Itsekin jaksan katsoa, vaikka vanhenen päivä päivältä. IMO 20 kilpailua on maksimi.Täytyy kyllä sanoa, että sama kuin viime vuonna alkaa olemaan tässä vaiheessa kautta. Inflaatio. Ei juurikaan jaksanut kisa kiinnostaa vaikka tuli katsottua. Aivan liian pitkiä nämä kaudet nykyään. Tai sitten olen vanha.
Onhan tuo synkkää. Mutta jos Lawson ei olisi ajanut Bottaksen päälle niin Bottas olisi todennäköisesti pysynytkin Zhoun edellä. Kisa meni siis pieleen pitkälti ilman omaa syytä.Huh huh, kerkesin jo havaita itsestäni positiivisia ajatuksia Bottasin 11:nnettä sijaa kohtaan, kunnes tajusin että Zhou oli ajanut kahdeksanneksi ja tuonut kotiin tukkua pisteitä. Suomalaisen F1-historian syvin pohjanoteeraus.
Penalty oli kyllä vähän naurettava, mutta tuollaista se on kun taistellaan kärkipaikoista, yritetään kampittaa.Hallikaisen lapsukaisilla pukkaa parisuhdekriisiä. Ilmeisesti lakimies Yrjö on kovasti lobannut Verstappenin rangaistuksen puolesta aika-ajojen jälkeen ja tästä on nyt vedetty herne nenään.
Hamiltonhan sai tästä rangaistuksen. Ei jarrutestistä, vaan varikon ylinopeudesta. Unohti siis laittaa rajottimen päälle ja sen tajuttuaan veti jarrun pohjaan. Kontissa ajaneelle Norrisille tämä sitten tuli vähän yllätyksenä.Myös Norris valitteli Hamiltonin jarrutestistä safety carin takana kun ajoivat varikon läpi mateluvauhtia. Onko takana olevan tekemiset nykyään edessä olevan vastuulla?
Niin eli Hamiltonilla oli ongelmia eikä mitään jarrutestiä tehnyt kuten aina takana olevat kuvittelevat kun ajelevat kontissa kiinni. Sama se liikenteessä kun peräänajaja varmasti kiroo ensimmäisenä edessä olevaa autoa.Hamiltonhan sai tästä rangaistuksen. Ei jarrutestistä, vaan varikon ylinopeudesta. Unohti siis laittaa rajottimen päälle ja sen tajuttuaan veti jarrun pohjaan. Kontissa ajaneelle Norrisille tämä sitten tuli vähän yllätyksenä.
F1-kuski näkee maailman joskus vähän omalla tavallaan.Niin eli Hamiltonilla oli ongelmia eikä mitään jarrutestiä tehnyt kuten aina takana olevat kuvittelevat kun ajelevat kontissa kiinni. Sama se liikenteessä kun peräänajaja varmasti kiroo ensimmäisenä edessä olevaa autoa.
In an explanation statement, it said: “Normal practice is for the safety car not to be deployed if there is a small amount of debris, and off the racing line
“The extensive debris after a car hit the mirror and the punctures that occurred shortly after forced the decision on a safety car
“A VSC would not have been a solution, as the cars remain spread-out and there is not sufficient time for a marshal to clear the debris.”
Tuossa fian selityksessähän todetaan juuri että "A VSC would not have been a solution, as the cars remain spread-out and there is not sufficient time for a marshal to clear the debris.”Virtuaalisella turva-autolla tuon peilin olisi voinut ehkä hakea kohtuullisen pienessä ajassa, ehkä jotain puolen ja kokonaisen minuutin väliltä.
FIA:n selitys koskee sitä tilannetta, kun peili oli jo tuhannen päreenä radan pinnassa. Sitä ennenhän VSC oli voimassa, kunnes joku ajoi peilin päältä ja muutti tilannetta. Tuosta voi minusta myös lukea rivien välistä, ettei peilin poimiminen radalta (ehjänä) ollut prioriteetti, koska se oli riittävän sivussa ajolinjalta.Tuossa fian selityksessähän todetaan juuri että "A VSC would not have been a solution, as the cars remain spread-out and there is not sufficient time for a marshal to clear the debris.”
Luulisi kyllä tosiaan, että siellä sellainen väli olisi syntynyt, missä joku olisi ehtinyt poimia tuon peilin pois, kun ei kuitenkaan ajolinjallakaan ollut.
Valehan sen peilin murskasi väistäessään kierroksella ohittavia. Mutta silloin ei kyllä vsc ollut voimassa vai muistanko ihan harhoja?FIA:n selitys koskee sitä tilannetta, kun peili oli jo tuhannen päreenä radan pinnassa. Sitä ennenhän VSC oli voimassa, kunnes joku ajoi peilin päältä ja muutti tilannetta. Tuosta voi minusta myös lukea rivien välistä, ettei peilin poimiminen radalta (ehjänä) ollut prioriteetti, koska se oli riittävän sivussa ajolinjalta.
Ei voi olla tuplakeltaisia, koska Bottas siinä ohitettiin.Tuplakeltaiset siinä taisi olla peilin irtoamisesta siihen asti, kun Bottas sen yli jyräsi. En sitten tiedä, ajateltiinko pitää koko kisa keltaisia päällä radan ainoassa ohituspaikassa, vai mikä ajatus tuossa oli.
Olisko toiminta ollut nopeampaa, jos olisi käytetty marsalkaa alempitasoista henkilöä?Tuossa fian selityksessähän todetaan juuri että "A VSC would not have been a solution, as the cars remain spread-out and there is not sufficient time for a marshal to clear the debris.”