F1:sten tapohin kuuluu etsitä porsaanreikiä säännöistä tai hyödyntää niitä, jotka lopulta täysin kielletään. Mansellin mestaruusautossa olivat ABS, aktiivijousitus, luistonesto sekä puoliautomaattinen vaihdelaatikko. Tämän vuoden Red Bullin on epäilty hyötyvän enemmän DRS:stä muihin verrattuna (nk. tripla-drs). Tämä johtuu kuitenkin takasiiven päätylevyjen muotoilusta.
Porsaanreikä ei tarkoita mitä tahansa teknistä innovaatiota vaan asiaa, jonka piti olla kielletty, mutta joka ei kuitenkaan sitä ole, koska sääntöjen sanamuodot on valittu huonosti tai koska jokin yksityiskohta on jäänyt huomioimatta. Mikään mainitsemistasi asioista ei ole porsaanreikä. Laskisin porsaanreiäksi myös säännöissä selkeästi kielletyn asian, jota ei kuitenkaan valvota asianmukaisesti, jolloin säännön rikkomisesta ei saa rangaistusta. Kovassa vauhdissa taipuvat siivet ovat tällainen asia.
Vanhaan aikaan 90-luvulla säännöt vaan olivat vapaammat, koska ei ollut tarvetta kieltää asioita, joita ei siihen aikaan vielä ollut olemassakaan. Nykyään kaikki mahdollinen on jo melkein keksitty, joten on oikeastaan jopa helppoa löytää suorituskykyä "rivien välistä" etsimällä niitä asioita, mitkä eivät ole muotoseikkojen vuoksi kiellettyjä.
P.S. Kaikissa autoissa on nykyään puoliautomaattinen vaihdelaatikko, joka tosiaan tuli F1:iin 90-luvun alussa. (Mansellin mestaruusvuonna ainakin Williamsilla, Ferrarilla, Benettonilla ja McLarenilla oli puoliautomaattinen vaihteisto.) Tarkoititko ehkä saumatonta vaihtamista, mikä on ollut kielletty jo parinkymmenen vuoden ajan?