Formula 1 - 2025 - 7 - Emiglia-Romagnan GP (Italia)

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
778
Yukilla taisi mennä auto vaihtoon runkoa myöten. Äsken tuli vastaan kuva, jossa uutta runkoa kiikutettiin varikolla
Pitäisin todennäköisesti fiksuna ratkaisuna koota auto uuteen runkoon, koska vaurioita vanhasta rungossa ei kuitenkaan ehdittäisi tarkistaa kunnolla. Eikös täydelllinen tarkastus ole muutenkin mahdollista vasta tehtaalla "röntgenissä"?
 

Busso

Well-known member
Liittynyt
14.7.2019
Viestit
648
Tsukilla vaan perä lähti irti siinä. Eikös tuo Red Bullin auto oo Verstappenin ajotyylille optimoitu eli vahva etupää, hyvin pieni toimintaikkuna (vähän kuin ajaisi höyhenillä että pysyy siinä), eli klassinen Schumacher/Kimi setuppi; vahva etupää ja yliohjaava takapää jota sitten toimintaikkunassa throttle managementilla hallitaan. Ja noinhan siinä käy että perä lähtee irti jos ei pysy ikkunassa.
Näin ainakin olen asian käsittänyt mm Albonin sepustuksista ja yleisellä tasolla muutenkin.

Olis jämerää leikkiä ajatuksella että prime Kimi vuodelta 2005 istutettas Red Bullin autoon.
Juujuu, tiedän että näitä ajetaan ihan eri tavalla kuin niitä alkuvuosituhannen V-moottori-laitteita.
Mutta silti Kimi jos kuka myös luontaisesti toimii vahvan etupään kanssa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6373
Jos olisi sutimisenesto käytössä, niin olisi varmasti monelle nopea auto. Nyt pitää perse olla herkkä ja kaasujalka herkkä, että pysyy takapää mukana linjassa. Olisi mielenkiintoista tietää paljonko eroja on lukossa ja ajaako Max jotkin kurvit ihan eri lukon säädöillä kuin Tsuki/Lawson? Ja onko jarrubalanssi paljon edempänä eikä käytä niin paljoa moottorijarrua? Vai juurikin toisinpäin (kuten Schumi).
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5841
Joo, ei päässyt edes yhtä kierrosta mokomalla.
Jos Tsunodalla olisi kärkiauto alla ja alisuorittaisi näin pahasti niin kenkäähän tuo olisi jo saanut. Sen sijaan talli tietää että Yuki repii autosta sen mitä normaali kuolevainen pystyy ja siksi tulevat sorvaamaan hänelle jatkosopparin. Verstappenin skillsit ovatkin sen sijaan poikkeukselliset joita ei ihan joka päivä tule vastaan.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
3652
Sijainti
F1-fanikatsomo
Vähän oudosti FIA sepustaa tuota Bearmanin tilannetta ”the red flag was set at 16:32.17.6 seconds [and] Bearman crossed the line at 16:32.20.9 seconds with the abort signal / red flag showing on the start gantry.”
Imolassa startti on myöhemmin kuin maaliviivan positio. Tuon mukaan eroa olisi ollut 3.3sek eikä aiemmin ilmoitettu 0.3sek
Haas on pyytänyt lisäselvitystä
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4363
On kyllä harmillista Tsunodan vaikeudet sopeutua Red Bullin autoon. Vauhtia ukkelilla kuitenkin piisaa aina välillä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5972
Hah, Mclaren jo 7 kisan jälkeen paukut yhden kuskin taakse? Ei ikinä. Mclarenhan katsoo loppukauteen asti kun tallikaverit syövät pisteitä toisiltaan ja Verstappen kiittää.
Mitä se edes tarkoittaisi, että McLaren laittaisi paukut Piastrille? Piastri on voittanut nyt kolme kilpailua putkeen ja starttaa tänään paalupaikalta. Norris tulee jossain perässä.

Mitä forumistit kuvittelevat, että McLaren edes voisi tehdä toisin tässä tilanteessa?
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2977
Kaudesta ajettu alle kolmannes ja kuskien välillä eroa 16 pistettä, niin olisi tuo nyt aika hassua lähes minkä tahansa tallin mittapuulla alkaa miettimään jotain toisen suosimisia tässä vaiheessa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5972
Jotenkin tuo Davide Valsecchi on harvinaisen ärsyttävä peroona (F1TV lähetyksessä mukana)
Minä sanoin samaa Villeneuvesta viime kisan yhteydessä, ennen kuin edes tiesin että kuka se oli. Tosin Crofty on silti huonompi, kun on liki ammattitaidoton.
 
Ylös