ForumGPL - Kesäsarja?

  • Viestiketjun aloittaja abc
  • Aloituspäivämäärä

Vakio

Well-known member
Liittynyt
25.9.2000
Viestit
2351
Sijainti
Helsinki Finland
RK-62:
tuolta lisää tietoa.
http://didnt.doit.wisc.edu/vroc/

Eli käytännössä online-kisoja muitten GPL-pelureiden kanssa...
Ai se oli toi juttu..kyllä mä tosa yks päivä pyöröhdin noilla sivuilla..meni vaan juttu ohi suun, täytyypä asentaa. Miten toi 56 modeemi..pärjää varmaan?
vaikuttaaks noi välkimatkat pahasti tohon pelaamiseen/yhteyteen, siis jos servu Suomessa /Servu jossain muualla ku Suomessa?

<small>[ 03-05-2002, 14:44: Message edited by: Vakio ]</small>
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Tulisin ajelemaan, jos onnistun saamaan tehokkaamman koneen ja paremman nettiyhteyden.

Minkäs tehone tietomasiina riittää pyörittämään GPLää kunnolla suht hyvillä grafiikoilla?
 

mclaren

Susi jo syntyessään
Liittynyt
22.2.2002
Viestit
3476
Sijainti
Bouvet'n saari
mclaren77:
Pistetään äänestys tästä pystyyn.

Eli joko VJR:N ehdotus

1. KAIKKI AUTOT MUKAAN JOLLAIN TASOITUSSYSTEEMILLÄ, JOKA MAHDOLLISTAA TALLIMESTARUUSKAMPPAILUN

tai mun

2. VAPAA AUTOVALINTA JOKA RADALLE.
Kannatan vapaata valintaa.
Tarkemmin ajateltuna, minulle varsin kokemattomana kuskina olisi hyvä, jos olisi joku kokenut tallikaveri, joka ajaisi samalla autolla, että voisin kysellä neuvoja säätöihin. Tallimestaruuskamppailu toisi lisää väriä kisoihin.

Eli taidan sittenkin olla tallisysteemin kannalla.
:)
 

Hënkka

Guest
Onkohan kaikki nyt ymmärtänyt tuon tallisysteemin ihan läpikotaisin? Tuolla tallisysteemillä oli tarkoitus se, että ajettaisiin jokaisella automerkillä ja siinä olisi aivan oikeat "tallit", kuten vuonna 1967.

Mutta tallisysteemi voidaan myös tehdä vapaammin ihan vain muodostamalla pareja, esimerkiksi minä ja Wilpuri voitaisiin olla vaikkapa Team Herwood ja keräisimme yhdessä tallillemme pisteitä. Ei siis millekään Brabham-tallille kuten "oikeasti", vaan Team Herwoodille. Autovalinta olisi vapaa joka kisaan molemmille kuskeille.

Kesäksi vapaa systeemi on paras, koska uskon että monelta tulee jäämään useita kisoja väliin. Sarja on siis aika epämääräinen. Syksyksi voisi sitten miettiä sarjaa, jossa nopeimmat kuljettajat ajavat hitaimmilla autoilla ja siellä sitten olisi käytössä 1967 MM-sarjan tapaiset tallisysteemit.

Tällaista on ehdotettu:

FIAT:n ylimmän tuomiosituimen jäsenten kanssa on tullut hahmoteltua kahta divaria, kun kiinnostusta liigaan tuntuu olevan todella paljon. Kakkosdivarissa kisat olisi short-race -pituisia ja shift+R:ää saisi käyttää rajatta. Ykkösessä olisi realistic damage, eli kisa päättyy kun auto hajoaa ja kisat long-race -pituisia. Suurin osa uusista on kuitenkin aivan aloittelijoita, joten omasta mielestään epävarmemmat kuskit saavat ajaa helpommassa kakkosdivarissa. Ratoina olisivat 1967 alkuperäiset Kyalami, Zandvoort, Spa-Francorchamps, Le Mans Bugatti, Silverstone, Mosport, Monza, Watkins Glen ja Mexico. Monaco ja Nûrburgring jäisivät pois vaikeutensa vuoksi.

