Ai että diskaus tekisi gutaa mm-taistelulle.Norriksen bensa oli lopussa lopussa. Jos tuuri käy, niin hänet vielä diskataan, mikäli tankista ei saada ulos pakollista yhden litran näytettä.
Taisi sinulla tulla tuplaviesti, mutta eiköhän se vähintään periaatteessa kaikkein erikoisimmin ja huonoimmillaan ole toisen kerran historiassa joka tapauksessa.Norrikselta jälleen munaus startissa, mutta niin taitaa vain mestaruus olla menossa hänelle. Jos Verstappen jää sarjassa P3, on mahdollista että ensimmäisen kerran historiassa tallipäällikköt rankkaavat kauden parhaan kuskin top2 ulkopuolelta.
Antonelli, Hadjar, Sainz ja Hulkenberg tuurihaukkoja?! Kollo! (Kekeä lainatakseni)Oli kisa kyllä. Menettelevä, mutta aika tylsä mitä nyt jokin autovaurio sitten iski Lando Norrisille.
Päivän tuurihaukkoina Antonelli, Hadjar ja Sainz Junior. Aivan vähän näiden takana myös yhtenä tuurin hemmottelemana vähintään osittain oli Hülkenberg.
Päivän eniten kärsineimmät epäonnesta:
Kaikki jotka joutuivat tekemään ainakin kaksi pysähdystä tai enemmän kuten myös keskeyttämään eli Yuki Tsunodan lisäksi Alexander Alex Albon ja Liam Lawson ainakin. Lähellä oli Hadjar liittyä samaan, mutta eihän tuuripoikaa muuta kun se onnetar hemmottelee urakalla...
Tsunoda vielä varikolta joutui lähtemään kisaan. Alku hyvä huonoimpaan mahdolliseen lähtöpaikkaan nähden, mutta rengasrikko kiitos muiden autojen romujen kisan alussa ja toisella kertaa sitten tuli vielä toinen, alkava rengasrikko puhumattakaan vielä muusta pidon äkkiloppumisen uhasta päälle suurin piirtein kun jäännöspisteille tai korkeampaan vähäisesti olisi ollut mahdollisuuksia.
Eilisen sade toki lopullisesti aika-ajon osalta pilasi kaiken osin jo aiemmin viikonloppuun mitä nyt toki pilasi muiltakin, mutta herjoja heille riitti olematon määrä toisin kuin japanilaiselle.
Ylimääräiset varikkokäynnit pilasivat siis kisan jäännöspisteiden kuten myös ehkä vähän parempienkin pisteiden osalta ja sitten oli tietysti vielä hämmästelyä osin itseltäni kisan loppuun:
Miten on mahdollista, että vaikka tuota toista, alkavaa rengasrikkoa Tsunodalle ei olisi tullutkaan niin osin renkaat olivat kovista renkaista huolimatta niin taas suhteessa kulumassa ehkä enemmän kuin kenelläkään muulla kovia renkaita käyttävillä kuljettajilla?
Ja jos kului niin miksi ei otettu aiemmin varikolle? Ja sitten tietysti se uskomaton erikoisuus, että miten Andrea Antonelli ja Pierre Gasly suhteessa niin uskomattoman kauan yleensä pystyivät ajamaan kovilla renkailla?!
Heillä ainakin nähtävästi kovat renkaat toimi taas niin perhanan hyvin.
Tsunodalla alkoi kyllä viikonloppu hyvin peräti kolmostilalla vapaisiin harjoituksiin, mutta sitten milloin minkäkin tiimimokan kuten taas radalle lähtöjen ajoittamisen (Verstappenilla muuten samaa vikaa toisessa tai kolmannessa harjoituksessa, mutta kyllähän sieltä aina sitten jollain ihmeellä se parempi aika tulee vaikka välillä pyörittäisiin todella heikoilla sijoilla tai ilman aikaa.) surkeuden kanssa ja sitten tietysti lauantain sateen meni kaikki pilalle.
Ilman ainakin sitä yhtä ylimääräistä pysähdystä tai edes pääsyä niiden muiden vain pysähtyessä siihen pidemmän muun letkan eteen edes hetkeksi...
Olisi ehkä näyttänyt paremmalta ennen vaikeuksia ja muutoin ilman tuota kaikkea olisi tullut pisteitä tai piste jäännöksenä. Tai toki oltu kuten Meksikossa henkisen keskisormen näytön muodossa pisteittä, mutta nyt toteutunutta paremmalla sijalla 11 kaikkea muuta kuin nk. Kultaisena Ananaksena.
Ei paljon lohduta taas yksi päivän nopeimpia varikkopysähdyksiä kun ei olla pistesijoilla tai edes sillä jäännöspisteellä kymppipaikalla. Kun vain olisi pisteettömän putkikauden pisteet kesältä jäännöksinä tai pienoiskisojen pisteet parempina niin:
Ei sapettaisi taas näin paljon japanilaisen suhteen. Viime kisassa ehkä voitiin japanilaista syyttää jopa peräti aavistuksella omaankin piikkiin tuossakin toki tuomariston rangaistaessa tekoon nähden ylisuuresti kuten teki myös huippukuskeista Oscar Piastrille, mutta tässä kisassa oli taas niin epäonnen suosikki kuin pystyi olemaan.
