Formula 1 - 2023 - 12 - Unkarin GP

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4876
Viaplay lähetyksen mukaan ei ollut edes kierroksia koneessa kun oli lähdön hetki. Ainakin Ricciardo kamerassa kuului kierrokset ennen starttia.

Tulikohan Zhoulla joku aivopieru, koska jos jotain hämminkiä olisi autossa ollut, niin olisi taatusti hätäillyt ratin kanssa. Veikkaanpa, että vaikkapa syy olisi Zhoun, talli ottaa sen piikiinsä Jordan/ Frentzen 99 tapaan.

Edit.Liekö jossain pidempää onboardia, jossa näkyy oliko lähtökierroksia aiemmin koneessa?
Kyllä siinä voi olla ihan järjestelmävika, kun pistää namiskat startti-asentoon.

Sitä minä mietin, että mitä Lewis tarkoitti sillä, että onko talli ottanut tehoja pois moottorista, että saako muka nykyään taas autoja säätää varikolta käsin? Vai mitä helvettiä se meinas? Talli raportoi, että lämmön kanssa sumplivat.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6260
Kyllä siinä voi olla ihan järjestelmävika, kun pistää namiskat startti-asentoon.

Sitä minä mietin, että mitä Lewis tarkoitti sillä, että onko talli ottanut tehoja pois moottorista, että saako muka nykyään taas autoja säätää varikolta käsin? Vai mitä helvettiä se meinas? Talli raportoi, että lämmön kanssa sumplivat.
Luotettavuteen ja lämpenemiseen liittyä asioita saavat säätää varikolta tai kikkailla. Muita ei saa muuttaa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8545
Sijainti
Vantaa
Tänäänkin Alfa ei pelannut taktiikan kannalta parhaalla tavalla. Albon oli Bottaksen takana ennen viimeistä pysähdystä yli 5s erolla. Myös Alfan olisi pitänyt tehdä stopit Albonin ja Strollin tapaan aiemmin. Yksi sija meni taas stoppeihin, tällä kertaa sillä ei ollut merkitystä.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3032
Sijainti
F1-fanikatsomo
Sitä minä mietin, että mitä Lewis tarkoitti sillä, että onko talli ottanut tehoja pois moottorista, että saako muka nykyään taas autoja säätää varikolta käsin? Vai mitä helvettiä se meinas? Talli raportoi, että lämmön kanssa sumplivat.
Samaa myös ihmettelin, mutta epäilen että ovat antaneet säätö ohjeita jotka Lewis muutti ja niiden perusteella epäili että tehoja pudotettu
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3032
Sijainti
F1-fanikatsomo
Viaplay lähetyksen mukaan ei ollut edes kierroksia koneessa kun oli lähdön hetki. Ainakin Ricciardo kamerassa kuului kierrokset ennen starttia.

Tulikohan Zhoulla joku aivopieru, koska jos jotain hämminkiä olisi autossa ollut, niin olisi taatusti hätäillyt ratin kanssa. Veikkaanpa, että vaikkapa syy olisi Zhoun, talli ottaa sen piikiinsä Jordan/ Frentzen 99 tapaan.

Edit.Liekö jossain pidempää onboardia, jossa näkyy oliko lähtökierroksia aiemmin koneessa?
Katsoin lähdön uusiksi Zhoun onboard kamerasta (f1tv)
Zhoun autossa oli tosiaan hämminkiä, kun lähtövalot alkoivat tulla esiin eivät kierrokset nousseet kunnolla ja sitten tuli löysä lähtö. Samantien lähdön jälkeen kirosi radioon ja sitten myös osui Ricciardoon.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5273
Joku ongelma siellä oli auton systeemeissä.

Zhou Guanyu, starting in fifth position, suffered an issue with the brake system strategy which caused a fail-safe on the engine side and severely compromised the start of his race.
Enemmän kuulostaa kuljettajan virheeltä. Väärä moodi valittuna ratista tai unohtunut vaihtaa vivun asentoa lämmittelykierroksen jälkeen. Käsijarru jäänyt päälle?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8545
Sijainti
Vantaa
Enemmän kuulostaa kuljettajan virheeltä. Väärä moodi valittuna ratista tai unohtunut vaihtaa vivun asentoa lämmittelykierroksen jälkeen. Käsijarru jäänyt päälle?
Itsekin luulen niin, että kuski mokasi. Haastattelussa oli kyllä sen näköinen, että nyt tuli ryssittyä homma. Alfa pelasti Zhoun, kuten hyvä työnantaja tekee.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4269
Itsekin luulen niin, että kuski mokasi. Haastattelussa oli kyllä sen näköinen, että nyt tuli ryssittyä homma. Alfa pelasti Zhoun, kuten hyvä työnantaja tekee.
Vai suojellaanko tässä sponsoriharavan mainetta, jonka kilpi pidettävä kiilotettuna. Oikeasti hyvä työnantaja tarjoaa myös menestysmahdollisuutta eikä vain päänsilittelyä.

