehkä kiinnostavamman näköisiä.Eivät taida kuitenkaan olla porsaanreikiä vaan aerodynamiikkaa koskeviin sääntöihin on jätetty tarkoituksella alueita, joita ei ole säännelty mitenkään. Näihin "aukkoihin" insinöörit sitten asentavat aina jonkinlaisen ilmanohjaimen. Sitä voi miettiä, miksi näitä aukkoja sitten jätetään, jos uudet aeroratkaisut tullaan kuitenkin kieltämään. Näin kävi esimerkiksi kausien 2017–18 aikana, kun kauden 2017 uusiin aerodynaamisiin sääntöihin autojen selkäevän ylle jätettiin tarkoituksella "speksaamaton aukko", johon jokainen talli asensi sitten T-siiveksi kutsutun härpättimen. Kaudeksi 2018 nämä T-siivet kiellettiin.
Eihän tuota tiedä, on voinut nousta suoraan pohjan läpi.Niin näytti. Mutta taatusti rikkonut edestä paljonkin pohjaa tai muuta osaa autosta, kun tuonne on altapäin päätynyt. Kertoo jotain noista autoista, kun noin pieni osa vaikuttaa kierrosaikaan ihan tolkuttomasti.
Jotta insinööreillä olisi jotain tekemistä? Jotta autot eivät olisi kuin samasta muotista? Jotta jostain voisi saada kilpailuetua?Eivät taida kuitenkaan olla porsaanreikiä vaan aerodynamiikkaa koskeviin sääntöihin on jätetty tarkoituksella alueita, joita ei ole säännelty mitenkään. Näihin "aukkoihin" insinöörit sitten asentavat aina jonkinlaisen ilmanohjaimen. Sitä voi miettiä, miksi näitä aukkoja sitten jätetään, jos uudet aeroratkaisut tullaan kuitenkin kieltämään. Näin kävi esimerkiksi kausien 2017–18 aikana, kun kauden 2017 uusiin aerodynaamisiin sääntöihin autojen selkäevän ylle jätettiin tarkoituksella "speksaamaton aukko", johon jokainen talli asensi sitten T-siiveksi kutsutun härpättimen. Kaudeksi 2018 nämä T-siivet kiellettiin.