Onhan tuossa ajatusta, mutta pääasia on ensisijaisesti hyvä pysähtyminen. Mutta jarrutusta käytetään myös renkaan pinnan puhdistamiseen ja lämmittämiseen optimilämpöön. Jarrutukseen tultaessa, takarenkaat ovat huomattavasti kuumemmat ja pinnaltaan puhtaammat, koska ne käytännössä luistaa koko ajan. Jarrutuksessa, kiihdytyksessä ja suoralla, jossa ilmanvastus on kova. Eturenkaiden pinta todennäköisesti alkavat jääntyä heti. kun auto suoristuu mutkan ulostulossa ja jäähtyy suoralla.
Kuskeilla on hieman erilaisia tyylejä ajaa kaarteet. Jotkut jarruttavat todella voimakkaasti ennen mutkaan kääntämistä, jolloin renkaat kuumenevat tasaisesti molemmilla puolilla ja kääntävät rajusti, ja se on mahdollista kun molemmat kuumat eturenkaat pitävät hyvin. Ilmeisesti Alonso on aikoinaan hyödyntänyt sitä tyyliä, samoin kuin Häkkinen ja Massa, mutta ilmeisesti Alonso on siirtynyt neutraalimpaan suuntaan.
Toinen ääripää on kääntää mutkaan, jarruttaen samalla. Se on teoriassa tehokkaampi tapa käyttää renkaita, koska silloin ulkokaarteen puolen renkaat lämpenevät tehokkaasti ja enemmän ja se tekee kaarteen ajamuisen tehokkaammaksi, koska ulkokaarteen renkaat muodostavat hieman suuremman osuuden kokonaispidosta, jota kaarteessa käytetään. Se samalla säästää sisäkaarteen puolen renkaita, koska ne eivät kuumene "turhaan" yhtä paljon-
Jälkimmäisessä tekniikassa on jieman enemmän haastetta, kun jarrutus muutetaan kiihdyttämiseksi keskellä mutkaa, ettei siinä hetkessä ala yliohjata. Räikkänen, Button, Hamilton ja Schumacher ajavat enemmän näin. Erot ajotyyleissä ovat pieniä, mutta kyllä sitä asiantuntijoiden mielestä selvästi esiintyy.
Kuskeilla on hieman erilaisia tyylejä ajaa kaarteet. Jotkut jarruttavat todella voimakkaasti ennen mutkaan kääntämistä, jolloin renkaat kuumenevat tasaisesti molemmilla puolilla ja kääntävät rajusti, ja se on mahdollista kun molemmat kuumat eturenkaat pitävät hyvin. Ilmeisesti Alonso on aikoinaan hyödyntänyt sitä tyyliä, samoin kuin Häkkinen ja Massa, mutta ilmeisesti Alonso on siirtynyt neutraalimpaan suuntaan.
Toinen ääripää on kääntää mutkaan, jarruttaen samalla. Se on teoriassa tehokkaampi tapa käyttää renkaita, koska silloin ulkokaarteen puolen renkaat lämpenevät tehokkaasti ja enemmän ja se tekee kaarteen ajamuisen tehokkaammaksi, koska ulkokaarteen renkaat muodostavat hieman suuremman osuuden kokonaispidosta, jota kaarteessa käytetään. Se samalla säästää sisäkaarteen puolen renkaita, koska ne eivät kuumene "turhaan" yhtä paljon-
Jälkimmäisessä tekniikassa on jieman enemmän haastetta, kun jarrutus muutetaan kiihdyttämiseksi keskellä mutkaa, ettei siinä hetkessä ala yliohjata. Räikkänen, Button, Hamilton ja Schumacher ajavat enemmän näin. Erot ajotyyleissä ovat pieniä, mutta kyllä sitä asiantuntijoiden mielestä selvästi esiintyy.