Pugittaja
Well-known member
käsittääkseni lisä downforce vain vaikeuttaisi ohituksia, kun ei pystyisi ajamaan niinkään lähellä toisen perässä mutkassa kuin tällä hetkellä. tietysti aerodynamiikka sääntöjä voi kehittää sellaisiksi, että ne tuottaa suoralla suuren imu edun toiselle, mutta tämä sopii mielestäni paremmin siihen ovaalin kiertämiseen! takapyörien pyörimisnopeutta valvovat elektroniikat pois niin mutkasta tultaisiin ulos hallittua nelipyörä sladia:thumbup: mutkasta ulos tuleminen on nykyisellään liian helppoa ja parhaiten menestyy ne, jotka ovat saaneet palkattua parhaimmat elektroniikka vehlot tai sitten sarjassa pitää jakaa pisteitä enää joukkoille!Perustelen tämän sillä että ohittaminen nykyään on mahdollista vain suoralla osuudella tai sen jarrutuksessa, pois lukien joitakin tapauksia. Kun autojen suoranopeudet kasvavat downforcen laskemisen takia niin aika jonka autot ovat suoralla osuudella pienenee. Tällöin myöskin "aika-ikkuna" jolloin ohitus on mahdollinen pienenee ja ohitukset käyvät entistä vaikeammiksi tehdä.