Tämä ajatus kävi mielessä itselläkin kesken kisan, että ainakaan mitään menetettävää ei olisi McLarenilla.Jommassa kummassa iltapaskassa väläyteltiin jopa, että näkeekö ricciardo kauden loppua mclarenilla? Huhutaan että mclaren haluaisi piastrin heti palvelukseensa ja yrittävät saada Alpinea luopumaan ennen aikaisesti ja ricciardon suoritus oli jälleen kerran luokkaa -100. Piastri tod näk pystyisi pelastamaan kauden loppupuoliskin tai sama ainakin kokeilla. Ricciardoon kanssa se hävitään.
Harmi homma. Toivottavasti symppis aussi löytäis jyvän taas.
Joo..o. Carlos carlos. Carloksen vauhti on ollut keskimäärin B-luokkaa, vaikka kaikea epäonnea on toki ollut.Mitä ihmettä tämä tarkoittaa? Luin pari kertaa eikä vieläkään mitään havaintoa. Loppuviesti on lähes samaa tasoa.
Sensorit näytti että renkaat on kunnolla kiinni ja renkaat myös vaihdettiin. Vikurointi johtuikin tasauspyörästön hajoamisesta, mitä ei heti jostain syystä huomattu.Minkähän takia Tsunoda laitettiin vielä radalle takaisin keskeyttämään, kun olisi voinut jäädä varikollekin? Turvavyötkin oli jo avannut..
Tämä. Itsekin ihmettelin, että mitä ihmettä ne oikein puhuvat. Aivan kuin he näkisivät jotain sellaista mitä toivovat, mutta mikä ei kuitenkaan ole todellisuutta. Yhdessä kohtaa toinen selostajista väitti, että Verstappen joutuu kovasti ponnistelemaan pysyäkseen Russelin perässä, vaikka heti perään näyttöön pamahtanut ajanotto kertoi jotain muuta. Verstappen ajoi jatkuvasti Russelia kiinni ja kohta hän meni ohikin. Varsinkin se pitkä hujoppi, entinen f1 kuski itsekin on ärsyttävän puolueellinen. Kansainväliseen ja viralliseen f1-lähetykseen tuollainen ei sovi. Jos lähetys olisi tarkoitettu pelkästään briteille, niin sitten asia olisi ok.Huvitti kun Skylla väittivät, ettei Verstappen pysty ohittamaan Russelia. Vetäsi sitten heti ensimmäisellä suoralla ohi, kun sai kiinni.
Olisi kuitenkin voinut pysäyttää varikkosuoralla, niin olisi mennyt vain varikko kiinni. Nyt ohjeistettiin keskeyttämään radalle.Sensorit näytti että renkaat on kunnolla kiinni ja renkaat myös vaihdettiin. Vikurointi johtuikin tasauspyörästön hajoamisesta, mitä ei heti jostain syystä huomattu.
Keltaisten lippujen alue ulottuu (tai ainakin pitäisi ulottua) pitkälle ennen Bottaksen autoa. Eli tässä tapauksessa varmaan koko pääsuoran verran. En ole tarkastanut oliko näin, mutta jos vaan keltaisia heilutettiin kuten pitää, niin ohitus kyllä tapahtui myös niiden alla.Mitenkä toi Sainzin ohitus keltaisen lippujen alla oikein meni? Ainakaan mitään rangaistusta siitä ei tullut, eli oliko se sitten laillinen koska keula oli edellä ennen keltaisten lippujen kohtaa? Mikäli näin on, niin sääntöjä pitää kyllä muuttaa, koska eihän tuo nyt turvallinen ohitus missään tapauksessa ollut.
