Formula 1 - 2025 - 4 - Bahrainin GP

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6248
Nyt olisi kuumaa. Auttaako Ferraria?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4640
Paljon tulee isoja päivityksiä Bahrainiin. Mese tuo.ekan päivityspaketin, kuten Ferkkukin. Ongelmista joita testeissä ja eroissa kisoissa on ratkaistu.
Eiköhän RB ollut myös tuomassa, ellei Lawson/Yuki tapahtumat muuttaneet aikatauluja ja taktiikkaa niiden suhteen.

Ja varmasti iso osa muistakin
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
10040
Sijainti
Helsinki
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6248
Eli:
Ferrarilla Charles Leclerc tekee tilaa Dino Beganovicille, Carlos Sainz Williamsilla Luke Browningille, Fernando Alonso Aston Martinilla Felipe Drugovichille, Oliver Bearman Haasilla Ryo Hirakawalle, Max Verstappen Red Bullilla Ayumu Iwasalle ja George Russell Mercedeksellä Frederik Vestille.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4640
Koskaan ei varmaan ole ollut noin montaa japanilaista samaan aikaan radalla
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4640
Noi perjantain ja lauantain ekat harjotukset on aivan poskettoman kuumaan aikaan.
Varmaan hankala säätää autoa aika-ajoihin, joka sitten myöhään ja huomattavasti jo viilempään aikaan
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6352
Koskaan ei varmaan ole ollut noin montaa japanilaista samaan aikaan radalla
Suzukassa 1994 ajoi Ukyo Katayama, Hideki Noda ja Taki Inoue. Katayama ajoi koko kauden, Noda kolme kilpailua ja Inouelle Japanin GP oli kauden ainut. Sen lisäksi kaudella aiemmin Aguri Suzuki ajoi Fujissa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15180
Koskaan ei varmaan ole ollut noin montaa japanilaista samaan aikaan radalla
Davros kertoikin jo Suzukan 1994 tilanteen ja parhaimmillaan sielläkin mikäli Mika Salo ei olisi Lotus-paikkaa saanut tai debyytti olisi siirtynyt Adelaideen niin hänen sijassa olisi ajanut vielä neljäs japanilainen eli Aguri Suzuki ja olihan Suzukassa 1993 Ukyo Katayama, Aguri Suzuki ja Toshio Suzuki. Vuodeksi 1991 Suzukaan oli kolme japanilaista eli Satoru Nakajima, Aguri Suzuki ja Naoki Hattori, mutta Hattori karsiutui eli oli vain kaksi kuljettajaa kisaan.

Vuodeksi 1992 piti alkujaan olla myös kolme japanilaiskuljettajaa eli Aguri Suzuki, viimein kisakuljettajaksi päässyt Venturi-Larroussen Ukyo Katayama kun pitkään Katayamalle mietitty Footwork halusikin Suzukin eikä Katayaman kisakuljettajakseen vuodeksi 1992 ja Brabhamin Akihiko Nakaya ja ehkä neljäkin mikäli Satoru Nakajima olisi kuitenkin kaikesta huolimatta jatkanut vielä yhden vuoden ja muutoin pelkkään Suzukaan 1992 ehkä yhden kerran ajona tuolloin kolmenkin japanilaisen esiintyessä Nakajiman ollessa Tyrrelillä, mutta se ei onnistunut kun Oliver Grouillardin tilanne esti niin Nakajiman kuin myös testikuljettaja Volker Weidlerin ajattamisen siinä kisassa.

Nakayalle ei myönnetty vuoden 1992 alkupuolella superlisenssiä ja siinä yhteydessä jäi paljon Brabham-tallin pelastavaa rahaa saamatta.

Fujissa 1976 ja Fujiin 1977 oli myös runsas japanilaisedustus.

Fujiin 1976 peräti neljä japanilaista eli Noritake Takahara, Masahiro Hasemi, Kazuyoshi Hoshino ja Masami Kuwashima olivat mukana viikonlopussa ja periaatteessa kisaan mitä nyt sitten Kuwashima jäi kaatosadekisasta sittemmin pois Williams-Wolf/Wolf-Williams-tallin sisäisten juttujen vuoksi jolloin hänen paikallaan ajoi Hans Binder.

Fujissa 1977 oli vielä myös kolme japanilaista eli Takahara ja Hoshino, mutta myös vuoden 1976 Fujista peräti viidentenä japanilaisena viikonloppuun, mutta tuolloin ilman ajopaikkaa jäänyt Kunimitsu Takahashi.

Vuodeksi 1995 mikäli tilanne tietysti olisi ollut toinen ja Simtek-talli olisi kyennyt sinnittelemään sinne tuon vuoden myöhemmälle puoliskolle asti tai TI Circuit Aidan kisa olisi pidetty keväämmällä kaikesta silloiseen Japanin maanjäristyksestä huolimatta niin sitten olisi ollut Simtek-tallin testikuljettaja Hideki Noda varmaankin ajamassa kisoissa Suzukaakin koskien.