Mitä korkeammalla huipulla ollaan niin ollaan siellä myös vähemmän mukavia. Mersu aikoinaan ainakin sanoi suoraan Hamiltonin sählänneen Bakun uusintastartissa magic brake nappulansa kanssa vaikka olisihan siinäkin voinut satuilla vaikka mitä. Red Bullin touhua nyt ei tarvitse edes esitelläkkään miten kohtelevat kuskejaan, mutta silti ovat olleet hyviä työnantajia tarjotessaan mestaruuksia vuosien varrella.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8545
Sijainti
Vantaa
Vai suojellaanko tässä sponsoriharavan mainetta, jonka kilpi pidettävä kiilotettuna. Oikeasti hyvä työnantaja tarjoaa myös menestysmahdollisuutta eikä vain päänsilittelyä.

Mitä korkeammalla huipulla ollaan niin ollaan siellä myös vähemmän mukavia. Mersu aikoinaan ainakin sanoi suoraan Hamiltonin sählänneen Bakun uusintastartissa magic brake nappulansa kanssa vaikka olisihan siinäkin voinut satuilla vaikka mitä. Red Bullin touhua nyt ei tarvitse edes esitelläkkään miten kohtelevat kuskejaan, mutta silti ovat olleet hyviä työnantajia tarjotessaan mestaruuksia vuosien varrella.
Esimerkiksi Frentzen vuonna 99 kämmäsi itse kytkimien kanssa joutuen keskeyttämään. Frentzenin kämmi vaikutti 99 MM-taisteluun merkittävissä määrin. Jordan otti kuskin mokan elektroniikkaviaksi, jotta virhe ei vaikuttaisi mestaruustaistoon. Pienemmissä talleissa ollaa armollisempia hyväksymään virhe.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3343
Kaipa talli olisi kertonut, jos joku väärä asetus olisi ollut startissa päällä
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4269
Esimerkiksi Frentzen vuonna 99 kämmäsi itse kytkimien kanssa joutuen keskeyttämään. Frentzenin kämmi vaikutti 99 MM-taisteluun merkittävissä määrin. Jordan otti kuskin mokan elektroniikkaviaksi, jotta virhe ei vaikuttaisi mestaruustaistoon. Pienemmissä talleissa ollaa armollisempia hyväksymään virhe.
Pikkutalleissa ollaan muutenkin höveliäämpiä kaiken suhteen, varsinkin jos kyseisestä kuskista on taloudellista hyötyä. Siksi Sargeantillakin on normaalia tukevampi työrauha vaikka alisuorittaa siinä missä De Vrieskin. Toki löytyy poikkeuksiakin pikkutalleista kuten Haas, joka on aikoinaan ruoskinut kuskejaan melko tiuhaan jollei suju.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4876
Vai suojellaanko tässä sponsoriharavan mainetta, jonka kilpi pidettävä kiilotettuna. Oikeasti hyvä työnantaja tarjoaa myös menestysmahdollisuutta eikä vain päänsilittelyä.

Mitä korkeammalla huipulla ollaan niin ollaan siellä myös vähemmän mukavia. Mersu aikoinaan ainakin sanoi suoraan Hamiltonin sählänneen Bakun uusintastartissa magic brake nappulansa kanssa vaikka olisihan siinäkin voinut satuilla vaikka mitä. Red Bullin touhua nyt ei tarvitse edes esitelläkkään miten kohtelevat kuskejaan, mutta silti ovat olleet hyviä työnantajia tarjotessaan mestaruuksia vuosien varrella.
No kun tuli tiimiradiossa suoraan Lewikselta: ”Did I leave the magic on?” Niin kaikki tahothan siitä heti kyseli ja tarttui.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4269
Mitä tällä tarkoitat?

kuulostaa teoria tallin peittelystä joltain salaliittojupinalta kyllä muutenkin.
Minäkin uskon tallin peittelevän kuskin mokaa. Jos näin on niin tallin sisällä Zhoun pelastaminen varmasti vaikuttaa hyvän työnantajan teolta, vai onko tallilla oma lehmä ojassa ja perimmäinen syy taloudellisten asioiden vahinkojen minimoinnissa...

Mitä hyvään työnantajaan tulee niin tekivät ehkä eettisesti oikein Zhouta kohtaan, mutta urheilulliset puolet täynnä pettymyksiä ja tod näk tulee sitä olemaan seuraavat kaksi kautta ennen Audia.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8545
Sijainti
Vantaa
Minäkin uskon tallin peittelevän kuskin mokaa. Jos näin on niin tallin sisällä Zhoun pelastaminen varmasti vaikuttaa hyvän työnantajan teolta, vai onko tallilla oma lehmä ojassa ja perimmäinen syy taloudellisten asioiden vahinkojen minimoinnissa...

