Formula Renault

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Koiranen bros. Motorsport julkisti tänään kauden 2011 kuljettajakokoonpanonsa.

Eurocupissa on mukana neljä kuljettajaa, jotka ajavat myös "Pohjois-Euroopan" NEC-sarjan, johon talli lähtee peräti kuudella autolla!

Carlos Sainz nuorempi, ESP (Eurocup + nec)
Daniil Kvjat, RUS (Eurocup + nec)
Joni Wiman, FIN (Eurocup + nec)
Karl Oscar Liiv, EST (Eurocup + nec)
Hans Villemi, EST (nec)
John Bryant-Meisner, SWE (nec)

SM-sarja ei ilmeisesti kuulu ohjelmaan, joten talli lienee hankkiutunut eroon vanhoista Tatuusin raadoista...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
TS:n Heikki Kulta on kirjoittanut Wimanin sopimuksesta hieman erikoisen jutun. Väkisin tulee mieleen, josko toimittaja on laittanut sanoja kilpa-autoilijan suuhun.

Kullan mukaan Wiman selvitti viime kauden ajojaan näin: "Jälkikäteen ajatellen oli ylipäätään virhe mennä BMW-sarjaan."

Sitaatissa ei ole mitään tolkkua, sillä Wiman ei ole ajanut mitään "BMW-sarjaa", vaan ADAC Formel Mastersia, jonka moottorit tulevat Volkswagenilta.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
NEZ Formula Renault 2.0 Championship on peruttu osanottajapulan takia.

Pienenä huumoripalana lainaus viime syksyisen NEZ-kokouksen pöytäkirjasta:

"Formula Renault has become a good series - good co-operation with different countries"
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Eli tämä ei ole pelkästään Suomen ongelma... MIkähän tässä meni pieleen kun niitä autojahan oli ihan hyvin vielä pari kautta sitten?
 

KimiFan1

Well-known member
Liittynyt
27.2.2009
Viestit
675
Onks mitää streamia mistä näkis tätä FR eurocuppia tai brittien sarjaa?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Onks näissä isommissa FRenuissa tuo etusiipi ihan vaan lintulautana? Tuli vaan mieleen, kun tuossa Monzan kisassa kaveri on ajanut kärjessä kierrostolkulla lurppaetusiivestä huolimatta. Muuten on kyllä viihdyttävää kisailua.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Onks näissä isommissa FRenuissa tuo etusiipi ihan vaan lintulautana? Tuli vaan mieleen, kun tuossa Monzan kisassa kaveri on ajanut kärjessä kierrostolkulla lurppaetusiivestä huolimatta. Muuten on kyllä viihdyttävää kisailua.
Maallikkoveikkaus: Monzaan auto säädetään niin pienelle siivelle (lähes suoraksi) kuin mahdollista = muuten hyytyy suorilla totaalisesti. Siiven lepattamisesta seuraa todennäköisesti melkoisen vipattavaa menoa, ja jarrutuksissa saa olla todella varpaillaan, mutta muuten on vielä ajokelpoinen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Muualla kuin Lesmoissa ja Parabolicassa siivistä on Monzassa lähinnä haittaa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Maallikkoveikkaus: Monzaan auto säädetään niin pienelle siivelle (lähes suoraksi) kuin mahdollista = muuten hyytyy suorilla totaalisesti. Siiven lepattamisesta seuraa todennäköisesti melkoisen vipattavaa menoa, ja jarrutuksissa saa olla todella varpaillaan, mutta muuten on vielä ajokelpoinen.
Ajokelpoinen ja tässä tapauksessa yhtä nopea kuin muutkin. Voittoonhan se ajoi, vaikka siiven toinen puolisko viisti maata ja tallitoveri hiillosti takasiiven tuntumassa monta kierrosta.

edit: paitsi, ettei se voittanut, kun sai maaliintulon jälkeen rangaistuksen, eikä se takana tullut mikään tallitoveri ollut, mutta muuten...
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Autosport.comissa oli Vergnen kommentit siivettä ajelusta sekä rangaistuksesta.

