Formulamatkalle

  • Viestiketjun aloittaja Ide
  • Aloituspäivämäärä

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4296
Janne A. sanoi:
Juuri näin :thumbup: . Itsellä täysin sama periaate... T:Valenciaan 2008

Näinhän se oli omalla kohdallakin, ennen kuin osui kohdalle Monacon suora. Siinä joutui vannoutuneinkin korvatulppien vihaaja antamaan periksi.:wink:
 

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland
PuoliPöhkö sanoi:
Mulla on pisin optiikka 128-360 mm /f2.8 (35mm muunnettuna)
Luuletko, että pituus riittää vai kannattaako mun hommata telejatke tohon?
Sulla näytti olevan tuolla peräti 640 millinen (35mm eqv) tötterö mukana.

Kuvailitko ihan käsivaralta myös tuolla pitkällä, vai oliko yksijalkanen tukena?
Kun formuloita kuvaa katsomosta käsin, pitkälle polttovälille on kyllä käyttöä. Eli se telejatke voisi olla hyvinkin paikallaan. Valoahan tuolla kyllä normaalisti riittää, eikä valovoiman heikkeneminen jatkeen kanssa haittaa. Minä käytin 100-400 millistä tuuttia.

Perjantain ja lauantain kuvailin käsivaralta, monopod oli matkalla jossain lennolla kadonneessa laukussa. Sain sitten sunnuntaiksi pakaasin hotelliin, joten kisapäivänä oli yksijalkainen helpottamassa kuvaamista. Perjantaina kun Parabolicassa kuvailin aikani käsivaralta, rupesi ranteessa jo jossain vaiheessa tuntumaan.

Enää vajaa 5 kuukautta ja takaisin Monzaan. :)
 
Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Ide sanoi:
Kun formuloita kuvaa katsomosta käsin, pitkälle polttovälille on kyllä käyttöä. Eli se telejatke voisi olla hyvinkin paikallaan. Valoahan tuolla kyllä normaalisti riittää, eikä valovoiman heikkeneminen jatkeen kanssa haittaa. Minä käytin 100-400 millistä tuuttia.

Perjantain ja lauantain kuvailin käsivaralta, monopod oli matkalla jossain lennolla kadonneessa laukussa. Sain sitten sunnuntaiksi pakaasin hotelliin, joten kisapäivänä oli yksijalkainen helpottamassa kuvaamista. Perjantaina kun Parabolicassa kuvailin aikani käsivaralta, rupesi ranteessa jo jossain vaiheessa tuntumaan.

Enää vajaa 5 kuukautta ja takaisin Monzaan. :)
Kiitos kommenteista, ne tulee huomioitua :ahem:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4204
Mulla oli -06 Unkarin reissulla kiinteä 200mm (digirungossa 300mm) ja se ei riittänyt sitten yhtään mihinkään. Mukana ois pitänyt olla 2x telejatke. :nope:
 

topijadexi

Active member
Liittynyt
11.4.2007
Viestit
38
Nyt olisi Monzan kisamatka maksettu ja varmistettu :) Lennot Ryanairilta 464 € *** Hotelli Mistral Milanosta 5 yöksi 445 € ja kisaliput Tribuna alta velocita A-katsomoon viikonlopuksi 435 €. Yhteensä 1344 € ja kaikki siis 2 hengelle. Nyt vaan odottelemaan syyskuuta. Jos jollakin on jotain hyviä käytännön vinkkejä kokemuksen pohjalta Monzasta sekä Milanosta niin kuulisin niistä mielelläni.
 

Tomcat

Well-known member
Liittynyt
27.3.2002
Viestit
86
topijadexi sanoi:
Jos jollakin on jotain hyviä käytännön vinkkejä kokemuksen pohjalta Monzasta sekä Milanosta niin kuulisin niistä mielelläni.
Viime syyskuussa kävin kavereiden kanssa Monzan kisan katsomassa. Milanossa pääsee kätevimmin liikkumaan kävellen tai metrolla, metro on tosi simppeli ja halpa.

Milanon keskusrautatieasemalta pääsee junalla Monzan "keskusasemalle" (sunnuntaina ilmaiseksi, vieläpä lähes radalle asti: Lesmon mutkien takana on pieni asema ja sisäänpääsy radalle). Lauantaina Monzan asemalta kulki ilmaisbusseja nonstoppina radan pääportille. Jos aurinko paistaa niin mukavan lämmintä on vielä syyskuussakin.:cool:
 

topijadexi

Active member
Liittynyt
11.4.2007
Viestit
38
Tomcat sanoi:
Viime syyskuussa kävin kavereiden kanssa Monzan kisan katsomassa. Milanossa pääsee kätevimmin liikkumaan kävellen tai metrolla, metro on tosi simppeli ja halpa.

Milanon keskusrautatieasemalta pääsee junalla Monzan "keskusasemalle" (sunnuntaina ilmaiseksi, vieläpä lähes radalle asti: Lesmon mutkien takana on pieni asema ja sisäänpääsy radalle). Lauantaina Monzan asemalta kulki ilmaisbusseja nonstoppina radan pääportille. Jos aurinko paistaa niin mukavan lämmintä on vielä syyskuussakin.:cool:
Ok kiitti vinkeistä. Toivottavasti sää on otollinen, vaikka sadekisa voisikin lisätä jännitystä. Vielä kun keksisi millä pääsee Bergamon kentältä Milanoon. Varmaan junalla, ja onhan tässä aikaa vielä tutkia asioita.
 

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland
Kaikilta kentiltä kulkee shuttlebussit Milanon keskusasemalle. Niillä pääsee näppärästi myös takaisin kentälle sitten paluumatkalla. Juna on toinen vaihtoehto.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Täällä oli jollakin kokemuksia Hockenheimista. Olen hiukan myöhässä liikeellä, mutta onko antaa käytännön vinkkejä?

Äkkiä katsoen omatoiminen lento Frankfurtiin ja 4 yötä hotellissa Hockenheimin lähistöllä olisi viidensadan luokkaa.

Mersu-katsomoon Ferrari-tamineissa?
 
Viimeksi muokattu:

juhni

Banned
Liittynyt
26.11.2006
Viestit
474
Olisi kiva joskus päästä katsomaan formuloita paikaan päälle, harmi vaan, että ei ole varaa formulamatkaan. :frown:
 

Janne A.

Well-known member
Liittynyt
13.2.2006
Viestit
541
Sijainti
Mäntsälä
jupla sanoi:
Täällä oli jollakin kokemuksia Hockenheimista. Olen hiukan myöhässä liikeellä, mutta onko antaa käytännön vinkkejä?

Äkkiä katsoen omatoiminen lento Frankfurtiin ja 4 yötä hotellissa Hockenheimin lähistöllä olisi viidensadan luokkaa.

Mersu-katsomoon Ferrari-tamineissa?
Joo, olin 2005 ringillä. Katsomovalinta osui ihan nappiin kun oltiin Einfahrt parabolikassa = tokan suoran jarrupaikassa. Siitä näki ekan mutkan ja katsomo oli muutenki tosi lähellä rataa... Screeni oli tottakai katsomoa vastapäätä :cool:
 

Rally Speedway

Active member
Liittynyt
16.3.2007
Viestit
26
jupla sanoi:
Täällä oli jollakin kokemuksia Hockenheimista. Olen hiukan myöhässä liikeellä, mutta onko antaa käytännön vinkkejä?
Hockenheimin vinkit kelpaa tännekin. Mites ne liput on jo nyt myyty? Kai niitä General Admission pilettejä saa vaikka kisapäivänä? Kerran olen Melbournen GP:n käynyt katsomassa ihan ex-tempore ja silloin ostin pääsylipun portilta torstain harjoitusten aikaan. Mihinkään katsomoon en edes halua jumittamaan. Enemmänkin tulee kierreltyä ympäri rataa ja nautiskeltua siitä juhlahumusta ja autojen uskomattomasta metelistä. Ei siitä kisasta kuitenkaan mitään selvää saa livenä.

Melbournen kisan budjettini oli:

3 päivän lippu kisoihin opiskelijalle ~50e
5 yötä backpacker majoituksessa (joo se reissu vähän venähti) 400m päässä radasta ~100e
Alkoholijuomia ja safkaa ~200e

Nyt voisi yrittää päästä Hockenheim viikonlopusta vieläkin halvemmalla.
 

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland
juhni sanoi:
Olisi kiva joskus päästä katsomaan formuloita paikaan päälle, harmi vaan, että ei ole varaa formulamatkaan. :frown:
Vähän oli sellainen tunne, mutta pakko vaan rahat kaivaa reissuun. Kaksi suomalaista kahdessa parhaassa tallissa, joten ei pysty kotiin jäämään. :thumbup:
 

Clarke

The Knights Who Say Ni
Liittynyt
3.2.2006
Viestit
156
Sijainti
Hyvinkää
Janne A. sanoi:
Joo, olin 2005 ringillä. Katsomovalinta osui ihan nappiin kun oltiin Einfahrt parabolikassa = tokan suoran jarrupaikassa. Siitä näki ekan mutkan ja katsomo oli muutenki tosi lähellä rataa... Screeni oli tottakai katsomoa vastapäätä :cool:
Omaan makuuni hyvä paikka on siellä hiusneulamutkassa. Siellä on kisassa todennäköisimmin eniten toimintaa. Tuolta katsoin kaikki harjoitukset (+täytesarjat) ja aika-ajot. Kisa oli pakko katsoa omalla paikalla pääsuoran katsomossa, kun kaikki muut paikat olivat turvoksiin saakka täynnä. Pääsuoran katsomoita en voi suositella. Lähdössä oli kyllä tunnelmaa, mutta sen jälkeen siitä ei nähnyt paljon mitään.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Clarke sanoi:
Omaan makuuni hyvä paikka on siellä hiusneulamutkassa. Siellä on kisassa todennäköisimmin eniten toimintaa. Tuolta katsoin kaikki harjoitukset (+täytesarjat) ja aika-ajot. Kisa oli pakko katsoa omalla paikalla pääsuoran katsomossa, kun kaikki muut paikat olivat turvoksiin saakka täynnä. Pääsuoran katsomoita en voi suositella. Lähdössä oli kyllä tunnelmaa, mutta sen jälkeen siitä ei nähnyt paljon mitään.
Ai siellä pääsi muihin katsomoihinkin pe-la kuin mihin oli lippu? Turkissakin pääsi, mutta vain siksi kun siellä oli niin vähän katsojia.

Itse olen miettinyt paikkaa Innentribunesta eli stadionosuuden eka kurvia, josta näkee koko stadikkaosuuden.

Oliko Janne A:lla ja Clarkella valmismatkat vai omatoimisia? Lähinnä nuo lennot sekä hotellit ja niistä kuljetukset askarruttavat. Pahoja ruuhkia?
 

Clarke

The Knights Who Say Ni
Liittynyt
3.2.2006
Viestit
156
Sijainti
Hyvinkää
jupla sanoi:
Ai siellä pääsi muihin katsomoihinkin pe-la kuin mihin oli lippu?
Joo, ei siellä neulansilmämutkan katsomossa ainakaan kyselty mitään. Muihin varsinaisiin katsomoihin en yrittänyt, mutta eiköhän muuallekin pääse, jos tilaa on.

jupla sanoi:
Itse olen miettinyt paikkaa Innentribunesta eli stadionosuuden eka kurvia, josta näkee koko stadikkaosuuden.
Siinä näkee hyvin pääsuoran ja ensimmäisen mutkan jälkeisen suoran, mutta ei noilla tavallisesti tapahdu juuri mitään. Jännittävimmät hetket taisivat olla, kun joku veti ensimmäisen mutkan pitkäksi.

jupla sanoi:
Oliko Janne A:lla ja Clarkella valmismatkat vai omatoimisia? Lähinnä nuo lennot sekä hotellit ja niistä kuljetukset askarruttavat. Pahoja ruuhkia?
Mulla oli omatoimimatka. Mansesta Hahniin, sieltä aamutuimaan bussilla Mannheimiin, jossa oli hotelli. Mannheimista sitten pendelöin Hockenheimiin junalla. Kisapäivänä junassa oli todella tiivis tunnelma, mutta toisaalta lippua ei tarvinnut ostaa. :eek: Kustannuksia en enää muista, mutta alle tonnin kuitenkin.


Edit: Typo korjattu
 

iceman1988

Well-known member
Liittynyt
1.7.2008
Viestit
1409
Minä lähden syyskuussa Monzaan paikanpäälle. Katsomoksi valikoitui Prima Variante 8A. Lennot Finnairilla Helsingistä Brysellin kautta Milanoon ja majoitus 4 tähden hotellissa Milanossa.

Toivottavasti Ferrari ja suomalaiset menestyvät. Olisi hienoa juhlia Kimiä kaikkien aikojen ensimmäisenä suomalaisena f1-voittajana Italian maaperällä!

Aiemmin olen ollut 2004 Hungaroringilla paikanpäällä. Valitettavasti toi kisa päättyi Kimillä sähköviasta johtuneeseen keskeytykseen.

Ketä muita täältä on lähdössä paikanpäälle syksyllä Monzaan?
 
Viimeksi muokattu:

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Itsekin menossa. :ahem:

Muistaakseni 8b, matkanjärjestäjä ei tarjonnut a:ta.
 
Viimeksi muokattu:

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland
Viime viikolla tuli Monzan liput kotiin. Katsomo on 6c tällä kertaa, eli ekan shikaanin tapahtumiin on hyvä näkymä. :)
 
Ylös