Ei tässä nyt voida mihinkään vitun ponderiin vedota. Kun samanlainen härpätin sanoi Pérezin rikkoneen ratarajoja jossain aika-ajossa tässä viime aikoina, niin tuomaristo jälkikäteen kumosi tuomion perusteettomana. Kyllä tuomariston pitää in persona käsitellä jokainen kyseenalainen tapaus eikä katsoa vain mystisiä numeroita ruudulta.Keltaisia heilutetaan vaaratilannetta edeltävällä liputuspisteellä ja alue jatkuu seuraavan liputuspisteeseen asti, jossa heilutetaan vihreää. Suuremman vaaran tilanteessa heilutetaan tuplakeltaisia, mitä tässä ei siis heilutettu. Kyseinen liputuspiste on siinä kohtaa, koska sillä on tarkoitus liputtaa ensimmäisen mutkan tilanteita. Bottas nyt vain sattui pysähtymään just sen lippupisteen jälkeen.
Jos sainz on edellä toista autoa ennen lippupistettä, niin silloin hän on edellä. Ei ponderi ymmärrä muuta kuin missä kohtaa rataa se on menossa ja missä kohtaa se kaverin ponderi on. Sehän tässä on ratkaisevaa. Ohitus on kuitenkin alkanut jo hyvän matkaa ennen keltaista aluetta.
Niimpä.Olisi kuitenkin voinut pysäyttää varikkosuoralla, niin olisi mennyt vain varikko kiinni. Nyt ohjeistettiin keskeyttämään radalle.
Mitä sä taas alat synnyttämään siinä? Ponderi kertoo sen kumpi autoista on edempänä. Jos niiden systeemit heittää useita metrejä kuten joku racechrono ja puhelimen gps, niin minä painin väärässä sarjassa eli epäilisin sitä. Jos autot eivät ole tietyssä kohtaa täsmälleen samaan aikaan, niin toinen autoista on silloin edellä ja ponderi/ajanotto kertoo sen. Mitä ihmeellistä siinä on?Ei tässä nyt voida mihinkään vitun ponderiin vedota. Kun samanlainen härpätin sanoi Pérezin rikkoneen ratarajoja jossain aika-ajossa tässä viime aikoina, niin tuomaristo jälkikäteen kumosi tuomion perusteettomana. Kyllä tuomariston pitää in persona käsitellä jokainen kyseenalainen tapaus eikä katsoa vain mystisiä numeroita ruudulta.
Sääntöjä ei kai rikottu koska säännöt ovat tältä osin ehkä liian löyhät. Kuljettajan ei pitäisi ylipäätään saada enää haastaa edellä olevaa tuollaisessa tilanteessa. Yhdyn yllä olevaan eli liputusalueen olisi pitänyt olla laajempi. Eihän siitä tule mitään, että liputetaan viisi metriä ennen onnettomuuspaikkaa.
Ei olisi. Autolla piti päästä ajamaan, että vika tulisi ilmi. Alun perin epäily oli huonosti kiinnitetty pyörä ja nehän vaihdettiin. Oletus on, että auto on kunnossa. Sehän lähti ruudustakin ihan hyvin. Mistä varikkotiellä olisi voinut huomata sen vian, kun siinä vain körötellään? Ja kun selvisi, ettei se ollutkaan huonosti kiinnitetty rengas, käskettiin Yukin heti pysähtyä lisävahinkojen välttämiseksi.Olisi kuitenkin voinut pysäyttää varikkosuoralla, niin olisi mennyt vain varikko kiinni. Nyt ohjeistettiin keskeyttämään radalle.
Tämä on minusta ongelma, ennemmin tai myöhemmin jollekin käy (uudestaan) pahasti, Bianchi kuoli koska ei hidastanut riittävästi tuplakeltaisilla. Ja muutoksen pitää tulla nimenomaan järjestäjän puolelta, kuskit totta kai ajavat niin kovaa kuin säännöt sallivat.Kilpakuljettaja on sellainen luonne, että hän ei nosta eikä lopeta ohitusta ennen keltaista lippua, vaikka näkisi keltaiset ennen suoran alkua tai radiolla olisi hänelle asia ilmoitettu. Keltaisiin asti ajetaan täysiä kilpaa, keltaisilla himmataan hiukan ja vain hiukan, että saisi edes pienen edun siihen joka himmaa enemmän. Keltaisten jälkeen kun vihreä heiluu, ajetaan taas kuin järkeä vailla.