miksu
Well-known member
Teknisiä vikoja on kyllä erittäin vähän! Kyseessä on kuitenkin ensitestit...
Vuonna 1978 Arrowsin ensitesteissäkin satoi lunta ja pakkasessa ajamisesta ei tullut yhtään mitään. Montrealissa 1978 ja kauden 1981 kilpailussa oli erittäin kylmät olosuhteet. Vuoden 78 kilpailussa joutuivat ajajat pistämään talvipusakat päälle palkinnoille. Anteeksi off-topic.
QUOTE]
Nyt on pakko kysyä..mistä sä tiedät ja muistat noi kaikki? pakko nostaa hattua hahmolle :ahem: jos haluut ooteenä jatkaa ja valaista mua niin ois kiva, toki voit heittää privankin.
Virginillä oli kyllä bensatankin suunnittelussa ja/tai bensapumpussa se vika. Eivät saaneet viimesiä tankista ulos ja siksi ajoivat suuremmalla bensalastilla aika-ajot ja kisat loppuun kuin olisi ollut tarve. Autohan käytti samaa Cossun moottoria ja elektroniikkaa kuin Team Lotus ja HRT silloin. Kahdella muulla uudella ei kuitenkaan ollut ongelmia bensankulutuksen kanssa. Niin ja Williamsillakin oli Cossun kone, mutta varmaan enemmän omaa elektroniikkaa...Tietysti bensankulutukseen vaikuttavat monetkin asiat. Virginkin joutui bensatankin ja suunnitteluvirheen vuoksi ajamaan aika-ajoissa jopa kaksi kertaa raskaammalla autolla. Joskus jopa kolmekin kertaa auton liian suuren kulutuksen vuoksi.
Sittenhän se spekuloiminen vasta alkaisikin todenteollaSaisivat järjestää testien viimiselle tunnille aika-ajo kisat, ei tarvis spekuloida. Voittajalle Bernie tarjoaa pullakahvit.
11:16 Pasi from Finland wins: I'm following from work in Tampere, Finland, where we had a crispy -25C this morning. Now it's up to a comfortable -16C.
Comfortable?
11:11 Raikkonen fan Gokulakrishna reports that he is "following from my university class room - mobile hidden under table/book."
Hopefully his teacher is not reading this.
Autosport sanoi:Ko from Japan asks: You've said that you have been very involved in the design of the 2012 car. How?
Heikki Kovalainen: Well I didn't design the nose of it! I did the rest of it!
Senna ajaa ilmeisesti kisasimulaatiota ekana 25 kierrosta varikolle ja heti perään jatkoi. Tästä pitäisi saada kyllä vähän vihiä millaisilla bensakuormilla muut on ajellut.
Hä? Miten liian pienestä tankista seuraa kaksin- tai kolminkertainen auton paino (tai edes polttoainelastin paino) aika-ajossa? Vaikka Virginin kulutus olisikin ollut suurempi (mitä se ei ollut), niin eihän se nyt kaksin- tai kolminkertaista polttoainemäärää silti olisi tarvinnut.Virginkin joutui bensatankin ja suunnitteluvirheen vuoksi ajamaan aika-ajoissa jopa kaksi kertaa raskaammalla autolla. Joskus jopa kolmekin kertaa auton liian suuren kulutuksen vuoksi.
Tuli, sitten vissiin keskeytys.Vaikuttais olevan kahden stopin taktiikalla liikkeellä. :thumbup:
edit. Väitän että Bruno voittaa tuon kisan, kun muut vaan lusmuilee varikolla.
Tuli, sitten vissiin keskeytys.
auto motor und sport:in mukaan mahdollinen moottorin vaihto edessä/menossaRed Bullilla jotain suurempiakin murheita kun ei Vetteliä ole näkynyt ollenkaan?
Jossain kohtaa näin vilahdukselta jonkun tiedon sähköpuolen huolista, mutta en tiedä sen enempää...
1975 Race of Champions taidettiin ajaa lumella: "The start was delayed as snow fell and teams had to quickly decide which type of tyres to use--".Näin kun viikon viimeinen testi päivä alkoi -0,5 asteen pakkasessa Jerezissä niin tulikin mieleeni tietovisa kysymyksenä onko koskaan Formula kisaa ajettu pakkasessa tai jouduttu esim. lumi sateen takia perumaan?
Eli siis...Tällä hetkellä 2012-autoista on kaikki paitsi Williams ja Caterham ajaneet alle 1.20, ja Williamskin on kymmenyksen päässä tuosta. Lotus ja Ferrari ovat kahdestaan 1.18-kastissa. Eli ei ainakaan näin vajaan neljän päivän perusteella näytä kamalan leveältä ja hajanaiselta tuo joukko, vaan pikemmin aika tasaiselta. Toki tuohon vielä tulee Marussia ja HRT leventämään viuhkaa.
Ensimmäisten testien jälkeen on aika lailla turhaa lähteä tekemään mitään arvioita todellisista voimasuhteista, vaikka hauskaa se onkin.Eli siis...