Okei, anna kuulua sitten, mikähän voisi olla syynä? Perez itse on jo sanonut, että vauhti ei riittänyt (ja häneltähän on salaliittoteorioita ja valehtelua muuten tullut runsaasti) ja talli vahvisti, että joka kierros tuli tietoa erosta. Viime vuonna Spassa tuli varmaan sitten tuplasti sitä sabotaasia mitä tässä samalla logiikalla. Huvittavaa myös, miten olet peräkkäisissä lauseissa ristiriidassa itsesi kanssa, ensin kovat olivat yllättävän hyvät, mutta Verstappenin meno kovilla ei ollut mahdollista.
Perezin "faniryhmä" (tietysti paljon vaikutusta Hamilton-kultisteista) on muutenkin onnistunut nousemaan viime aikoina aivan kärkeen ärsyttävyydessään ja harhaisuudessaan. Tallinsisäiset tähän mennessä: 2021: 21-0 Verstappen, 20-1 aika-ajot. 2022: 20-2 Verstappen, 18-4 aika-ajot. Mutta itse suorituskyvyn suhteen todennäköisesti 21-1 kisa ja 20-2 aika-ajot, Jeddah on ainoa kisa, missä Perez olisi ollut ansaitusti edellä, koska ei Verstappen olisi mitenkään pystynyt tulemaan ohi, vaikka vauhti kovilla oli paljon parempaa. Monacossa Verstappen oli lähes varmasti menossa ohi ennen epäilyttävintä kolaria miesmuistiin, ja Singaporessa Verstappen olisi kahdesti mennyt sekunnilla paalulle ilman tallin käsittämätöntä säätöä. 2023: 3-2 Verstappen, 3-2 aika-ajot. Suorituskyvyn suhteen todennäköisesti 5-0 kisa ja aika-ajot (täysin ylivoimainen aa-vedoissa Jeddahissa siihen asti, nopeampi Q2-aika kuin Perezin paalu), Perezille voi antaa puolikkaan pisteen Bakun kisasta, jossa ehkä hieman nopeampi (mutta ei olisi ikinä tullut ohi, mikäli tiimi ei olisi ollut idiottimainen ja käskenyt Verstappenia sisään, kun oli selvää, että jompi kumpi SC tulossa) ja Miamin aa:sta, kun käytiin puolikas Q3 (mutta toisaalta jokainen kuski ajaisi Q3 ekan vedon varmemmin jos he tietäisivät, että se olisi ainoa mahdollisuus).
Tämä palaa tietysti siihen samaan faktaan, mitä olen aikaisemmin jaellut, että on paljon mukavampi tietoisesti olla välittämättä tositapahtumista ja muokata oma kertomus mielessään, mutta Perezin ja hänen kannattajiensa (tiedän, että iso osa ei ole hänen, vaan on muita agendoja) toiminta on kyllä mennyt aika noloksi.