Vuoden 1995 Suzukassa olisi nähty vielä vähän paremmalla onnella Ukyo Katayaman ja Taki Inouen lisäksi Aguri Suzuki, mutta hän loukkaantui viikonloppuna ja lopetti uransa siihen paikkaan. Sen sijaan, että olisi vielä ajanut Australian Adelaidessa muun uransa käytännön päätöskilpailun kuten olisi pitänyt. Kuten myös mikäli superlisenssit olisi olleet kunnossa tai olisi vain rahasummat muutoin riittäneet niin vielä kerran niin Hideki Noda joskin Fortilla ja Katsumi Yamamoto Pacificilla, mutta jälkimmäisellä superlisenssiä ei sitten myönnetty Akihiko Nakaya-tyyliin.

Vuoden 1995 TI Circuit Aidan kisassa Tyynenmeren Grand Prixissä siirretyssä syksyn kilpailussa nähtiin myös Katayama, Inoue ja Suzuki. Viimeiselle näistä se jäikin uran viimeiseksi kunnon F1-kisaksi ajaenkin. Ja olihan ehdolla myös jo kerrotut Noda ja Yamamoto tuohon kilpailuun.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15180
Suzukassa 1994 ajoi Ukyo Katayama, Hideki Noda ja Taki Inoue. Katayama ajoi koko kauden, Noda kolme kilpailua ja Inouelle Japanin GP oli kauden ainut. Sen lisäksi kaudella aiemmin Aguri Suzuki ajoi Fujissa.
Oho! Tuli huomattua, että ei ollut Fujissa vaan TI Circuit Aidan radalla Tyynenmeren Grand Prixin yhteydessä.

Mikäli Mika Salo ei olisi saanut Lotus-paikkaa vuoden 1994 Suzukaan niin siinä kisassa Suzukin Aguri olisi vielä ajanut Lotusta ja Salo joko ei ollenkaan olisi ehkä edes päässyt lajiin tai olisi kyllä, mutta debyytti olisi ollut Australian Adelaidessa kauden päätöskilpailussa siirrettynä.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4581
Davros kertoikin jo Suzukan 1994 tilanteen ja parhaimmillaan sielläkin mikäli Mika Salo ei olisi Lotus-paikkaa saanut tai debyytti olisi siirtynyt Adelaideen niin hänen sijassa olisi ajanut vielä neljäs japanilainen eli Aguri Suzuki ja olihan Suzukassa 1993 Ukyo Katayama, Aguri Suzuki ja Toshio Suzuki. Vuodeksi 1991 Suzukaan oli kolme japanilaista eli Satoru Nakajima, Aguri Suzuki ja Naoki Hattori, mutta Hattori karsiutui eli oli vain kaksi kuljettajaa kisaan.

Vuodeksi 1992 piti alkujaan olla myös kolme japanilaiskuljettajaa eli Aguri Suzuki, viimein kisakuljettajaksi päässyt Venturi-Larroussen Ukyo Katayama kun pitkään Katayamalle mietitty Footwork halusikin Suzukin eikä Katayaman kisakuljettajakseen vuodeksi 1992 ja Brabhamin Akihiko Nakaya ja ehkä neljäkin mikäli Satoru Nakajima olisi kuitenkin kaikesta huolimatta jatkanut vielä yhden vuoden ja muutoin pelkkään Suzukaan 1992 ehkä yhden kerran ajona tuolloin kolmenkin japanilaisen esiintyessä Nakajiman ollessa Tyrrelillä, mutta se ei onnistunut kun Oliver Grouillardin tilanne esti niin Nakajiman kuin myös testikuljettaja Volker Weidlerin ajattamisen siinä kisassa.

Nakayalle ei myönnetty vuoden 1992 alkupuolella superlisenssiä ja siinä yhteydessä jäi paljon Brabham-tallin pelastavaa rahaa saamatta.

Fujissa 1976 ja Fujiin 1977 oli myös runsas japanilaisedustus.

Fujiin 1976 peräti neljä japanilaista eli Noritake Takahara, Masahiro Hasemi, Kazuyoshi Hoshino ja Masami Kuwashima olivat mukana viikonlopussa ja periaatteessa kisaan mitä nyt sitten Kuwashima jäi kaatosadekisasta sittemmin pois Williams-Wolf/Wolf-Williams-tallin sisäisten juttujen vuoksi jolloin hänen paikallaan ajoi Hans Binder.

Fujissa 1977 oli vielä myös kolme japanilaista eli Takahara ja Hoshino, mutta myös vuoden 1976 Fujista peräti viidentenä japanilaisena viikonloppuun, mutta tuolloin ilman ajopaikkaa jäänyt Kunimitsu Takahashi.

