Dubai, Abu Dhabi, Cape Town, Wellignton, Singapore, Adelaide, Sydney, Perth.... you name it.Harmi kun ei ole kuin yksi kisa joulu-helmikuussa. Silloin sarjalla ois mahdollisuus saada näkyvyyttä, kun ei juuri muuta moottoriurheilua ole. Kuitenkin on useampi paikkakunta, jossa voisi meikäläisten talven aikana ajaa.
Homestead-Miami Speedway... no joo, ei tule ikipäivänä toteutumaan koska FIA..... you name it.
Kops. Tuskinpa tosta "insidentistä" ainakaan Buemille penaltia tulee.No niin, ihan oikealle miehelle se meni. Hyvä ettei menny mestaruus tuomariston ratkaistavaksi.
Oikeassa olet, siipi on samanlainen, kuin viimeisessä Formula Nippon autossa.Siipihän melkein kuin Swiftin Formula Nipponissa.
Sarjaahan ajetaan talvisarjana, jotta WEC-kujettajat olisivat parhaassa kunnossa Le Mansia varten. Kuljettajista monet ajaa WEC:tä. Tuskin kuukaudsen tauko olisi pahitteeksi DHL:n keltaisille lentokoneille. Todennäköinen syy kolmen kuukauden taukoon on kuljettajien tarvitsema lepo. He kun ajavat monta sarjaa Formula E:n lisäksi.Minäkin olen molemmilla kausilla aloittanut seuraamaan tätä sarjaa koska kisat on kuitenkin ihan mielenkiintoisia, mutta myös molemmilla kausilla se seuraaminen on jäänyt kesken kun siihen tulee juuri joku kolmen kuukauden tauko. Eihän sitä enää sitten muista koko sarjan olemassaoloa sen tauon jälkeen ja yht'äkkiä saakin lukea jostakin että kautta on jäljellä joku kaksi kisaa. Aivan järjetön tuo kisakalenteri ja jos tästä sarjasta halutaan tehdä joskus mielenkiintoinen ja isompi niin tuolle kalenterille on tehtävä jotain.
Minusta tuo voisi toimia ns. "talvisarjana" eli ajettaisiin suurimmaksi osaksi silloin kun F1 on talvitauolla. Toki osittain voivat olla limittäinkin että päästään ajamaan Euroopankin kisat vähän paremmissa olosuhteissa mutta minusta tuo olisi hyvä "korvike" talvitauon ajaksi kun suurin osa sarjoista on tauolla.
Kesäkuussahan Montrealissa ajetaan F1-kisa, mutta toisin kuin ykköset niin sähköformulat ajaa Montrealian keskustassa. Joten silloinhan E:t voisivat ajaa heinäkuun sijasta.Jos tuota kalenteria katsoo, niin Pariisin kisasta eteenpäin on sellaisia paikkoja, missä ei voida ympärivuotisesti ajaa. Monaco taas on sellaisessa paikassa, että kisa halutaan ajaa mahdollisimman lähellä F1-kisaa. Kolmannen kauden kisapaikoilla joku tällainen voisi toimia myös olosuhteiden puolesta niin, että kaudesta saataisiin tiiviimpi.
Lokakuu
Montreal
New York
Marraskuu
Mexico City
Joulukuu
Buenos Aires
Tammikuu
Yksi kisa lisää eteläisellä pallonpuoliskolla
Helmikuu
Hong Kong
Maaliskuu
Marrakesh
Huhtikuu
Pariisi
Berliini
Toukokuu
Bryssel
Monaco
Tuskin sarja on noin työntekijälähtöisesti järjestetty. Luulisi monien kuskien mieluummin pitävän lepoviikonloppuja kesäkaudella kuin yhden pitkän loman vuodessa. Ja moni saattaa joutua kieltäytymään jostain tarjotusta ajopaikasta, koska samana päivänä on toisen sarjan kisa.Todennäköinen syy kolmen kuukauden taukoon on kuljettajien tarvitsema lepo. He kun ajavat monta sarjaa Formula E:n lisäksi.
Siinä olet oikeassa, lajin on hankala kilpailla talvella fudiksen ja muiden joukkuelajien kanssa. Nämä huomioon ottaen pitkä talvitauko on paikallaan.Tuskin sarja on noin työntekijälähtöisesti järjestetty. Luulisi monien kuskien mieluummin pitävän lepoviikonloppuja kesäkaudella kuin yhden pitkän loman vuodessa. Ja moni saattaa joutua kieltäytymään jostain tarjotusta ajopaikasta, koska samana päivänä on toisen sarjan kisa.
Ennemmin epäilen sarjajärjestäjien pelkäävän kilpailla talvella joukkueurheilulajien kanssa. Ehkä joillakin tv-yhtiöillä jäisi suora formulakisalähetys näyttämättä futismatsin takia.
Kisa alkaa huomenna Suomen aikaan 11:00. Luulisin.
Hong Kongissa ensimmäistä kertaa mukana on myös eTouring Car -luokka. Niillä taisi juuri loppua 20 minuutin kisa. 16 autoa oli aika-ajoissa.