Habi
Active member
- Liittynyt
- 5.12.2021
- Viestit
- 33
Joo, juuri näin taisi käydä. Yleensä on kyllä näkynyt käsittääkseni molemmissa.Taisit missata sen, vai katsoitko toista feediä?
Joo, juuri näin taisi käydä. Yleensä on kyllä näkynyt käsittääkseni molemmissa.Taisit missata sen, vai katsoitko toista feediä?
F1TV oma feedi näytti helikopterikuvaa kaupungista, ellei älynnyt vaihtaa fom feediinJoo, juuri näin taisi käydä. Yleensä on kyllä näkynyt käsittääkseni molemmissa.
Niin. Tai jos iso meteoriitti törmää maapalloon.Kautta on paljon jäljellä, saati ajetaanko sitä edes loppuun, jos Putin painaa nappia?
Uskon että tavalla tai toisella seitsemäs sija olisi ollut maksimi tänään. Se olisi todennäköisesti tullut Bottakselle tälläkin strategialla jos ei olisi nukkunut kun VSC loppui ja Stroll pääsi sitten puikkaamaan.Eilen kuultiin, että Alfa Romeo uhrasi aika-ajovauhtiaan kisavauhdin kustannuksella. Ei tainnut strategia ihan toimia, sillä vaikka kisassa vauhtia oli niin kaverin perää katsellessa meni pitkät pätkät kilpailusta.
Hyvältä nuo ponttoonit näyttää kun auto on nopea."Saippualaatikko" ajamassa mestaruuteen.
Joo oli kyllä todella hieno ja tiukka kisa se, missä tuli eka podium, eikä tuurilla tokikaan yhtään tekemistäIhan hyvä kisa. Positiivisena piirteenä voisi mainita George Russellin uran toinen podium ja eka Mercedeksen ratissa. Tosin kyllähän se eka podium oli hienompi, kun tuli Williamsilla ja oli peräti toinen.
Periaatteessa jos Leclerc kohtaa teknisiä ongelmia tai muuten epäonnea niin on todella tasainen piste tilanne sijoilla 2-7.MM-pisteet Melbournen jälkeen.
Kuljettajien MM-sarja
1. Charles Leclerc, Ferrari 71
2. George Russell, Mercedes 37
3. Carlos Sainz, Ferrari 33
4. Sergio Perez, Red Bull 30
5. Lewis Hamilton, Mercedes 28
6. Max Verstappen, Red Bull 25
7. Esteban Ocon, Alpine 20
8. Lando Norris, McLaren 16
8. Kevin Magnussen, Haas 12
10. Valtteri Bottas, Alfa Romeo 12
11. Daniel Ricciardo, McLaren 8
12. Pierre Gasly, AlphaTauri 6
13. Yuki Tsunoda, AlphaTauri 4
14. Fernando Alonso, Alpine 2
15. Guanyu Zhou, Alfa Romeo 1
16. Alex Albon, Williams
Valmistajien MM-sarja
1. Ferrari 104
2. Mercedes 65
3. Red Bull 55
4. McLaren 24
5. Alpine 22
6. Alfa Romeo 13
7. Haas 12
8. AlphaTauri 10
9. Williams 1
Parin viikon päästä sitten Italiaan ja Imolaan
En jaksa uskoa että Red Bull/Honda saisi pakettinsa kuosiin tuosta noin vaan eikä tulisi enää keskeytyksiä koko kauden aikana kun 3 kisan jälkeen samat ongelmat jatkuu. Vaikka Leclerc kohtaisi epäonnea niin tarkoittaisi se samalla sitä että Versrappen ei saisi kohdata epäonnea. Sitten kun otetaan mukaan kaikki kolari-todennäköisyydet niin Verstappenilla ne ovat aika herkillä. Kyllä tässä Leclercillä on aika vahva niskalenkki nopealla ja luotettavalla autolla.Periaatteessa jos Leclerc kohtaa teknisiä ongelmia tai muuten epäonnea niin on todella tasainen piste tilanne sijoilla 2-7.
Mercedeksen ja Verstappenin kannalta ei ole vielä myöhäistä, mutta Leclercin voittokulku pitäs saada poikki
Rohkea olet kun leikit tulella.Joo oli kyllä todella hieno ja tiukka kisa se, missä tuli eka podium, eikä tuurilla tokikaan yhtään tekemistä
Mielestäni se Russellin tuurauskeikka Mersulla oli kokonaisuudessaan parempi ja ratkaisevampi väläytys, miksi päätyivät istuttamaan Russellin Bottaksen tilalle. No Bottaksen kannalta toki harvinaisen hyvä ajoitus potkuille / sopimuksen uusimatta jättämiselle, kun Mersulla ei todennäköisesti edes Hamilton aja mestaruudesta tänä vuonna.
