Formula-1 talvitestit Katalonian radalla Barcelonassa 2020

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kimi 1. softeilla.


1 Räikkönen Alfa Romeo Racing C39 1: 17,091 126 ●
2 Perez Kilpa-kohta RP20 1: 17,347 131 ● PIT
3 Ricciardo Renault RS20 1: 17,749 41 ● PIT
4 Albon Red Bull Racing RB16 1: 17,912 116 ● PIT
5 Gasly Alpha Tauri AT01 1: 18,121 133 ● PIT
6 Vettel Ferrari SF1000 1: 18,154 57 ●
7 Russell Williams FW43 1: 18,266 110 ● PIT
8 Leclerc Ferrari SF1000 1: 18,335 49 ● PIT
9 Hamilton mercedes W11 1: 18,387 106 ● PIT
10 Norris McLaren MCL35 1: 18,474 127 ● PIT
11 Grosjean Haas F1 VF-20 1: 18,496 154 ●
12 OCÓN Renault RS20 1: 18,557 42 ●
13 Bottas mercedes W11 1: 19,307 77 ● PI
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Vertailuksi Hamiltonin 1. aika eiliseltä.

1 Hamilton Mercedes W11 1:16.976
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kimin auto sammui radanvarteen! Onneksi näin testien lopulla.

Punaiset liput.
 

Raikkis

Well-known member
Liittynyt
15.4.2018
Viestit
903
No ei se renkaaseen nähden mikään kova veto ollut. Testejä testejä mut olis pitänyt mennä tolla kumilla 16 pintaan niin si voisipuhua hyvästä kirkasta. Luultavasti alfan iskukyky on sama ku viime vuonna. En usko oikein minkään muuttuneet paitsi että redbulli on Ferrarin edellä lähellä mersua
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8395
Sijainti
Vantaa
Toivon mukaan tuo osoittautuu epäluotettavaksi tai johtaisi esim. eturenkaiden lukkiutumiseen tai ratin irti lähtöön. Mitä tahansa, mutta olisihan se taas melko kurjaa jos Mersu olisi muita edellä, monetta kautta putkeen.
Miksei Alfa tai joku muu voinut keksiä tätä kikkaa, tosin silloin se olisi jo bannattu :wall:
On tässä kyllä melkoinen F1-seuraaja. Toivoo toisille onnettomuuksia.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5160
Mersun viritys rikkoo sääntöä 10.2.3

'No adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion.'

Renkaan aurauskulma muuttuu ratin säätämisen yhteydessä, eli jousituksen säätämisestä kyse jonka sääntö 10.2.3 kieltää.
Hienosti vedit yhtä kuin -merkin aurauskulman ja jousituksen välille. Säännöt muuten kieltävät myös kuusi rengasta eli voiko systeemi olla silläkin perusteella laiton?

Toivottavasti se nyt ei koko kausi mennyt pilalle tässä. En sitten tiedä miten suurta hyötyä tuolla järjestelmällä voidaan saavuttaa, mutta jos se johtaa ensimmäisten turbohybridivuosien kaltaiseen dominointiin, että Mersu katoaa kaksoisjohdossa maisemaan joka kisassa, niin ei hyvä.
Tällaiset kommentit pistävät huokailuttamaan. :wall:

Kysehän on vain siitä, että auton eturenkaiden kulma muuttuu hieman auton kulkiessa suoralla. Mekanismi myös näyttää niin hankalalta käyttää, ettei sitä varmasti käytetä kuin pää- ja takasuorilla. Missään nimessä kyse ei ole samanlaisesta edusta kuin 100 hevosvoiman ylivoimasta.

Mä luulen että hitailla teknsillä radoilla/osuuksilla tuon säädön hyöty on sekunteja...
Hitailla radoillahan tuon etu on nolla, koska mekanismia käytetään vain suorilla. :confused:
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Se on varmaa, ettei muut tallit kykene, ehdi kaudella 2020 kopioimaan Mercedeksen keksintöä. Sen verran monimutkainen järjestelmä kyseessä. Vai pystyvätkö mm. Ferrari ja RedBull kopsaamaan, kun laittavat huippuinsinöörit töihin?
Jospa Ferrari ja Red Bull yrittävät saada FIA:n kieltämään Mersun keksinnön tekemällä siitä protestin ja sen jälkeen yllättäen löytyykin sääntöpykälä jonka mukaan Mersun keksintö onkin laiton.
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
On tässä kyllä melkoinen F1-seuraaja. Toivoo toisille onnettomuuksia.
En mitään onnettomuuksia toivo, vaan että jos olisi ylivoimainen ratkaisu, niin olisi edes epäluotettava. Ratin irtilähtö nyt ei välttämättä mihinkään onnettomuuteen johda, mutta olisi riskitekijä jonka tallin/FIA:n täytyisi huomioida.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
No jo on Mersulta melkoinen innovaatio josta voi sanos DAS ist gut.
On kyllä insinööri pornoa parhaimmilaan.

Tästä selviää toiminta periaate. Hammastanko ohjauksen yksi hammastanko on korvattu kahdella erillisellä ...

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=9TcoOCO5B0g&feature=emb_logo


Omana arviona vois myös heittää että olis varsin outoa jos Mersu ei olis tämän laillisuudesta kysynyt etukäteen FIAn mielipidettä.


Sen on selvä että hyötyä tästä saa kunhan sitä opitaan käyttämään. Kuinka paljon, on hyvä kysymys ?
Vielä jos tehdään erillaisia ohjausvaihteita joissa on erillainen raidetankojen muutos niin tuon saa sopimaan helposti eri radoille.
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4208
No siinä on yksi rikkoontuva osa lisää mahdollisissa wheel to wheel tilanteissa, toivotaan että kulmat menee vinksin vonksin mestaruusylivoimassa jottei tulevasta kaudesta TAAS tule edellisten kausien toisintoa.
 
Viimeksi muokattu:

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ajovuorot perjantaina 21.2


Mercedes Valtteri Bottas (morning)
Lewis Hamilton (afternoon)
Ferrari Sebastian Vettel
Red Bull Racing Max Verstappen (morning)
Alexand Alboner (afternoon)
McLaren Lando Norris (morning)
Carlos Sainz (afternoon)
Renault Esteban Ocon (morning)
Daniel Ricciardo (afternoon)
AlphaTauri Daniil Kvyat (morning)
Pierre Gasly (afternoon)
Racing Point Lance Stroll
Alfa Romeo Antonio Giovinazzi
Haas F1 Romain Grosjean (morning)
Kevin Magnussen (afternoon)
Williams Nicholas Latifi
 
Viimeksi muokattu:
Ylös