Nyt menee kyllä tittelit sekaisin. Kilpailun lähettäjän virkaa toimittaa Rebecca Lee ja kilpailunjohtaja eli race director on Rui Marques.
Se mihin, täällä forumilla viittaamme, on yleensä kolmen henkilön tuomaripaneeli, joista yksi on FIA:n nimittämän, toinen on järjestäjämaan autoliiton edustaja sekä kuljettajajäsen, joka on entinen F1-kuljettaja.
Voisit vähän auki selittää näitä termejä, mitä itse käytät.
Olen kyllä selittänyt näitä nimikkeitä vuosien saatossa varsin reippaasti. En koko aikaa, mutta olen kyllä.
Nähtävästi voin tässä yhteydessä myöntää, että Charlie Whitingin menehtymisen jälkeen noita virkoja on nähtävästi eriytetty verrattuna hyvin pitkäaikaiseen käytäntöön jossa Lajin Virallinen Lähettäjä ei ole enää myös samalla kertaa Kilpailunjohtaja.
Aiemmin Kilpailunjohtaja saattoi olla tuolla hyvin pitkällä tunnetulla vakaammalla ajalla kukin Maakohtainen Virallinen Lähettäjä silloin kuin mikäli Whiting edeltäjineen oli estynyt hoitamasta sitä työtä tai muulla tapaa FIA:n byrokratia sen asian olisi havainnut esteelliseksi.
Harvoin havaitsi selkeyden syistä ja hyvä niin.
Tuomaripuoli taas... Tiedän kyllä ja viime vuosina/tuoreina viime vuosikymmeninä tietenkin asiat ovat olleetkin noin, mutta enemmän kaipaisin lajiin takaisin heidän pomoaan sellaisena muuna päällikkönä tai vaihtoehtoisesti sitä ylintä mahdollista tuomaria eli Lajin Virallista Johtavaa Tuomaria mahdollisten päällikkötuomareiden yläpuolella.
Eli sellaisia joilla oli valtaa, kykyä sitä käyttää ja selkeyttä silloin kun maakohtaiset tuomarit sooloilivat tai tekivät päätöksiä hyvinkin kuohuttavasti omiin nimiinsä.