Formula 1 – 2023 – 3 – Australian GP

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2515
Samaa mieltä. Jotain on poistunut DRSn myötä. Kuskit luottaa siihen varmaan niin paljon, että kunnon kilvan ajo on vähentynyt huomattavasti, tai jotain.
En ole koskaan tykännyt keinotekoisesta "turboboost" napista, joka kuuluu lähinnä peleihin
Ei tarvi edes yrittää mitään poikkeuksellista, kun helpoin ja turvallisin tapa on vaan odottaa drs-suoralle ja ohittaa nappia painamalla. Jotain poikkeuksia tietysti välillä onneksi näkee, mutta harvinaista herkkua. Harvoin mitään kunnollisia rinta-rinnan -vääntöjäkään nähdään kun ohitus on monesti taputeltu jo ennen mutkaa.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
997
Olisi hienoa nähdä jos vaikka yksittäinen sprinttikisa ajettaisiin ilman DRS perinteisellä moottoriradalla. Vaikuttaa että muilta ominaisuuksiltaan nykyiset autot on ihan kelvollisia kilvanajoon.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Ei tarvi edes yrittää mitään poikkeuksellista, kun helpoin ja turvallisin tapa on vaan odottaa drs-suoralle ja ohittaa nappia painamalla. Jotain poikkeuksia tietysti välillä onneksi näkee, mutta harvinaista herkkua. Harvoin mitään kunnollisia rinta-rinnan -vääntöjäkään nähdään kun ohitus on monesti taputeltu jo ennen mutkaa.
Kävisikö siinä lopulta kuitenkin niin, että ilman drs:ää nähtäisiin edelleen vain harvoin niitä rintarinnan vääntöjä eikä juuri muuta?Toisin sanoen ohitusten määrä vähenisi radikaalisti ennen drs:ää olevaan aikaan?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5183
Kummallista, että noinkin yksinkertaisen asian voi ryssiä kuin avattavan takasiiven. Vai onko se illuusio, joka johtuu siitä, että kaikki vähänkään pidemmät suorat ovat nykyään "DRS-alueita"? Auto on siis hidas suorilla.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Kummallista, että noinkin yksinkertaisen asian voi ryssiä kuin avattavan takasiiven. Vai onko se illuusio, joka johtuu siitä, että kaikki vähänkään pidemmät suorat ovat nykyään "DRS-alueita"? Auto on siis hidas suorilla.
Juu eikö. Kumma kun sua ei ole näkynyt noiden nimekkäiden suunnittelijoiden joukossa, vaan olet täällä ylimielisesti urostelemassa. Jos asia olis helppoa, niin kaikkihan sitä tekis. Red Bull onnistui näinkin yksinkertaisessa asiassa silti huomattavasti muita paremmin. Olikohan vain tuuria vai johtuiko muita paremmasta suunnittelijasta...? :unsure:
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2715
Kummallista, että noinkin yksinkertaisen asian voi ryssiä kuin avattavan takasiiven. Vai onko se illuusio, joka johtuu siitä, että kaikki vähänkään pidemmät suorat ovat nykyään "DRS-alueita"? Auto on siis hidas suorilla.
Kyllä vain. Ponttooneistahan se vauhti pitäisi nähdä. Takasiivistä tuskin edes eroja huomaa ilman suurennuslasia. Ei ihme että pääsuunnittelija sai lähtöpassit, kun DRS ei toimi.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4702
Kyllä vain. Ponttooneistahan se vauhti pitäisi nähdä. Takasiivistä tuskin edes eroja huomaa ilman suurennuslasia. Ei ihme että pääsuunnittelija sai lähtöpassit, kun DRS ei toimi.
Niissä on jättimäiset erot kun oli vertailussa RB, MB ja Ferrari.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3103
Takasiiven suuret erot luulisi olevan helposti kopioitavissa. Pitäisi varmaan saada mikroskooppisella tasolla oikein tehtyä.
Kyseessä lienee enemmän koko auton aerokonsepti ja miten ilma ohjataan takasiivelle. RB nähtävästi ohjaa virtauksia takasiivelle "normaalia" enemmän, koska myös sen aukaiseminen vaikuttaa enemmän.
Tai sitten muilla on niin järjetön ilmanvastus, että edes siiven aukominen ei auta, mutta ei luulisi olevan tästä kyse.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Se aero on kuitenkin kokonaisuus joka alkaa nokasta ja loppuu viimeiseen kohtaan auton takana. Ei voi sanoa, että kopsataas tuosta naapurilta takasiipi niin meidänkin auto alkaa kulkemaan. RB on vain osannut tehdä jotain semmoista mitä muut eivät. Takasiipi pitää saada sovitettua muuhun aeroon sekä kiinni että auki ollessaan.
 
Ylös