Formula 1 - 2022 - 4 - Emilia-Romagnan GP (Italia)

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
745
Drs nyt toki oli niin tehokas että ei tuolla juuri kukaan pystynyt puolustautumaan kenenkään ohitusyrityksiltä. Mutta hyvä kisa Valelta, hienoa kyllä nähdä tällaista "loistoa" vaikeiden mersuvuosien jälkeen.
Niin no milläpä muulla sitä nykyään ohitetaan jos ei DRS:llä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4183
Bottaksen kyyti näyttää ihan hyvältä. Riittäisiköhän mclarenienkin haastamiseen jos about näistä asemista huomenna lähdetään.
Sai melkein kiinni Ricciardon, pari kierrosta lisää niin olisi mennyt ohi. Erittäin hyvä kisaa ajatellen mutta noi lähdöt...! Kaikki umpisurkeita Alfalla!
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1921
Sijainti
Vyborg
Tuntuu Imolan radan paremmin sopivan Red Bullille kuin Australian rata, kun Verstappen meni heittämällä ohi Leclercistä Sprintissä tänään ennen loppua voittoon hienolla ohituksellaan Leclercistä pääsuoralla!
Bottakselta jälleen mahtavaa suorittamista radalla Alfa Romeolla, Bottaksen ajamisessa on ollut tekemisen meininkiä verrattuna viime vuoteen Mersulla. Jossa motivaatio oli selvästi hukassa ja mitä parasta Valtsun kannalta Mercedes kyntää tällä hetkellä todella pahasti keskikastissa sijoilla 11-13 ja samalla itse on entistä työnantajaa edellä taistelemassa sijoista 7-10!
 

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Samaa mieltä. Mua hämmästyttää se, että Hamilton ei pysty parempaan. Okei auto ei oo paras, mutta silti. Eikö mestarit erota muista siinä, että myös huonommalla kalustolla kulkee.
Meinasi varmaan lopetta kahdeksanteen mestaruuteen viime kauden lopussa. Nyt se jäänee saavuttamatta. Tuskin jatkaa jos mersu kyntää...
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Mua hämmästyttää se, että Hamilton ei pysty parempaan. Okei auto ei oo paras, mutta silti. Eikö mestarit erota muista siinä, että myös huonommalla kalustolla kulkee.
Olihan se Hamilton myös Valen aikaan joissain kisoissa ihan kujalla. Silloin suoritus riitti sijoitukseen puoli minuuttia Valen takana eli kakkosena. Pahasti nyt vaikuttaisi siltä, ettei Hami saa itsestään kaikkea irti. Ekassa kisassa vielä kulki jotenkin, mutta nyt ei edes senkään vertaa. Olisi vaan lopettanut viime vuoteen niin ei tartteis nolata itseään näin pahoin.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Olihan se Hamilton myös Valen aikaan joissain kisoissa ihan kujalla. Silloin suoritus riitti sijoitukseen puoli minuuttia Valen takana eli kakkosena. Pahasti nyt vaikuttaisi siltä, ettei Hami saa itsestään kaikkea irti. Ekassa kisassa vielä kulki jotenkin, mutta nyt ei edes senkään vertaa. Olisi vaan lopettanut viime vuoteen niin ei tartteis nolata itseään näin pahoin.
Ei saatana :D

Nyt on vahvaa analyysiä forumisteilla. Eiköhän tuossa nyt ole aika selvää, että mersun auto on sysipaska konsepti. Eipä tuolla tunnu kumpikaan saavan oikein mitään irti. Vaikka hamilton yksi parhaista onkin koko lajin historiassa, niin hänkin on vain ihminen ihan kuten muutkin huiput.

Ihme tää, et hanskalla pitäs pystyä paikkaan 1,5 sekunnin ero kierrokselle :D
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3489
Hamilton näyttää taas ihan normaalikuskilta niin kuin McLaren vuosina.

Yleisesti ottaen nämä sprintit on aivan sitä itseään.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2458
Yllätävää korkeintaan se, että Russel on tähän mennessä pystynyt laittamaan ihan hyvin hanttiin Hamiltonille. Mutta eihän tuo mihinkään kulje kummankaan käsissä tällä hetkellä. Voi olla jonkinmoinen paniikki jo tiimin sisällä.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Olihan se Hamilton myös Valen aikaan joissain kisoissa ihan kujalla. Silloin suoritus riitti sijoitukseen puoli minuuttia Valen takana eli kakkosena. Pahasti nyt vaikuttaisi siltä, ettei Hami saa itsestään kaikkea irti. Ekassa kisassa vielä kulki jotenkin, mutta nyt ei edes senkään vertaa. Olisi vaan lopettanut viime vuoteen niin ei tartteis nolata itseään näin pahoin.
Millä tavalla se nolaa itsensä? Ehkä sun silmissä, muttei kovin monen muun.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1921
Sijainti
Vyborg
No onko porukka lämmennyt sprinteille vielä?
Itse en ole sprintti idean fani ja enkä usko että se sovellu formuloihin vielä kovin hyvin koska lauantain aika-ajo formaatti on ollut se perinteinen, jolla on vuosikymmenten ajat ratkaistu lähtöruudukko sunnuntain kisaa varten.
 

