Formula 1 - 2023 - 16 - Singaporen GP

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9240
Kaupungin rakennustöiden takia rataan tehty muutoksia, Piquet-mutka ja katsomon alitus poistuneet ja tilalla sitten aikaisempaa pidempi suora.

Samalla kisan kierrosmäärä noussut yhdellä.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5886
Kaupungin rakennustöiden takia rataan tehty muutoksia, Piquet-mutka ja katsomon alitus poistuneet ja tilalla sitten aikaisempaa pidempi suora.

Samalla kisan kierrosmäärä noussut yhdellä.
Kuskille asteen vähemmän raastava kisa, kun tulee yksi "lepopaikka" lisää, ja keskinopeus nousee sen verran, ettei kisan aikarajat pauku aivan yhtä helposti aiemmin.

Ajoittain mutka 14 on ollut ohituspaikka, joten vaikuttaa myös sitä myötä kisaamiseen, että tuon mutkan jälkeen on pidempi suoranpätkä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4268
Kuskille asteen vähemmän raastava kisa, kun tulee yksi "lepopaikka" lisää, ja keskinopeus nousee sen verran, ettei kisan aikarajat pauku aivan yhtä helposti aiemmin.

Ajoittain mutka 14 on ollut ohituspaikka, joten vaikuttaa myös sitä myötä kisaamiseen, että tuon mutkan jälkeen on pidempi suoranpätkä.
Näkisin muutoksen ohtiuksia parantavana asiana, tästä ratamuutoksesta puhuttiin jo 3-4v sitten mutta totetui vasta nyt. Ratahan on rankka renkaille ja suorituskykyerot seoksien välillä aiemmin on olleet merkittävät, nyt edellä olevan kuljettajan puolustaessa paikkaansa mutkien 13-14 välillä olevalla suoralla takana oleva voi keskittyä parempaan ulostuloon mutkasta 14 ja ohittamiseen mutkien 15-16 välissä.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3495
Taisi olla myös vaihteistolle yksi rasittavimmista kisoista vanhalla profiililla.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8910
Sijainti
Helsinki
Näkisin muutoksen ohtiuksia parantavana asiana, tästä ratamuutoksesta puhuttiin jo 3-4v sitten mutta totetui vasta nyt. Ratahan on rankka renkaille ja suorituskykyerot seoksien välillä aiemmin on olleet merkittävät, nyt edellä olevan kuljettajan puolustaessa paikkaansa mutkien 13-14 välillä olevalla suoralla takana oleva voi keskittyä parempaan ulostuloon mutkasta 14 ja ohittamiseen mutkien 15-16 välissä.
Kuskit yrittivät saada uudesta suorasta DRS-alueen, mutta FIA kieltäytyi.

https://www.motorsport.com/f1/news/f1-teams-failed-to-provide-consensus-to-create-fourth-drs-zone-in-singapore/10520156/

Turvallisuuden kannalta järkevä päätös. Onko sääntöihin edes kirjattu enim. määrää drs-alueista rataa kohti? Radasta riippuen määrä on yhdestä kolmeen.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5886
Kuskit yrittivät saada uudesta suorasta DRS-alueen, mutta FIA kieltäytyi.

https://www.motorsport.com/f1/news/f1-teams-failed-to-provide-consensus-to-create-fourth-drs-zone-in-singapore/10520156/

Turvallisuuden kannalta järkevä päätös. Onko sääntöihin edes kirjattu enim. määrää drs-alueista rataa kohti? Radasta riippuen määrä on yhdestä kolmeen.
Australian GP:n ensimmäiset harjoitukset viime vuonna ainakin ajettiin neljällä DRS-alueella, kunnes yksi poistettiin juurikin turvallisuussyistä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5351
Turvallisuuden kannalta järkevä päätös. Onko sääntöihin edes kirjattu enim. määrää drs-alueista rataa kohti? Radasta riippuen määrä on yhdestä kolmeen.
Alkuvuosina määrä oli säännöissä rajoitettu ensin yhteen ja sitten kahteen, joskin aika-ajoissa siipeä sai avata täysin vapaasti. Myöhempinä vuosina noita alueita on käytännössä pykätty kaikille enemmän ja vähemmän kelvollisille suorille.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3495
Viime vuonna Alfa sai punasesta langasta taas kiinni ja auton kulkemaan, kun saivat Singaporen päivityspaketin.
Nyt on taas vastaava isompi päivitys tulossa.

Mutta niin on monelle muullekin. AT on mm vaihtanut emotallin designiin aeronsa kanssa ja saattaa mennä Alfalta horisonttiin, jos saavat toimimaan.

Haas taas lykkää omaa päivitystään ja taitaa tuoda ensikauden pakettinsa jo Austiniin

https://www.google.com/amp/s/www.grandprix247.com/2023/09/15/haas-hope-for-magic-from-big-upgrade-in-singapore-steiner/amp/
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3495
Ei häntäpään päivitykset ainakaan vielä näkynyt tuovan vauhtia, jos vertaa Haasiin, jolle ei päivityksiä tullut.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3495
n63bwtjfjeob1.png
Alfa tosin ajanut kovemmalla renkaalla aikansa ja Mäkillä on vain yksi päivityspaketti Landon käytössä. Piastri saa omansa myöhemmin.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3987
Ferrari ottanut aimo loikan kärkeen. Tuntuu myös Singaporen rata soveltuvan Ferrarille, kuten melkein aina sopinut.

Aston Martin Alonson käsissä tuntuu myös kulkevan hyvin.

Red Bull näyttää olevan vaikeuksissa. Johtuisiko jopa siitä, että tuulitunneli-aikaa on muita vähemmän. Alkaako siis rangaistus loppukaudesta näkymään? Tämähän avaa pelin myös muille tiimeille, eli voittomahdollisuudet nousevat.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3495
RB tosi pahoissa ongelmissa. Ajo näyttää aika vaikealta. Saas nähdä, että saadaanko auto säätöihin huomiseksi.
Takaosa ei oikein tule perässä
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3495
p43ycfuhgfob1.jpgAika erikoisen näköiset on sektoriajat, kun RB ei ole kärjessä.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1957
Sijainti
Vyborg
On jo aikakin että Red Bullin kyyti hieman tippuisi loppukautta kohden koska ovat dominoineet kisoja niin paljon kuin sielu lystää tänä vuonna.
Red Bull voi olla hieman vaisu tänä viikonloppuna, jos merkit pitäävät paikkansa mutta uskon että löytävät vauhtinsa jossain vaiheessa viikonloppua kun ovat silti muita aika edellä vauhdin suhteen.
Veikkaan että Aston Martin voi olla musta hevonen Singaporen katuradalla rataprofiilin takia!
Bottakselle voisi olla taas pistesijoja tarjolla jos tuurit sattuvat kohdille.
 
Ylös