Haastattelussa Norris sanoi että auto on sama kuin oli Bahrainissa, radan profiili sopi autolle paremmin. Jos nyt mentäisiin uudelleen Bahrainiin, niin luultavasti löytyisivät taas sijalta 13+Asiantuntijat kansainvälisissä medioissa tyrmäsi täysin McLarenin auton, ja ettei sillä ole mitään virkaa tällä kaudella, eikä sitä tulla edes saamaan mihinkään vauhtiin kauden aikana. Mielestäni Norrisin sessiopohjat kyllä kusee näiden tietäjien muroihin täysin.
Mitä tulee kuskeihin, niin isinpojat Latifi sekä Stroll on ihan turisteja tuolla. Varauksella myös Schumacher. Mutta eniten kyllä ihmetyttää, miten Jeni-Yuki roikkuu tuolla mukana? Mielestäni on jo saanut näytön paikan ja Gasly vienyt kuin pässiä narussa koko ajan.
Vaikka Zhou on ollut hieman hidas aika-ajoissa, niin kisavauhdissa on mielestäni ollut varsin hyvä ja pystynyt tekemään nättejä ohituksia.
Itsekin huomasin samaa Melbourne sopi selvästi Mclarenin autolle 100 kertaa paremmin kuin Bahrainin rata, jossa Mclaren oli taistelemassa 14-17. Australiassa oli meno aivan toisenlaista verrattuna kahteen ekaan kisaan.Haastattelussa Norris sanoi että auto on sama kuin oli Bahrainissa, radan profiili sopi autolle paremmin. Jos nyt mentäisiin uudelleen Bahrainiin, niin luultavasti löytyisivät taas sijalta 13+
Mutta eihän se auto sitten kuitenkaan ole umpisurkea, jos näin hyvin kulkee tämän tyyppisillä radalla. Autohan piti olla reilusti pistesijojen ulkopuolella.Haastattelussa Norris sanoi että auto on sama kuin oli Bahrainissa, radan profiili sopi autolle paremmin. Jos nyt mentäisiin uudelleen Bahrainiin, niin luultavasti löytyisivät taas sijalta 13+
Tässä poimittu pätkä jossa kertoo tilanteestaMutta eihän se auto sitten kuitenkaan ole umpisurkea, jos näin hyvin kulkee tämän tyyppisillä radalla. Autohan piti olla reilusti pistesijojen ulkopuolella.
No mitä helvettiä. Kaudesta ajettu kolme kisaa ja jo ollaan varmistamassa mestaruutta vaikka kausikin on – ainakin paperilla – ennätyspitkä. LOL! Leclercillä ei edes ole mitään voittoputkea alla vaan hänet on lyöty jo kertaalleen eikä Verstappenin voitto Australiassakaan ollut kaukana. Jos hän olisi jotenkin päässyt Leclercin edelle missään vaiheessa kisaa, niin eipä Lexu olisi välttämättä ohi voinut ajamalla mennä.Kun katsoo tuota pistetaulukkoa ja tietää Ferrarin vauhdin niin pitää kyllä Leclercin sössiä aika pahasti jos ei mestaruutta pysty viemään.
Kyllähän sen varmasti kaikki huomasivat, kun McLarenit olivat jo aika-ajoissa selvästi korkeammalla. Ei tämä homma kuitenkaan ole ollenkaan niin suoraviivaista. McLarenin ongelma on Norrisin mukaan delfiiniefekti, mutta niinpä se on ongelma myös Aston Martinille, joka vain sukelsi entistäkin syvemmälle nyt Australiassa. Mersulla taas ei ole kulku muuttunut suhteellisesti oikeastaan mihinkään. Ehkä pienemmän rengaskuluman myötä vaikuttivat olevan lähempänä Red Bullia kuin aiemmin.Itsekin huomasin samaa Melbourne sopi selvästi Mclarenin autolle 100 kertaa paremmin kuin Bahrainin rata, jossa Mclaren oli taistelemassa 14-17. Australiassa oli meno aivan toisenlaista verrattuna kahteen ekaan kisaan.
Veikkasin McLarenin ponttoonien perusteella viidenneksi parhaaksi. Ei kovin kaukana tähän astisista suorituksista.Mutta eihän se auto sitten kuitenkaan ole umpisurkea, jos näin hyvin kulkee tämän tyyppisillä radalla. Autohan piti olla reilusti pistesijojen ulkopuolella.