Mestaruustaistelu sentään vielä elää ja onhan tosiaan vielä Lusail ja Abu Dhabi jäljellä. Lusailissa on vieläpä pienoiskilpailukin vuoden viimeisenä.
Ja ai niin:
Älä vain sano, että FIA meinaa pitää päänsä typerästä kahden pakkopysähdyksen kisasta!
Toivottavasti ei.
Jaksan puolustella myös muitakin kuten Sainz Junioria aiemmin tällä kaudella ja muitakin epäonnen kärsijöitä kuten todella paljon aiemmin tällä kaudella myös ihan Fernando Alonsoakin vaikka Alonso on välillä perin ärsyttävä ollut urallaan. Otan niihin myös määritteitä ihan koko kauden mitalta aivan, aivan todella paljon vaikka onhan se joidenkin kuskien osalta todella paljon vaatinut tarkastelua ja uudelleentarkastelua.Antonelli, Hadjar, Sainz ja Hulkenberg tuurihaukkoja?! Kollo! (Kekeä lainatakseni)
Tunnollisesti jaksat Tsunodaa puolustella.
Mitä tuuria tuurihaukoiksi nimeämäsi kuljettavat tänään kokivat?Jaksan puolustella myös muitakin kuten Sainz Junioria aiemmin tällä kaudella ja muitakin epäonnen kärsijöitä kuten todella paljon aiemmin tällä kaudella myös ihan Fernando Alonsoakin vaikka Alonso on välillä perin ärsyttävä ollut urallaan.
Ovat kyllä olleet myös epäonnen melkoisia suosikkeja. Lawson tosin melko reilusti vähemmän kuin Tsunoda, mutta on kyllä hänelläkin osansa osin. Ja paljon on Lawson saanut hyötyäkin eräissä kisoissa Racing Bullilla. Siellä sentään yleensä varikkopysähdysten pysähdysväleistä taktiset edustajat ovat hereillä vaikka pysähdykset välillä olisivat nk. Laiskiaisen tasolla. On olleet suuremman osan kautta, mutta sattumanvaraisesti muun muassa tänään Hadjarille sekin sitten meni nappiin.Olihan ihan viihdyttävä Las Vegasin GP. Aika-ajoja en jaksanut nousta katsomaan raskaan työviikon takia, mutta itse GP:n kylläkin, kun menin ajoissa nukkumaan.
Verstappenilta mahtava GP jälleen kerran. Max on kyllä tällä kaudella osoittanut jälleen kerran, että on lähtöruudukon paras kuljettaja.
Autolla, jolla tiimikaveri jää säännöllisesti pisteiden ulkopuolelle, otti Max nyt tämänkauden kuudennen GP-voittonsa, mikä on vain yksi vähemmän, mitä Norriksella ja Piastrilla on.
Red Bull valmistajien kolmantena tällä hetkellä lähes yksin Verstappenin ansiosta. Lawson ja Tsunoda eivät ole saaneet Red Bullin autolla mitään aikaiseksi.
Mercedes ajoi vahvan kisan, ja varsinkin Antonellin suoritus oli mahtava 5sekunnin aikarangaistuksesta huolimatta.
Sainz, Hadjar ja Hulkenberg ajoivat kaikki myös vahvat pistesijat.
Hieno tuo lopun Mickey Mouse-show.
Hülkenberg ja tuo kieltämättä oli erikoinen juttu. Hamiltonista puhuen siis. Leclercillä eloisampi kisa, mutta vaikeaahan se on. Ensi vuosi varsin lopullinenkin vedenjakaja omalla tavallaan heidän urillaan. Hamiltonilla toki tämäkin Ferrarin oppivuosi olisi saanut olla sellaisenaan parempi. Tietyin ehdoin aika reilustikin parempi niin moninkertaisena maailmanmestarina. Mielenkiintoista on sekin ehkä jonakin päivänä todistaa, että ahdisteltaisiinko tosin Max Verstappenia samalla tavalla sitten vastaavana ikämiehenä sitten hänen vaikka vielä vaihtaessaan joskus urallaan johonkin todella muuhun huipputalliin tai Ferrarille kuin miten on ahdisteltu Hamiltonia?Tylsä kisa. Katsoin lähdön ja nukahdin. Antonelli ja Hallenberg yllättivät. Hamilton ei sitten hyvästä lähdöstä huolimatta saanut mitään aikaiseksi.
Joo sama särähti itselle. Mitä ihmettä???Antonelli, Hadjar, Sainz ja Hulkenberg tuurihaukkoja?! Kollo! (Kekeä lainatakseni)
Tunnollisesti jaksat Tsunodaa puolustella.
Russellilla oli autossa vikaa.Itselleni pisti silmään, että Norris tuli heittämällä ekalla yrityksellä Russelin mersusta ohi DRS-alueella, mutta Piastri ei päässyt edes lähelle Antonellia.
Oi mieletöntä! Foorumin naamasta lukijat varmaan osasivatkin ennakoida tämän Zak Brownin ilmeistä.No nyt! Molemmat Mclarenit syyniin pohjalevyn kulumisesta ja hylkäämisen uhkaus.