ForumGPL 2004-2005, 1. race @ Kyalami 3.10.2004

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Aika-ajot pläjähtää käyntiin sunnuntaina klo 21



(onko vastalauseita?... ;))
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ei, mutta tuskin kisaan ilmaannunkaan. On taas ollu puolen vuoden tauko GPL:stä...eikä ole kerinny harkatakaan, mut ajelkaas rehdisti :thumbup:
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Ei!
Mukana olen.
Mut normaalisti en olis kun tuohon aikaan :/.. pitäs olla siin 15 maissa :)
 

Zoom

Well-known member
Liittynyt
9.12.2002
Viestit
57
Sijainti
Ñosé
Sopii hyvin. Voin vaikka hostia.

(autovalinnat...?)
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Saisko vielä säännöt pähkinänkuoressa?
A-A:n pituus, kisan pituus + damaget + shift-r:t, autovalinnat?
Täänks. (Sain geplin siis toimimaan ja ratti säädettynä auto pysyy vielä jotenkin hanskassa. woot)
 

Zoom

Well-known member
Liittynyt
9.12.2002
Viestit
57
Sijainti
Ñosé
Ehdotan:

Practisen pituus - 30min
Kisan pituus - 24 kierrosta (sama kuin keväällä)
Shift+R - ei (varovaisempaa ajoa)
Damage - Advanced tai Realistic
Autovalinta - vapaa

Hostina voin toimia, jos muita ei ole. VROCin kautta.

EDIT: Jos kisa toteutuu:

Passuna sama kuin ennenkin, eli forumgpl. VROCin hostin nimi A. Levoska.

GPLtv on myös käytössä kisan aikana: gpltv://213.216.247.167:32001

Core.ini-asetukset, BWpatch käytössä:

[ Communications ]
net_mdm_client_send_every=3 ; Client packet freq on dialup
net_mdm_client_send_size=84 ; Client packet size on dialup
net_mdm_server_send_every=3 ; Server packet freq on dialup
net_mdm_server_send_size=384 ; Server packet size on dialup
net_use_mdm_bandwidth_for_tcp_ip = 1
 
Viimeksi muokattu:

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Zoom sanoi:
Ehdotan:

Practisen pituus - 30min
Kisan pituus - 24 kierrosta (sama kuin keväällä)
Shift+R - ei (varovaisempaa ajoa)
Damage - Advanced tai Realistic
Autovalinta - vapaa

Hostina voin toimia, jos muita ei ole. Vrocin kautta.
Kannatetaan! Homma on tällä pihvi!
 

Tane

Well-known member
Liittynyt
30.1.2002
Viestit
376
Saisko viel sen ircin tierot tänne? Pitänee tulla ajamaan vaikkei kaara varmasti lapasessa pysykään.
 

Zoom

Well-known member
Liittynyt
9.12.2002
Viestit
57
Sijainti
Ñosé
Tane sanoi:
Saisko viel sen ircin tierot tänne? Pitänee tulla ajamaan vaikkei kaara varmasti lapasessa pysykään.
#forumgpl @ Quakenet
irc.fi.quakenet.org
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
#forumgpl @ QuakeNet

Edit: Hidas.

Itsehän tulen kanssa ajeleen
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Kävi vähän samalla tavalla kuin Sammyllä, eli olin jo päättänyt että enää en Gepliin juur koske, varsinkaan liigamielessä, mutta siellä vaan nökötin lähtöruudukossa tänäänkin.

Kerran teki blue screenin aika-ajoissa, ja peli tuntui tahmaavan välillä oudosti. Kumma sinänsä, kun kone on kuitenkin sama kuin viime vuonna ja silloin peli pyöri vielä vallan mainiosti. õ_Ó Ilmeisesti jotain paskaa änkenyt sen verta kovolle että ahistaa.

Mutta asiaan. Viides lähtöruutu oli todella todella suuri yllätys itselleni, sillä lähdin aika-ajoon lähinnä kokeilemaan, pysynkö vielä radalla siihen malliin että kehtaan tulla kisaan asti. Tästä syystä otin alle Cooperin. Ajattelin, että se on varmaankin tällä hetkellä ainoa auto, jolla on mitään saumoja pysyä valkoviivain välissä. Ennätykseen jäi matkaa vain 6 kymmenystä, mikä oli todella positiivista ottaen huomioon, että ajotuntumaa en löytänyt niin minkäänlaista vielä aika-ajoissa.

