Sateella McLaren toimii juuri kuten Lewis haluaa, siitähän se johtuu. Lewis saa sanojensa mukaan heti renkaat lämpimiksi. Ajotyylillä on osansa mutta toki se onnistuu juuri siksi, että McLaren on täysin Lewisin ympärille rakennettu. Miksipä ei olisi.
Heikillä ei kulje kun hänen ajotyyli ei samaan tapaan sovellu McLarenille. Osittain Heikillä on varmaan samaa ongelmaa kuin Kimilläkin. Ei vaan auto täysin sovellu omalle ajotyylille.
Tosin kummallista on silti se, että myös Heikillä on renkaan kulumisongelmia vaikka hänellä ei niin agressiivinen ajotyyli ole kuin Lewisillä?
Ainakaan kaltaiseni maallikon logiikan mukaan aggressiivinen ajotyyli ei korreloi sen kanssa, kuinka paljon renkaat luistavat. Nykyrenkailla kulumis- tai pikemminkin kuoriutumisongelmalle altistunee helpommin silloin, kun antaa alonsomaisesti keulan "sukeltaa" mutkan leikkauspisteestä (apex) lähtien, samalla hidastaen mutkan keskikohtaan asti, jolloin kiihdyttäminen alkaa. Tällöin eturenkaat kuluvat voimakkaasti mutkan keskivaiheille asti, ja taas kun kiihdyttäminen alkaa sen jälkeen, etupyörät ovat käytännössä jo osoittamassa suoraan, ja kiihdytys on taas tällöin rasittavampi takarenkaille, kun alkaa verrattaen myöhäisessä vaiheessa.
Räikkösen tyyli taittaa mutkaan lienee aggressiivinen siten, että säädettyään auton hyvin yliohjaavaksi, tämä pienellä ohjausliikkeellä apexissa taittaa auton mutkaan, ei enää siinä vaiheessa anna vauhdin hidastua ja aloittaa kiihdytyksen aikaisemmin, jolloin takarenkaiden kiihdytysmatka on pidempi, ja rasittuvat vähemmän. Kimin aggeressiivinen apexin otto ei taas saa renkaita heti oikeaan lämpötilaan.
Juju on nyt siinä, että Laaren sopii Hamiltonin ja Räikkösen aggessiviselle mutkaantaittotyylille, joka ei rasita renkaita niin paljoa, paremmin, kuin Ferrari vastaavalle tyylille. Tämän takia Massalle istuu Ferrari paremmin, ja Hamiltonille Mäkki. Mielenkiintoinen skenaario olisi, että Räikkönen ja Kovalainen vaihtaisivat tiimejä loppukaudeksi. Varmasti Räikkönen pärjäisi paremmin Hamiltonia vastaan, ja Kovalainen Massaa.
Kovalaisen jarruongelma Monzassa muuten varmaankin liittyi siihen, että tämä jarruttaa enemmän mutkaan kääntäessä, kuin Hamilton. Eli kun kuljettaja puhuu, että jarrut tehottomat kun ei lämpöä tarpeeksi, tämä ei tarkoita sitä, etteikö jarrut purisi, vaan että ne eivät pure tasaisesti kaikille neljälle pyörälle