Täytyy näin sivusilmällä lukeneena todeta, että Webslavella ei ole kovinkaan romanttista käsitystä kuninkuusluokasta. Realismin nimeen auton vaikutusta ei voi missään nimessä poissulkea, mutta taivun silti kuljettajavalinnan suurempaan merkitykseen.
En tule koskaan nielemään väitettä, että Senna oli aikoinaan paalumestari, koska Sennalla oli paras auto. En myöskään nöyrry sen väittämän edessä, että Schumacher oli paalumestari, koska hänellä oli paras auto. Toki mustavalkoistan, mutta kokonaisuus on käsite, joka näyttää vähän unohtuneen. Eihän Michael Schumacher paalukilpuriaankaan yhdessä yössä rakentanut, kyseessä oli monen vuoden tuntuman haku, jonka avulla autosta tehtiin ase, symbioosina kuljettajan ja muun henkilöstön kanssa. Tämän ajatuksen vastustaminenhan poissulkisi myös tietynlaisen lahjakkuuden olemassaolon, ja jos vielä halutaan oikein kärjistää, niin meikämanne vois pian astua Ferrarin rattiin.
Romantisoin mielelläni myös aika-ajoasetelmia. Olen niiden ihmisten kannalla, jotka tahtoisivat lahjoittaa paalusta pisteen. Paalutusta ei ole mitenkään gloorisoitu (ei se aine uimahalleissa), mulla meinaa jopa oikeastaan unohtua aika-ajonimet. Juan Pablo sykäytti aikoinaan sen seitsemän epäonnen vuonna, enkä voi mitenkään laskea tätä pelkästään auton onnistuneisuudeksi, enkä edes auton aika-ajo-onnistuneisuudeksi. Tyhjällä tankilla ja toivottavasti myös tyhjällä radalla täydellisen yhden nopean kierroksen tavoittelu vaatii järjetöntä keskittymiskykyä ja jopa äärimmäistä kylmäpäisyyttä, jonka merkitystä en voi mitenkään haudata.
Meitä on moneksi, itse olen aina seurannut galdiaattorimeiningillä. Ihmettelen skeptikkoja - mitä he ylipäätään Ykkösissä näkevät - lajihan on kritisoitavaa täynnä. Katsella nyt, mikä auto on tänään nopein.