Kisassa oli kiva tunne, pitkästä aikaa ForumGPL-lähtöruudukossa taas ja paljon autoja ympärillä valmiina kisaamaan. Pääsin lähdössä jonkun ohi vissiin, mutta sitten joku taisi tulla takaisin ohi tai sitten ei, en ole varma. Mutta ohitin jonkun kyllä ihan kisassakin muistaakseni! T1-jarrutuksessa edellä meni nimittäin kaksi autoa rinnakkain, ja törkkäsin siitä edelläajavan vanavedessä samalla kertaa ohi kun kerta oli ovi avoinna. :p

En huomannut katsoa kertaakaan varikkotaulua, kun puristin ratista rystyset sinertävänpinkkeinä ja katse oli tiukasti radassa ja edelläajavan perberissä. Muutaman ajokierroksen jälkeen rupesin sitten laskeskelemaan edellä olleita autoja, ja tulin siihen tulokseen että helvetti, minähän olen vissiin neljäntenä! Olisi ilmeisesti kannattanut vaan jatkaa sitä rystyset jännän värisinä -toljotusta, sillä seuraavassa mutkassa täräytin peppu edellä betoniin. :>

Hauskaa oli kuitenkin niin kauan kuin sitä kesti!

Onnea Pasille, kuitenki voitat.
 
Viimeksi muokattu:

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Uutta rattia testasin kisoissakin mielestäni jo keväällä, mutta en näköjään osaa vieläkään ajaa sillä. Kauheaa tempomista puolelta toiselle, varsinkin mutkista ulostullessa.

Aika-ajoissa jäin pari sekuntia ennätyksestäni, ja radallapysyminen tuotti suuria vaikeuksia. Kisaan lähdin varovasti ja köröttelin muiden perässä. Ketään vastaan ei päässyt ajamaan kilpaa, johtuen joko omista tai muiden virheistä. Lopulta olin 10. eli viimeinen maaliinpäässyt. Aikamoista rimpuilua oli koko kisa. :dunno:
 

sandman72

Asshole
Liittynyt
21.11.2000
Viestit
252
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
Juupa. Eka kerran nettipelissä ja taso oli mitä odotinkin. Cooper nyt ei ehkä ole nopein auto, mutta kun silläkin spinnailin koko ajan, niin... Kierrosajat sinänsä oli mun normaalitasoa. Pitää vissiin alkaa satsata säätöihinkin?
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Kyllä tuo kisa oli paljon hauskempi kokemus kuin katella telkusta jotain typerää ohjelmaa ;) ja vaikka on kuumetta niin en malttanu jäädä pois kisasta. Lähdössä pistin sit Cooperin sutimaan (taitolaji)... sen takia meinas T1:ssä olla kolmea äijää rinnakkain... mut onneksi siitä selvittiin hieanosti. :D Mun autovalinta meni nyt näin, mut mut... enpä olisi etukäteen arvannu että olisin Cooperilla paalulla ja kisas ekana maalissa. :)

Zoomin servupalvelut toimi hienosti, kiitokset siitä.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Aika-ajoissa olin nopein Ferrari, vika vedolla ohitin Sammun ja Samin J:kin taisi jäädä taakse - 7. ruutu.

Kisassa, graffapäivityksistä johtuen FPS = 5-10, otin toooodella varovasti, jo ihan fps-jutskein takia. T3:ssa (se nopea 3:n mutka) olin jonku ferrarin kanssa rinnakkain menossa - kumpikin kun koitti yhtä aikaa antaa tilaa toisilleen. Vissiinki se Sammy oli - tai sitten EI!.

Siitä sitten jatkoin ajelua ja kun autot ruudussa väheni nini FPS:kin parani ja ajamisesta tuli siedettävää. Jossain vaiheessa huomasin olevani 3, mutta sitten kisan .. oisko ollu 7. kierros kun spinnasin ja noin kolmen auton lössi meni ohi. Taa köröteltiin, Janhunen perässä, Sammy edellä - melko tasaista vääntlä. Aina kun pääsin lähelle sammyä niin tuntui että olin nopeampi ja sammyllä alkoi auto luistaa (ilmeisesti hermot meinas pettää). Njoo, lisää köröttelyä... noin 2-3 kierrosta ennen maalia perässä ollut janhunen katosi ja tilalle ilmeistyi toinen rahjan veljeksistä. Mieleeni palasi välittömästi flashbackinä Oulun möötessä VJR:n aiheuttama biljardinöyryytys mulle - hiki karpalot kohosivat otsalle, ja olisi ollu 2. viimeinen kierros kun sitten spinnasin ja Rahja viiiletti ohi

Lopussa vauhtia kuitenkin sen verran löytyä että perässä olisin pysynyt, mutta kun erehdyin luulemaan valkoista lippua ruutulipuksi ja hölläilin jo suoralla... sitten huomasin että VJR painaa edelleen täysiä edelle ja tajusin varikkotaulussa olleen 1 LAP, eli kierrosvielä jäljellä. Noh, enää en kerinny VJR:ää kiinni saada ja toka vikassa mutkassa tais tulla vähän virhettäkin, joutu hölläämään.

Sijoitus 7. Tärkeintä kuitenki että jonkinlainen siedettävä kisavauhti oli ja toin auton maaliin saakka. Vielä spinnit pois ajosta ja vähän varmuutta lisää niin palkintopallisijatkaan eivät olisi mahdottomuus! :p

VJR on mulle punainen vaate! :mad_old:

EDIT (en jaksa korjata kieli oppi virheitä tekstistä)
 
Ylös