"I think that was one of my best races ever, having [half a front wing] may have been quick on the straight but for sure we were having problems on the brakes," said Vergne. "Having this problem, plus my engineer telling me we had a 10s penalty, and having no idea why, was pretty hard.

"They told me I was penalised for twice cutting the chicane. The first time was not my fault, everyone was locking wheels, I broke my front wing, and there was no other choice. The second time I cut just a little bit the second chicane to avoid any problem with Daniel. I could have taken it but for sure we would have touched and both spun. For sure we will protest this."
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Hienoa että Suomalainen talli on pärjänny jo vuosia pikku sarjoissa ja nyt on aika siirtyä (yrittää) ylös päin.



Suomen menestynein formulatalli, FR2.0-luokan Eurocup- ja NEC -mestaruudet voittanut Koiranen bros. Motorsport pyrkii ylöspäin. Se on yksi kahdeksastatoista tiimistä, jotka jättivät hakemuksen uudistuvaan FR3.5-sarjaan.

Sarjan nykyiset tiimit haluavat malesialaista Mofaz Racingia lukuun ottamatta jatkokauden ja uusia yrittäjiä on mukana kuusi. Halukkaiden joukossa ovat englantilaiset GP2- ja GP3-sarjoissa kilpaileva Arden ja GP3:sta tuttu yhteisyritys Atech-Reid, Saksan F3 Cupin tallit Van Amersfoort ja Travin, sekä vielä alkukaudesta FR3.5-tiimi Charouzin kanssa yhteistyötä tehnyt DAMS.

Renault Sport tiedottaa tallivalinnoista 17.10. Valituksi tulee 13 tallia ja lisäksi kaksi otetaan varasijoille.
By Otto Hokkanen

Sarjan ensi kauden kalenteri julkaistiin eilen. Siinä ei ole mukana aiemmin ilmoitettuja Brasiliaa eikä Isoa-Britanniaa. Elokuussa on kuitenkin yksi vahvistamaton kisa, joka ajettaneen Britanniassa. Heinäkuussa on tarkoitus ajaa vielä keskeneräisellä “Moscow Racewaylla” Volokolamskin piirissä, 80km päässä Moskovasta.

Monacossa ja myöhemmin ilmoitettavassa paikassa kisataan vain isoilla Relluilla. Muissa tapahtumissa on mukana koko World Series by Renault -karavaani.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18472
Suomen menestynein formulatalli, FR2.0-luokan Eurocup- ja NEC -mestaruudet voittanut Koiranen bros. Motorsport pyrkii ylöspäin. Se on yksi kahdeksastatoista tiimistä, jotka jättivät hakemuksen uudistuvaan FR3.5-sarjaan.

Sarjan nykyiset tiimit haluavat malesialaista Mofaz Racingia lukuun ottamatta jatkokauden ja uusia yrittäjiä on mukana kuusi. Halukkaiden joukossa ovat englantilaiset GP2- ja GP3-sarjoissa kilpaileva Arden ja GP3:sta tuttu yhteisyritys Atech-Reid, Saksan F3 Cupin tallit Van Amersfoort ja Travin, sekä vielä alkukaudesta FR3.5-tiimi Charouzin kanssa yhteistyötä tehnyt DAMS.

Renault Sport tiedottaa tallivalinnoista 17.10. Valituksi tulee 13 tallia ja lisäksi kaksi otetaan varasijoille.
By Otto Hokkanen
World Series by Renault 3.5 sarjan tiimeiksi valittiin seuraavat:

- Arden International Ltd.
- BVM Target
- Carlin
- Comtec Racing
- DAMS
- International Draco Racing
- Fortec Motorsports
- Gravity-Charouz
- ISR
- KMP Racing
- P1 Motorsport
- Pons Racing
- Tech 1 Racing

Vara-sijoilla:
- Koiranen Motorsport
- Epic Racing

DAMS teki paluun sarjaan ja Arden International Ltd tuli uutena mukaan kekkereihin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös