Formula 1 - 2025 - 20 - Meksikon GP

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1264
Nyt on kärki tasan ja Max 36p kärkeä perässä. Se on vähemmän kuin Kimillä oli kaksi kilpailua ennen loppua 2007 joten kaikki on vielä auki. Verstappen voitti tänään Piastrin ja kavensi eroa kärkeen vaikka hävisi Landolle. Jos Mäkit olisi olleet toisinpäin niin Max alkaisi olla ulkona taistelusta.
 

Jeep CJ-5

Well-known member
Liittynyt
17.9.2023
Viestit
273
Yuki oli 11. Bortoleto painoi Sauberilla ohi lopussa. Alonso, hulkki ja lawson keskeyttivät. Aston Martinilta ja Williamsilta ihan surkeeta suorittamista. Albon ei enää pääse mihinkään ja Sainzin kisa meni varikkonopeus sakkoihin (oliko vika miehessä vai autossa on vielä auki). Alpinen suoritus oli juuri sitä mitä odotettiin eli perinteisen surkee. Red Bullin kakkostallilla vaikee kisa, Ferrarilla Hamiltonin aikasakko painoi, Piastrin ajossa valoa näkyvissä, mersu pettymys hyvin epätasainen suoritus, välillä kulkee ja sitten taas ei, max perinteisen nopea ja taktiikka toimi, Ollien oivallus kisan alussa ja virheetön ajo toi Haasin neljänneksi ja alussa kun ollie painoi tsunodan ohi huomasi, että vauhtia riittää, Leclercin taisi pelastaa virtuaali safety car, Norriksella leppoisa kisa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
9038
Sijainti
Vantaa
Yuki oli 11. Bortoleto painoi Sauberilla ohi lopussa. Alonso, hulkki ja lawson keskeyttivät. Aston Martinilta ja Williamsilta ihan surkeeta suorittamista. Albon ei enää pääse mihinkään ja Sainzin kisa meni varikkonopeus sakkoihin (oliko vika miehessä vai autossa on vielä auki). Alpinen suoritus oli juuri sitä mitä odotettiin eli perinteisen surkee. Red Bullin kakkostallilla vaikee kisa, Ferrarilla Hamiltonin aikasakko painoi, Piastrin ajossa valoa näkyvissä, mersu pettymys hyvin epätasainen suoritus, välillä kulkee ja sitten taas ei, max perinteisen nopea ja taktiikka toimi, Ollien oivallus kisan alussa ja virheetön ajo toi Haasin neljänneksi ja alussa kun ollie painoi tsunodan ohi huomasi, että vauhtia riittää, Leclercin taisi pelastaa virtuaali safety car, Norriksella leppoisa kisa.
Bortoleto ei ohittanut Yukia, vaan Hadjarin.
 

Jeep CJ-5

Well-known member
Liittynyt
17.9.2023
Viestit
273
Skylla menee perinteiset talli ja kuski haastattelut eikä iloisempaa ole näkynyt kuin ollie....ihan pennun näköinen kundi haastattelussa.
 

Bukko

mielikuvitusukko
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4961
Sijainti
Salo/Espoo/Rooma
Vanhuspapoille nämä iltakisat vaikeita. Ensin nukuin lähdön ja sitten torkuin katsellessa. Onneksi tiivistelmä löytyy forumia lukemalla.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
2060
Olihan tuo taas Maxilta aivan legendaarista pelin lukua sääntöjen harmaalla alueella.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6325
Vielä kun Bortoleto ottaa kaksi pistettä lisää, niin Alpinen kuskit miehittävät MM-taulukon kolmea viimeistä sijaa...
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7106
Kick tippui toiseksi viimeiselle sijalle. Siinä pisteiden tuntumassa ajoi Gab, muttei ihan riitä pisteille.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4387
Tsuki ajoi Verstappenin vauhtia silloin kun olivat sijoilla 3–4. Sen jälkeen renkaat loppuivat kesken ja ukko putosi kuin kivi.
Tsuki ajoi hölmösti. Max ajoi fiksusti sen stintin ja lopussa sitten taktiikka tuotti tulosta, kun softilla tekikin aikamoisen nousun. Ilman VSC olisi voinut Leclercin ohittaa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6325
Tsuki ajoi hölmösti. Max ajoi fiksusti sen stintin ja lopussa sitten taktiikka tuotti tulosta, kun softilla tekikin aikamoisen nousun. Ilman VSC olisi voinut Leclercin ohittaa.
Mitenkäs se nyt tyhmästi ajoi? Vauhdillisesti meno oli aikalailla sillä tasolla, mitä Red Bullin kakkoskuljettajalta pitäisi voida vaatia. Tsunoda teki sellaista maltillista nousua ja Red Bullilla oli myös poikkeava varikkotaktiikka. Molemmat autot aloittivat mediumeilla, kun useimmat kuljettajista lähtivät liikkeelle softeilla.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6629
Norris voittaa yli puolella minuutilla kauden suurimmalla marginaalilla ja saa Mclarenin alkukauden dominoinnin näyttämään alkulämmittelyltä. Samaan aikaan Piastri kertoo että hänen on täytynyt ajaa autoa täysin eri tavalla parin kisan aikana vaikka merkittäviä päivityksiä on tullut viimeksi joskus kesällä. Onko tässä nyt tapahtunut se kuuluisa ajamisen unohtaminen vai mitä siellä tapahtuu, väkisinkin alkaa pienoinen foliohattu kurkistamaan hattuhyllystä.

 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1264
Piastrin kommentit herättää ihmetystä. Hänen on tarvinnut opetella uudenlaista ajotyyliä autolle viimeisten kisojen aikana. Miten ihmeessä sarjaa johtava talli kehittää autoa siihen suuntaan, että tallin MM sarjaa johtava kuljettaja on ongelmissa sen kanssa.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1264
Yksi mikä ihmetyttää niin Leclercin oikaisua ensimmäisessä mutkassa ei tutkittu tai ainakaan rangaistu. Hän ohitti Hamiltonin oikaisemalla eikä antanut sijoitusta takaisin.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6629
Piastrin kommentit herättää ihmetystä. Hänen on tarvinnut opetella uudenlaista ajotyyliä autolle viimeisten kisojen aikana. Miten ihmeessä sarjaa johtava talli kehittää autoa siihen suuntaan, että tallin MM sarjaa johtava kuljettaja on ongelmissa sen kanssa.
Jos tämä on kehityksen tulos niin ei voi Mclarenia syyttää huonosta työstä jos sillä voitetaan yli puolella minuutilla. Silloin yksinkertaisesti Piastrin omaksuva auto on hitaampi, koska muutkin tallit ovat kehittyneet. Kyllähän tämä erikoiselta näyttää että sarjakärki Piastrin ja Norriksen ero näyttää yhtäkkiä suuremmalta kuin Verstappenin ja Tsunodan.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6325
Yksi mikä ihmetyttää niin Leclercin oikaisua ensimmäisessä mutkassa ei tutkittu tai ainakaan rangaistu. Hän ohitti Hamiltonin oikaisemalla eikä antanut sijoitusta takaisin.
Meksikon GP:ssä on aina ollut ihan omanlaisensa säännöt.
 
Ylös