Uskoakseni on ihan tavanomaista kilvanajoa, että taktisesti hidastetaan kilpakumppanin näkökulmasta epäedullisessa paikassa, jotta saadaan aiheutettua kaverille vauhdin himmaus ja itselle tehokas kiihdytys ennen optimaalista ohituspaikkaa. Yleensä sitä vain tapahtuu hitaammissa mutkayhdistelmissä ilman seurausta, että kaveri menettää autonsa hallinnan.Jaa-a, ei tuo nyt kummankaan onboardista katsoen kovin ihmeelliseltä näyttänyt. En usko että mikään varsinainen Brake check oli tarkoituksena, kunhan petasi parempia asetelmia seuraavalle suoralle.
Ei se kyllä ollut, jos FIA sanoo Allun jarruttaneen paikassa, jossa ei kertaakaan ennen.Uskoakseni on ihan tavanomaista kilvanajoa, että taktisesti hidastetaan kilpakumppanin näkökulmasta epäedullisessa paikassa, jotta saadaan aiheutettua kaverille vauhdin himmaus ja itselle tehokas kiihdytys ennen optimaalista ohituspaikkaa. Yleensä sitä vain tapahtuu hitaammissa mutkayhdistelmissä ilman seurausta, että kaveri menettää autonsa hallinnan.
Miksi se sitten jarrutti? Jos ei FIAn mukaan aimmin jarruttanut.Jaa-a, ei tuo nyt kummankaan onboardista katsoen kovin ihmeelliseltä näyttänyt. En usko että mikään varsinainen Brake check oli tarkoituksena, kunhan petasi parempia asetelmia seuraavalle suoralle.
Ei Alonsolla varmaan tarkoitus ollut Russellia seinään lähettää vaan pientä häirintää seuraavalle suoralle, ja kun tiesi että takana on Russell joka on näissä tilanteissa penis vaahdossa joka varmasti yrittäisi jotain riskiä viimeisellä kierroksella niin pieni kikkakokeilu paikallaan. Mielestäni nämä menee samaan kastiin kuin radalta ulos pakottamiset ja linjan vaihdot jarrutuksissa. Ei lähellekkään olla vielä Sennan ja Schumin tason röyhkeydessä tai puhumattakaan tekopyhyydessä.On se roisto ja mulkku. Aina ollut.
Siinä meni tsäänssit mihinkään kelvolliseen talliin. Veikkaan.
No saadakseen ne paremmat asemat suoralle. Niin kuin nyt tuossa muutkin totesi, niin ihan normaali strategia sikäli. Nyt vaan kävi näin.Miksi se sitten jarrutti? Jos ei FIAn mukaan aimmin jarruttanut.
No ensinnäkin FIA totesi ettei Alonso jarruttanut vaan nosti jalan kaasulta ja vaihtoi alaspäin. Videoklipin mukaan hänen vauhtinsa hidastui noin 10 prosenttia 270 km/h:sta 240 km/h:iin. Alonson vauhti ei myöskään mittarin mukaan kiihtynyt sen jälkeen vaan hän jatkoi tasaisella nopeudella varsinaiseen jarrutuspaikkaan saakka. On helppoa ajatella Alonson vain halunneen häiritä Russellin auton tasapainoa kriittisessä mutkassa ja se meni vähän överiksi. Alonso niinsanotusti outsmarted himself.Ei se kyllä ollut, jos FIA sanoo Allun jarruttaneen paikassa, jossa ei kertaakaan ennen.
No eihän noin saa tehdä!No saadakseen ne paremmat asemat suoralle. Niin kuin nyt tuossa muutkin totesi, niin ihan normaali strategia sikäli. Nyt vaan kävi näin.
FIAn päätöksessä lukee selkeästi (englanniksi) että jarrutti, missä ei ollut aiemmin jarruttanut. Sen jälkeen kiihdytti, vaihtoi ylöspäin, ja vasta sitten tuli oikealle jarrualueelle.No ensinnäkin FIA totesi ettei Alonso jarruttanut vaan nosti jalan kaasulta ja vaihtoi alaspäin.
Keskustelaanko aiheesta vai keskustelijoista?Tupa-uunolla jotakin Alonsoa vastaan tuli jo selväksi.
Oli kyllä hienoa, että Russelin (Bottaksen myllyttäjän) kisa päättyi hiekoille.Keskustelaanko aiheesta vai keskustelijoista?
Voihan se olla että oli jotain oikeaa ongelmaa, mutta tuli kyllä ainakin ensimmäisenä mieleen, että näki vaan peileistä että nyt kävi hassusti ja keksi sopivan peitetarinan. Tunnetusti "tietokone" raksuttaa aika nopsaan tuon tyyppisissä tilanteissa.Tuliko tästä Alonson kaasuongelmasta varmuutta, josta radiossakin puhui? Oliko peitetarina vai oikeasti vikaa?
Käsitin että radiokeskustelua oli jo ennen tilannetta. Voihan se toki olla että Alonso konnana suunnitellut tämän ja avannut keskustelun jo aiemminVoihan se olla että oli jotain oikeaa ongelmaa, mutta tuli kyllä ainakin ensimmäisenä mieleen, että näki vaan peileistä että nyt kävi hassusti ja keksi sopivan peitetarinan. Tunnetusti "tietokone" raksuttaa aika nopsaan tuon tyyppisissä tilanteissa.
Vaikka Alonso selkeästi aiheuttaa kutinaa peräaukossa niin ei tarvitse valehdella kuitenkaan. Joo, okei, FIA totesi Alonson painaneen jarrua, mutta se totesi myös että Alonso jarrutti niin kevyesti ettei se ollut "ensisijainen" syy auton hidastamiseen. Toisin sanoen jarrupolkimen käytöllä ei ollut väliä vaan rankku olisi tullut pelkästään hänen yleisestä käytöksestään tilanteessa.FIAn päätöksessä lukee selkeästi (englanniksi) että jarrutti, missä ei ollut aiemmin jarruttanut. Sen jälkeen kiihdytti, vaihtoi ylöspäin, ja vasta sitten tuli oikealle jarrualueelle.
Eli teki jarrutestin Ykälle.