Itseäni tämä määritelmä ei tyydytä. Onko esimerkiksi yhdyssanakilpailu urheilua? Tai YO-kirjoitukset?
Minulle on sinänsä merkityksetöntä, määritelläänkö (tai määrittelenkö itse) F1 tai autourheilu yleensäkään urheiluksi. Urheilu on vain käsite, ja mikäli sen määritteleminen on todella niin kovin vaikeaa, lienee melko yhdentekevää mitkä lajit sen piiriin lopulta kuuluvat ja kenen mielestä. Fyysisesti vaativaa autourheilu on, sen voi öö ruzia mukaillen todeta vaikka kymppiminuuttisella
Kart'in Clubilla.
Autourheilussa minua kiehtoo yleisesti ottaen se, miten uskomattoman erikoistuneita huippukuljettajat ovat - heidän taitonsa käsitellä kulkuvälinettä on jollain aivan eri tasolla kuin tavallisten autoilijoiden. Se, että joku jää kierroksella toisesta kymmenyksen tai kolme, saa monet sohvapotaatit toteamaan että "toi on ihan paska". Todellisuudessa jo se, että ajaa noita vehkeitä tuolla tasolla, noilla vauhdeilla ja hengissä pysyen, mutkasta toiseen ja kierroksesta toiseen vieden autoa sellaisella tavalla josta Tuning-Teuvo saattaa pöksyt märkinä vain kuvitella, on aivan uskomatonta. Minulle.