Mitä hyvään työnantajaan tulee niin tekivät ehkä eettisesti oikein Zhouta kohtaan, mutta urheilulliset puolet täynnä pettymyksiä ja tod näk tulee sitä olemaan seuraavat kaksi kautta ennen Audia.
Onko jossain nähtävillä pidempää onboardia Zhoun lähdöstä? Zhou väittää, että hänellä oli kierroksia päällä, kunnes ne laskivat. Minä olen nähnyt vain onboardin, jossa kierrokset ovat alhaalla. Toki se onkin niin lyhyt, että ongelma on voinut tulla ennen sitä.

Alfan tiedote oli myös ristiriitainne, Zhoun mukaan ei tiedetä mitä tapahtui, mutta Bottaksen ja tiimipäällikön mukaan vika oli jarrujärjestelmästrategiassa tms.

EDIT: Zhou Guanyu onboard race start in Hungary 🇭🇺 - YouTube

Tuossahan Zhou räpläilee vielä vaihteita, kun valot ovat jo vaihtumassa 3/5. Jotenkin itse muistelen, että vaihde on pääsääntöisesti jo 1:llä aina, kun valoja alkaa vaihtumaan. Haiskahtaa kyllä siltä, että nyt oli pahassa myöhässä lähtöjärjestelmien kanssa ja jotain on jäänyt tekemättä.
 
Viimeksi muokattu:

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2566
Helpompi kaikille osapuolille kun laitetaan jonkun random "jarrujärjestelmästrategian" piikkiin - olipa sitten syy todellisuudessa mikä tahansa. Zhou varmaan kyllä saa aloituksestaan riittävästi kuraa niskaan joka tapauksessa
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3343
Onko jossain nähtävillä pidempää onboardia Zhoun lähdöstä? Zhou väittää, että hänellä oli kierroksia päällä, kunnes ne laskivat. Minä olen nähnyt vain onboardin, jossa kierrokset ovat alhaalla. Toki se onkin niin lyhyt, että ongelma on voinut tulla ennen sitä.

Alfan tiedote oli myös ristiriitainne, Zhoun mukaan ei tiedetä mitä tapahtui, mutta Bottaksen ja tiimipäällikön mukaan vika oli jarrujärjestelmästrategiassa tms.

EDIT: Zhou Guanyu onboard race start in Hungary 🇭🇺 - YouTube

Tuossahan Zhou räpläilee vielä vaihteita, kun valot ovat jo vaihtumassa 3/5. Jotenkin itse muistelen, että vaihde on pääsääntöisesti jo 1:llä aina, kun valoja alkaa vaihtumaan. Haiskahtaa kyllä siltä, että nyt oli pahassa myöhässä lähtöjärjestelmien kanssa ja jotain on jäänyt tekemättä.
Tossa kohtaa pitäisi olla kaikki jo lähtöä varten kunnossa ja kierrokset tosi ylhäällä, mutta tosi omituista ääntäkin auto pitää. Lyö selkeästi rajoittimelle tai jollekin vastaavalle ja vaihteen kytkeminenkin aiheuttaa aika kolauksen.
Tuskin kuski ainakaan myöhässä on, kun auto tolla tavalla tuossa toimii.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4269
Onko jossain nähtävillä pidempää onboardia Zhoun lähdöstä? Zhou väittää, että hänellä oli kierroksia päällä, kunnes ne laskivat. Minä olen nähnyt vain onboardin, jossa kierrokset ovat alhaalla. Toki se onkin niin lyhyt, että ongelma on voinut tulla ennen sitä.

Alfan tiedote oli myös ristiriitainne, Zhoun mukaan ei tiedetä mitä tapahtui, mutta Bottaksen ja tiimipäällikön mukaan vika oli jarrujärjestelmästrategiassa tms.

EDIT: Zhou Guanyu onboard race start in Hungary - YouTube

Tuossahan Zhou räpläilee vielä vaihteita, kun valot ovat jo vaihtumassa 3/5. Jotenkin itse muistelen, että vaihde on pääsääntöisesti jo 1:llä aina, kun valoja alkaa vaihtumaan. Haiskahtaa kyllä siltä, että nyt oli pahassa myöhässä lähtöjärjestelmien kanssa ja jotain on jäänyt tekemättä.
Laittaa vaihteen silmään ja kierroksia tulee jonka jälkeen ne laskee. Tosiaan ihan kuin hänelle olisi tullut kiire kun räpläsi ratissa jotain vaikka valoja syttyy sekä yllättävän myöhään laittaa vaihteen silmään, sitä ennen räplää myös hanskojaan ja bongailee varmaan lintuja. Oliko sitten vähän unessa kun ei ennen ole startannut noin korkealta ja pitkä odotus...

Zhou onboard:
https://streamable.com/un70k5
 
Ylös