Formula 1 - 2025 - 3 - Japanin GP

Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5675
Onko Williams keskikastin (=Albon) vai häntäpään (=Sainz) auto? Ihan loputon suo kun lähdetään mielivaltaisesti päättämään arvioidaanko auton potentiaalia heikomman vai vahvemman kuskin perusteella.

Mistäpäs me tiedetään pystyisikö McLarenillakaan tuommoisiin suorituksiin kukaan muu kuin Norris tai Piastri. Ehkä sielläkin olisi joku muu ihan helisemässä.

Max on toki poikkeuksellisen lahjakas kuski, mutta on tuo Red Bull myös nopea auto, olkoonkin sitten että toistaiseksi vain Maxin käsissä. Muutenhan noiden kannattaisi tosiaan siirtää Max sinne Racing Bullsin paremman auton rattiin hakemaan ylivoimainen mestaruus kotiin.
Mclarenista melko helppo tulkita mistä johtuu Norriksen ja Piastrin loikka keulille viime kauden puolivälistä; auto, koska molemmat kuskit tuskin oppivat yhtäaikaa ajamaan paremmin. Norriksen kohdalla on yleisesti jopa pohdittu kuinka moni olisi hänen tuolillaan mestaruuden ottanut kaikkien niiden munauksien ja sulamisien takia.

"It's Max who's winning the races, not Red Bull"

— Toto Wolff
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4582
Menen vauhti tällä radalla oli varmaan jotain sellaista, jota nyt nähtiin. Russell otettiin toki ruuhkaan, mutta tuskin olisi muuttanut tilannetta, vaikka ei olisi otettu.
Ja annettiikohan Antonellin tarkoituksella kurvailla kärjessä, vaikka ajat putosivatkin jo useampi kierros aikaisemmin? Varmasti tuo keltanokalle paljon itseluottamusta, kun pystyy ajamaan kärjessä. Jotain turhia ennätyksiä vei vissiin samalla nimiinsä.

RB nousi taas kärkeen, joka oli hieman yllätys aiempien kisojen jälkeen, mutta taisi viisasten kivi löytyä tämänkin auton kanssa.

Mäkki kaikesta hypetyksestään huolimatta, ei ole ollut lähellekään niin vahva, jota näissä hypeissä höpistään, mutta kärjessä näyttää olevan oranssia radalla kuin radalla.

Ferkulla on rengaskuluman kanssa isoja ongelmia, tai renkaiden yleensäkin. Aikamoista luistelua kummallakin ja sitä myöten väärää lämpötilaa ja renkaiden nopeaa loppumista. Ham osaa kuitenkin pitää renkaat pitkään kunnossa ja nyt loppui kovat renkaat huomattavasti ennen Antonellin mediumeja.
Ei tosin parin kisan jälkeen vielä ole ihan sinut auton kanssa, mutta selvästi autossa vielä paljon parannettavaa.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4546
Max Verstappenin suorittaminen tiimikavereihin nähden on hyvin samanlaista, kuin mitä Michael Schumacher osoitti esimerkiksi Benettonilla kaudella 1994, tai Ferrarilla kaudella 1996 ja 1997.

Tiimikaverit eivät oikein päässeet vauhdissa mihinkään. Aivan kuten nyt Red Bullilla.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6180
Menen vauhti tällä radalla oli varmaan jotain sellaista, jota nyt nähtiin. Russell otettiin toki ruuhkaan, mutta tuskin olisi muuttanut tilannetta, vaikka ei olisi otettu.
Ja annettiikohan Antonellin tarkoituksella kurvailla kärjessä, vaikka ajat putosivatkin jo useampi kierros aikaisemmin? Varmasti tuo keltanokalle paljon itseluottamusta, kun pystyy ajamaan kärjessä. Jotain turhia ennätyksiä vei vissiin samalla nimiinsä.

RB nousi taas kärkeen, joka oli hieman yllätys aiempien kisojen jälkeen, mutta taisi viisasten kivi löytyä tämänkin auton kanssa.

Mäkki kaikesta hypetyksestään huolimatta, ei ole ollut lähellekään niin vahva, jota näissä hypeissä höpistään, mutta kärjessä näyttää olevan oranssia radalla kuin radalla.

Ferkulla on rengaskuluman kanssa isoja ongelmia, tai renkaiden yleensäkin. Aikamoista luistelua kummallakin ja sitä myöten väärää lämpötilaa ja renkaiden nopeaa loppumista. Ham osaa kuitenkin pitää renkaat pitkään kunnossa ja nyt loppui kovat renkaat huomattavasti ennen Antonellin mediumeja.
Ei tosin parin kisan jälkeen vielä ole ihan sinut auton kanssa, mutta selvästi autossa vielä paljon parannettavaa.
Tiukemmat takasiipisäännöt voi syödä Mäkkärin vauhtia.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5675
Siinä tapauksessa säällä oli suuri merkitys. Jopa Zeropod voi päätyä pallille, kun sattuu sopivat olosuhteet ja turva-autot kohdilleen.
Toro Rossolla paalulta voittoon sadekelin aika-ajoissa ja kisassa. Eihän tuo ole mitään muuta kuin ilmiömäistä ajamista kalustolla millä ei pitäisi olla mitään asiaa kärkeen edes haasteellisessa kelissä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4203
Toro Rossolla paalulta voittoon sadekelin aika-ajoissa ja kisassa. Eihän tuo ole mitään muuta kuin ilmiömäistä ajamista kalustolla millä ei pitäisi olla mitään asiaa kärkeen edes haasteellisessa kelissä.
Sinä vuonna Red Bull ja Toro Rosso olivat identtiset moottoreita lukuunottamatta. Toro Rossolla vahvempi Ferrarin kone.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5675
Sinä vuonna Red Bull ja Toro Rosso olivat identtiset moottoreita lukuunottamatta. Toro Rossolla vahvempi Ferrarin kone.
Sillähän ei ole merkitystä vaan sillä että Toro Rosso oli sarjassa P6 talli. Jos vaikka joku Albon ajaisi paalulta voittoon haasteellisissa keleissä niin kuinka moni olisi nostamassa kaluston hyvyyttä esille? Suuret kuskit venyvät suuriin tekoihin, niin se tuppaa mennä.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4582
Sadekelillä kuski vaikuttaa toki enemmän, mutta ei sekään ole vain kuskista kiinni ja eilen ei nyt ihan kauheesti satanut
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8898
Sijainti
Vantaa
Pitääkös kukaan Maldonanoa mestariamiehenä. Satunnaisia voittoa tulee silloin tällöin. Jos jatkuvasti tulee hyvää sijaa, silloin auto on hyvä.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4246
Mutuilisin että Red Bullin suorituskyky on kisasta riippuen siellä top 2-4 parhaan tallin asemissa, paikkoja Ferrareiden ja Mersujen kanssa vaihdellessa. En usko että siitä on kauheasti eri mieltä kukaan, mikä on paras auto tällä hetkellä.

Erona näihin Mersuun ja Ferrariin, että Red Bullia on ajettava kapean säätöikkunan vuoksi veitsen terällä, mihin ei tällä hetkellä pysty kuin Max.
 
Ylös