Konnis

Well-known member
Liittynyt
6.12.2021
Viestit
194
Yllätävää korkeintaan se, että Russel on tähän mennessä pystynyt laittamaan ihan hyvin hanttiin Hamiltonille. Mutta eihän tuo mihinkään kulje kummankaan käsissä tällä hetkellä. Voi olla jonkinmoinen paniikki jo tiimin sisällä.
Riippuu millä kiikareilla katsoo. Mun näkökulmasta taas yllättävää on Hamiltonin hitaus. Talli ja auto on rakennettu enemmän hänelle kuin Russelille.

Voihan asian tietenkin nähdä niin, että 7-kertainen maailmanmestari ei ole hidas vaan Russell on vaan vielä kovempi kuski. 😁
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Olen ainakin samaa mieltä. En tiedä mitä muut ajattelevat?
Ideana olen tykännyt että kaikkina kolmena päivänä on hyvin tapahtumaa, mutta jotain tästä sprintistä puuttuu.

Brundlen mielestä harjoitukset ovat siis mielenkiintoisempaa seurattavaa kuin sprinttikisat? En ole samaa mieltä. Tätä sprinttikisojen roolia voi tietysti vielä hioa ja parantaa, mutta nyt on sentään kolmena päivänä jotain mielenkiintoista ohjelmaa, mikä on selvä parannus aiempaan.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2458
Riippuu millä kiikareilla katsoo. Mun näkökulmasta taas yllättävää on Hamiltonin hitaus. Talli ja auto on rakennettu enemmän hänelle kuin Russelille.

Voihan asian tietenkin nähdä niin, että 7-kertainen maailmanmestari ei ole hidas vaan Russell on vaan vielä kovempi kuski.
Se nyt on varmaan ihan sama kenelle tuota autoa on yritetty rakennetaa, jos kerran ei toimi sinne päinkään niin kuin on suunniteltu. Tuossa on huomattavasti isommat asiat ratkottavana kuin se miten istuu kenenkin ajotyyliin jne. Toki Hamiltonilla on enemmän vaikutusvaltaa tiimin sisällä nyt ja varmasti vielä tulevaisuudessakin, mutta tämän hetken katastroritilanteessa tuskin vielä kamalasti vaikuttaa mihinkään suuntaan.
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
745
Brundlen mielestä harjoitukset ovat siis mielenkiintoisempaa seurattavaa kuin sprinttikisat? En ole samaa mieltä. Tätä sprinttikisojen roolia voi tietysti vielä hioa ja parantaa, mutta nyt on sentään kolmena päivänä jotain mielenkiintoista ohjelmaa, mikä on selvä parannus aiempaan.
Itse en taas ymmärrä tätä nykyajan tyyliä että kaikesta pitää tehdä joku helvetin show. Ennen harjoituksetkin oli mielenkiintoisia seurata, kun autot oli rajuja vehkeitä ja niiden ajaminen oli haastavaa.

Nämä sprinttisekoilut on vain jenkkien keksimää höpötystä, mitään erityisen jännää tai mielenkiintoista näissä ei ole.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
No onko porukka lämmennyt sprinteille vielä?
Itse en ole sprintti idean fani ja enkä usko että se sovellu formuloihin vielä kovin hyvin koska lauantain aika-ajo formaatti on ollut se perinteinen, jolla on vuosikymmenten ajat ratkaistu lähtöruudukko sunnuntain kisaa varten.
Tykkään kyllä katsoa lyhyitä kisoja, mutta formaatissa olisi parannettavaa. Nykyisin se on vain aika-ajon jatke tai yksi ylimääräinen lähtö kisaan. Voitaisiin korvata aika-ajot sillä kokonaan, tai sitten ajaa omana lähtönään ja käännetyllä lähtöjärjestyksellä.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2458
Aika samoilla linjoilla. En nyt kamalasti kaipaamaan jäisi, jos poistuisivat, mutta kun nyt varmasti ovat tulleet jäädäkseen niin jotain viilaamista tuo formaatti ainakin kaipaisi.
 
Ylös