Formula 1 - 2024 - 18 - Singaporen GP

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4239
Keneltä poistettiin vielä aika ihan lopussa? En ehtinyt näkemään kunnolla
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
2000
Vieläköhän Lando meinaa turoilla johtoaseman ensimmäisen kierroksen aikana?
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3518
Norrisin olisi nyt kyllä syytä ajella paalulta voittoon. Niin ylivoimaista ollut meno.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4239
Nopeampi Sauber 2 sekuntia hitaampi.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6180
Vieläköhän Lando meinaa turoilla johtoaseman ensimmäisen kierroksen aikana?
Singaporessa johdon säilyttämisen pitäisi periaatteessa aika helppoa olla, mutta niinpä sen piti olla Zandvoortissa.

Itse toivon kovasti, että Verstappen ajaisi Norrisia vastaan kuten ajaisi Hamiltonia vastaan. Tämä näiden kahden toistensa kengänpohjien nuoleskelu on vähän nihkeää minulle, laittaisivat nyt selkeämmin mestaruuden kaveruuden edelle.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9589
Sijainti
Helsinki
Hulkenbergiltä (saksan passilla) jälleen hieno aika-ajo!
Mistähän tää Hulkin saksan passi-jupakka on saanut alkunsa, Autosportin formilta vai täältä?

Audi palkkasi Hulkin kokemuksen pohjalta. Toisaalta hän on ajanut saman konsernin Porschella voiton Le Mansissa 2015, se taisi olla suurempi meriitti, kuin kotimaan passi.
Muistakaa, että BMW oli Heidfeldin suojatyöpaikka, hän ajoi yhteensä viisi kautta autolla, jossa oli bemarin mylly. (2005 Williams, 2006-09 Bmw Sauber).
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4239
Singaporessa johdon säilyttämisen pitäisi periaatteessa aika helppoa olla, mutta niinpä sen piti olla Zandvoortissa.

Itse toivon kovasti, että Verstappen ajaisi Norrisia vastaan kuten ajaisi Hamiltonia vastaan. Tämä näiden kahden toistensa kengänpohjien nuoleskelu on vähän nihkeää minulle, laittaisivat nyt selkeämmin mestaruuden kaveruuden edelle.
Myös täällä toi särähtää ärsyttävästi korvaan
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Kovat on odotukset huomiselle, sillä Verstappen luonnollisesti johtaa avausmutkassa ja Singaporessa ohittaminen on vaikeaa neljästä dersasta huolimatta.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5116
Mistähän tää Hulkin saksan passi-jupakka on saanut alkunsa, Autosportin formilta vai täältä?

Audi palkkasi Hulkin kokemuksen pohjalta. Toisaalta hän on ajanut saman konsernin Porschella voiton Le Mansissa 2015, se taisi olla suurempi meriitti, kuin kotimaan passi.
Muistakaa, että BMW oli Heidfeldin suojatyöpaikka, hän ajoi yhteensä viisi kautta autolla, jossa oli bemarin mylly. (2005 Williams, 2006-09 Bmw Sauber).
Sitä olen itsekin miettinyt. Ehkä Hulkin kaltaisen tuhnun comebackiin ei uskottu, mutta niin vain tuli ja vei Mick Schumacherin työpaikan ja vielä onnistui comebackissaan. Sen jälkeen vielä otti Audin monivuotisen pahvin jota Bottas parhaillaan kuolaa. Siinä niitä mahdollisia syitä.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5116
Singaporessa johdon säilyttämisen pitäisi periaatteessa aika helppoa olla, mutta niinpä sen piti olla Zandvoortissa.

Itse toivon kovasti, että Verstappen ajaisi Norrisia vastaan kuten ajaisi Hamiltonia vastaan. Tämä näiden kahden toistensa kengänpohjien nuoleskelu on vähän nihkeää minulle, laittaisivat nyt selkeämmin mestaruuden kaveruuden edelle.
Kovat odotusarvot aina kun Verstappen ja Norris lähtee rinnakkain, mutta sitten se jotenkin lässähtää kuin pannukakku. Itävallassa nähtiin kovaa kisailua, mutta onko nyt jo kalustoero liian suuri Mclarenilla. Noh, toivottavasti huomenna startti on kiihkeä ja kiroilun sävyttämä eikä anneta periksi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Mistähän tää Hulkin saksan passi-jupakka on saanut alkunsa, Autosportin formilta vai täältä?

Audi palkkasi Hulkin kokemuksen pohjalta. Toisaalta hän on ajanut saman konsernin Porschella voiton Le Mansissa 2015, se taisi olla suurempi meriitti, kuin kotimaan passi.
Muistakaa, että BMW oli Heidfeldin suojatyöpaikka, hän ajoi yhteensä viisi kautta autolla, jossa oli bemarin mylly. (2005 Williams, 2006-09 Bmw Sauber).
Heidfeldin kohdalla tosin jotenkin tuntui Saksan passi olevan jopa rasite uran kannalta. Mieshän oli yksi keskikastin kovimpia nimiä ajettuaan podiumille kolmen (joo) eri tallin autoilla. Urallaan hän hävisi tallikaverilleen pisteissä vain kahdesti – 2003 Frentzenille ja 2008 Kubicalle – mutta jäi mediahuomiossa aina kakkoseksi tallikavereilleen kuten Räikköselle, Massalle ja Kubicalle. Tuohon aikaanhan ykkösissä parveili sakemanneja, kun siellä oli kaksi Schumacheria ja Frentzen sekä kaudella 2004 ajanut Timo Glock, ja Heidfeldin BMW-aikoina myös Vettel ja Rosberg. Tarvitseeko Winkelhock mainita?

