Jäin tuossa miettimään ja piti kaivaa ihan faktaa nuista Verstappenin tallikavereista (unohdetaan nyt eräs Daniel Kvyat) eli 10 kauden aikana 7 eri kuljettajaa. Vaihtuvuus taitaa olla F1 ennätys? sekin tavallaan.
Carlos Sainz Jr., 23 kisaa. (nyk. Williams)
Daniel Riccardo, 58 kisaa (nyk. Ford Racing Ambassador, mitä se sitten onkaan)
Pierre Gasly, 12 kisaa (nyk. Alpine)
Alexander Albon, 26 kisaa (nyk. Williams)
Sergio Perez, 90 kisaa (Cadillac ensi kaudella)
Liam Lawson, 2 kisaa (nyk. Racing Bulls)
Yuki Tsunoda, 13 kisaa (nyk. Red Bull)
Yhteistä kaikille on, että ura lyhyemmän tai pitemmän kakkoskuski paikan jälkeen lähti laskusuuntaan...Albon on poikkeus eli 70 pistettä ja 7. sija kuskipisteissä tällä kaudella, Gasly ja Lawsonin ovat raapineet 20 pistettä tältä kaudelta, Sainz 16 pistettä ja Tsunoda 12 pistettä.
Yhteistä kaikille on ollut, että Red Bullin kakkoskuski paikka oli urakehityksen kannalta iso haitta ja sieltä nouseminen takaisin elävien kirjoihin on onnistunut vain Albonilta. Tsunoda on taas koko F1 uransa ajanut Red Bullin talieissa. Viime kausi Racing Bullsilla toi plakkariin 30 pistettä.
Kysymys tietysti on kuka sillä paikalla voi menestyä ja miksi kakkosautoon löytyy niin paljon teknisiä ongelmia, varikkokömmähdyksiä jne...(negativista karmaa, jolla ei ole mitään tekemistä kuskin kanssa). En tiedä mikä RB:lla on marssijärjestys eli onko kuljettajan mielipiteellä merkitystä auton säätämisessä, vaikka hän ei ole Max Verstappen eikä Jos ole isän etunimi.