Formula 1 - 2026 - 5 - Kanadan GP

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Peppuoperaatiossa käynyt Sonja Aiello puhuu suunsa puhtaaksi saamastaan kritiikistä: "Tämä on minun kehoni"

Aielloa on kritisoitu myös siitä, että hän "mainostaa" operaatiota someseuraajilleen. Videollaan Aiello sanoo, ettei hän ole vastuussa yhdestäkään nuoresta, joka häntä seuraa.

– Olisin todellakin voinut jättää kertomatta tästä koko operaatiosta, mutten halua olla kuten lukuisat muut vaikuttajat, jotka eivät puhu siitä. He eivät kerro, kieltävät ja valehtelevat, hän sanoo.

Tämä on minun kehoni, ja saan tehdä sille ihan mitä itse haluan, hän jatkaa.
Tuo ei ole naisten esineellistämistä vaan voimaantumista. Hänellä on oikeus tehdä keholleen mitä haluaa. Mutta muistakaa, että kilpa-autoilun yhteydessä naisilla ei ole oikeutta esitellä kehoaan, koska se on esineellistämistä. Mutta tiktokissa ja instassa saa esitellä kehoaan.

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Sijainti
Helsinki
Peppuoperaatiossa käynyt Sonja Aiello puhuu suunsa puhtaaksi saamastaan kritiikistä: "Tämä on minun kehoni"

Mutta muistakaa, että kilpa-autoilun yhteydessä naisilla ei ole oikeutta esitellä kehoaan, koska se on esineellistämistä. Mutta tiktokissa ja instassa saa esitellä kehoaan.
Monissa lajeissa naiset käyttää somea tuodakseen itseään esille sekä urheilijana, että ihmisenä. Toisaalta he ovat postanneet kaikkien tuijoteltavaksi bikinikuvia hiekkarannoilta yms.
Onneksi kaikki eivät tätä tee.