Kyllä Heidfeld ihan ansaitsi päästä Williamsille kaudeksi 2005 ja siitä jatkaa Bemarin kanssa. Pitää muistaa, että heikosta kaudesta huolimatta Williams oli ollut edellisinä vuosina voittaja-auto ja siellä ajaneita kuljettajia odotettiin jopa mestaruustaistoon mukaan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Sauber lienee nykyhistorian hitain auto, jos ajoivat aika-ajotreeniä vertailukelpoisilla moottorikartoilla
No suhteellisesti arvioituna ainakin on. Top 17 mahtui Q1:ssä käytännössä sekunnin sisään mutta Bottas oli sijalla 19 puoli sekuntia hitaampi kuin 17:s.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
997
Nyt pitää kyllä Norrisin suorittaa. Joskus nuo paalut pitää kääntää voitoksi, varsinkin kun mestaruudesta pitäisi ajaa
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Hulkenbergiä täällä kehutaan mutta harva kuski saa 1 kisan kokeneelta kuskilta kuokkaansa niin aika-ajoissa kuin kisassa. Ei kovin iso meriitti sekään. Varsinkaan kun nallea ei pidetä kovin suurena lahjakkuutenakaan ja suoraan kylmiltään rattiin, niin heti päihitti Audin supertähden. Ensi vuonna Hulkenberg mitataan, tulosta on häneltäkin on tultava. Jos tulokas ajelee autolla lähes 10 sakkiin aika-ajoissa ja kisoissa pisteille, auto on silloin todella hyvä.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Hulkenbergiä täällä kehutaan mutta harva kuski saa 1 kisan kokeneelta kuskilta kuokkaansa niin aika-ajoissa kuin kisassa. Ei kovin iso meriitti sekään. Varsinkaan kun nallea ei pidetä kovin suurena lahjakkuutenakaan ja suoraan kylmiltään rattiin, niin heti päihitti Audin supertähden. Ensi vuonna Hulkenberg mitataan, tulosta on häneltäkin on tultava. Jos tulokas ajelee autolla lähes 10 sakkiin aika-ajoissa ja kisoissa pisteille, auto on silloin todella hyvä.
Hulkki kylläkin oli kisassa parempi, mutta Sainzin ja Pérezin kolarin jälkeen hän tuli vahingossa luovuttaneeksi kaksi sijoitusta pois jostain syystä hiljennettyään punaista lippua varten, vaikka mitään punaista lippua ei koskaan nähty. Tämän päivän kuudes sija taas vastannee kritiikkiin aika-ajojen vauhdista.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Hulkki kylläkin oli kisassa parempi mutta Sainzin ja Pérezin kolarin jälkeen hän tuli vahingossa luovuttaneeksi kaksi sijoitusta pois jostain syystä hiljennettyään punaista lippua varten, vaikka mitään punaista lippua ei koskaan nähty. Tämän päivän kuudes sija taas vastannee kritiikkiin aika-ajojen vauhdista.
Maalissa pisteet jaetaan ja ei isoa eroa tulokkaseen ollut. Aikamoinen tuhnaus oli tosiaan se tilanne kun ohitse laski muut. Huomenna sitten hyvät pisteet 6. sijalta. Ensi kaudella tavoitteeksi sitten eka podium. Hulkin talliin hommanneet ovat huhujen mukaan rekrynneet myös kovat suunnittelijat, vai vaikuttaako ne sainanneet vielä tiimissä?

Hulk ajaa monesti hyvän kauden ja kiinnostus nousee. Sen jälkeen alkaa matalalento, kuten ura pääsi jo aiemmin loppumaan. Saa nähdä miten käy tällä kertaa
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5654
Suoritustasoa ei tietenkään arvioida pisteillä vaan suoritustasoa itseään puntaroimalla. Ja pieneksi koetulla erolla taas ei ole mitään väliä, koska autolla voi ajaa vain tiettyä vauhtia, ja jos ajaa no nopeinta mahdollista vauhtia, niin pieni ero ei ole omaa heikkoutta vaan toisen hyvyyttä. Hülkenbergin heikko aika-ajo ja tallikaverin takaa starttaaminen myöskin kavensi eroa.

Eräässä vaiheessa kisaa talli oli itse asiassa määrännyt Bearmanin päästämään merkittävästi nopeamman tallikaverinsa ohitse.

https://www.si.com/fannation/racing/f1briefings/news/f1-news-ollie-bearman-reveals-hulkenberg-team-orders-don-t-think-it-needs-discussion-01j7x8hahy98
 
Ylös