Vuodeksi 1995 mikäli tilanne tietysti olisi ollut toinen ja Simtek-talli olisi kyennyt sinnittelemään sinne tuon vuoden myöhemmälle puoliskolle asti tai TI Circuit Aidan kisa olisi pidetty keväämmällä kaikesta silloiseen Japanin maanjäristyksestä huolimatta niin sitten olisi ollut Simtek-tallin testikuljettaja Hideki Noda varmaankin ajamassa kisoissa Suzukaakin koskien.

Vuoden 1995 Suzukassa olisi nähty vielä vähän paremmalla onnella Ukyo Katayaman ja Taki Inouen lisäksi Aguri Suzuki, mutta hän loukkaantui viikonloppuna ja lopetti uransa siihen paikkaan. Sen sijaan, että olisi vielä ajanut Australian Adelaidessa muun uransa käytännön päätöskilpailun kuten olisi pitänyt. Kuten myös mikäli superlisenssit olisi olleet kunnossa tai olisi vain rahasummat muutoin riittäneet niin vielä kerran niin Hideki Noda joskin Fortilla ja Katsumi Yamamoto Pacificilla, mutta jälkimmäisellä superlisenssiä ei sitten myönnetty Akihiko Nakaya-tyyliin.

Vuoden 1995 TI Circuit Aidan kisassa Tyynenmeren Grand Prixissä siirretyssä syksyn kilpailussa nähtiin myös Katayama, Inoue ja Suzuki. Viimeiselle näistä se jäikin uran viimeiseksi kunnon F1-kisaksi ajaenkin. Ja olihan ehdolla myös jo kerrotut Noda ja Yamamoto tuohon kilpailuun.
Täytyy kyllä ihmetellä sinun todella hyvää laji-tietämystä. Ja myös muistia.

Tuntuu, että tiedät F1:stä kaiken👍🔥😊
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6352
Oho! Tuli huomattua, että ei ollut Fujissa vaan TI Circuit Aidan radalla Tyynenmeren Grand Prixin yhteydessä.
Totta, tuo rata oli kadonnut muistista kokonaan. Katsoin että kaudella oli kaksi kisaa Japanissa, niin oletin toisen olleen Fujissa, vaikka eihän siellä ajettu kuin pari kisaa 70-luvulla ja heti perään 2007-08. 🤦‍♂️
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15180
Vapaat Harjoitukset ovatkin jo käynnissä.

Ensimmäisiä sellaisia viedään läpi Sakhirissa. Paljon on nuoria testaajia ja myös promootiotestaajia ajelemassa juuri nyt.

Tsunoda on tällä hetkellä kolmas ja saa nähdä, että miten sitten jatkon käy.

Ocon oli johdossakin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4640
Aika kauas jäätiin viime vuoden harkka-ajoista.
Antonelli ei päässyt ajamaan käytännössä lainkaan. En päässyt alusta saakka seuraamaan, niin liekä tapahtunut jotain, vai joku ongelma.

1744375325967.png
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15180
Vapaita Harjoituksia jälleen ajetaan.

Toisia sellaisia vietetään iltakilpailua varten ennen pitkää suoritettavissa puitteissa.

Levottomia ovat olleet autot useimmilla.

Sakhirissa tosin rata paranee nopeasti. Tsunoda pyöri välillä sijoilla 12-14 eikä Verstappenkaan voinut paljon kehua itseään mikäli olisi menty huonoimpien sijojen ja ensihetkien mukaan ajaen.

Sittemmin molemmat ovat parantaneet tai yrittäneet parantaa. Tsunoda parhaimmillaan neljäs, mutta huonoimmillaan jo kahdeksas. Saa nähdä, että miten menee jatko. Verstappenilla myös yksi irtoamisesta johtunut pyörähdys/ulosajo ja kierros pilalle.

Siitä sitten varmasti Verstappen parantaa kun ehtii.

Max-shown tapaan toki olevinaan auto taas on niin 'huono' kuin mitä niin olevinaan on.

No mikäli olisi sillä tapaa niin poika olisi palannut Toro Rosson päiviin ja niistä onkin aikaa vierähtänyt jo menettelevästi.

Hamilton ajoi myös Ferrarilla hyvin ja Lawson tietysti oli vahva, mutta juurikin tällä radalla myös ajaessaan Red Bullilla tämä olisi varmasti ollut/pitänyt olla Lawsonin lopullinen viimeinen näytönpaikka.

Sakhirissa kun talvitesteissä Lawsonilla meni paremmin Red Bullilla kuin miten muuten missään kohtaa. Eli ellei ole Uuden-Seelannin kansalainen tai muuten Lawsonista pitävä kannattaja niin en kyllä paljon alkaisi hyppiä riemusta tai herjata suoritusta muun muassa Tsunodaan. Varsinkin kun oli vielä Lawsonilla pehmeät renkaat ja Tsunodalla vastaavasti kovemmat renkaat keskikovana seoksena käytössä siten kuin saatiin nopeimmat aikakierrokset aikaan.
 
Ylös