<small>[ 07-05-2002, 03:39: Message edited by: Henkka ]</small>
 

Duunari

Well-known member
Liittynyt
19.12.2001
Viestit
371
Sijainti
Harjavalta
no sellasta minä kans ajattelin ja luulin että tarkotatte... eli siis pareja on Tiimeinä... ja autoina saa olla mikä on...
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Tuskin Henkka kuitenkaan tarkoittanu tätä "oikeilla -67 vuoden talleilla"??:

Sillä 1967 oli seuraava määrä kuskeja eri talleissa:

Brabham 2kpl
BRM 3kpl
Honda 1kpl :D
Lotus 2kpl
Ferrari 4kpl
Eagle 2kpl
Cooper 5kpl :p

Ja vielä lisäksi muutamia kuskeja jotka ostivat itselleen kisapaikan yhteen tai pariin kisaan.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
No lähinnä se tallisysteemi tarkoitti sitä, että kisoissa olisi 2 autoa jokaisesta 7:stä tallista ja talleilla vakiokuskit. Eli esim. Ferrari-tallin kuskit vois olla Jape ja RK-62
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Ehdotan seuraavaa, kuhunkin talliin 2 kuljettaa, yks nopeampi ja yks häntäpään kuljettaja
Autot valitaan kuhunkin kisaan tallikohtaisesti siten että jokaisella automerkillä on ajettava 2 kisaa. Kisoja järjestetään 14 kappaletta että tuo kullakin autolla 2 kisaa sääntö toteutuu. Näin kesäsarjaan tulee jotakin taktikointiakin, siitä että millä autolla ajaa minkäkin kisan. Ratoina kaikki alkuperäiset + 3 add-on rataa äänestyksen mukaan. Tosin Monacon vois alkuperäisistä jättää pois?
 

mclaren

Susi jo syntyessään
Liittynyt
22.2.2002
Viestit
3476
Sijainti
Bouvet'n saari
Suurin osa uusista on kuitenkin aivan aloittelijoita, joten omasta mielestään epävarmemmat kuskit saavat ajaa helpommassa kakkosdivarissa. Ratoina olisivat 1967 alkuperäiset Kyalami, Zandvoort, Spa-Francorchamps, Le Mans Bugatti, Silverstone, Mosport, Monza, Watkins Glen ja Mexico. Monaco ja Nûrburgring jäisivät pois vaikeutensa vuoksi.
Joo, tuollainen olis hyvä, että aloittelijat (kuten minä) ajaisivat oma sarjaa. Nürburing on ainakin minulle liian vaikea, en mitenkään ole oppinut mutkia ulkoa, ja joka toisessa mutkassa mennään ulos, joka toinen ajetaan liian hiljaa.

Ennätys päälle 11 minuutin :)
 

Davidian

Well-known member
Liittynyt
1.6.1999
Viestit
1757
Sijainti
Waterworld
Entäs jos joku uusi kuljettaja haluaa mukaan sarjaan, joutuuko hän automaattisesti tuohan kakkosdivariin, vai onko tarkoituksena tehdä joku systeemi, että uudet pääsevät pääsarjaan todistettuaan taitonsa jotenkin?

Musta ois nimittäin aika naurettavaa, jos joku GPL-guru, joka kepittäisi muut rookiet 3 kierroksella, joutuisi tahkoamaan divarissa vastuksettomia voittoja, vaikka taidot riittäisivät helposti pääsarjaan. Sitten kun pääsarjalaiset lopulta hyväksyvät kesken kauden tän uudenhuippujätkän pääsarjaan, on toiveet mestaruudesta jo menneet.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Davidian:
Entäs jos joku uusi kuljettaja haluaa mukaan sarjaan, joutuuko hän automaattisesti tuohan kakkosdivariin, vai onko tarkoituksena tehdä joku systeemi, että uudet pääsevät pääsarjaan todistettuaan taitonsa jotenkin?

Musta ois nimittäin aika naurettavaa, jos joku GPL-guru, joka kepittäisi muut rookiet 3 kierroksella, joutuisi tahkoamaan divarissa vastuksettomia voittoja, vaikka taidot riittäisivät helposti pääsarjaan. Sitten kun pääsarjalaiset lopulta hyväksyvät kesken kauden tän uudenhuippujätkän pääsarjaan, on toiveet mestaruudesta jo menneet.
No jos joku GPL-guru tulee mukaan, niin eiköhän hänen taidot tuu esille jo ennen kauden alkua, jos ko. henkilö tulee ajaan vaikka vrociin tai vaikka kertoo minkälaisia aikoja on ajanut.

Uusien kuskien kannattaa tulla piipahtaan tuolla live-chatissa: http://www.tutka.net/~dominic/GPL/chat.html
 

Hënkka

Guest
Davidian:
Entäs jos joku uusi kuljettaja haluaa mukaan sarjaan, joutuuko hän automaattisesti tuohan kakkosdivariin, vai onko tarkoituksena tehdä joku systeemi, että uudet pääsevät pääsarjaan todistettuaan taitonsa jotenkin?
Eiköhän noita harjoituskisoja ajeta aina silloin tällöin, joten siellä luulisi uusien naamojen kyvyt selviävän.
 

KKK

SAslikia nickissä
Liittynyt
18.10.2001
Viestit
248
Sijainti
f1racing.net
Joo, minäkin olen sitten tulossa sinne "mestikseen" mukaan. Kesällä tosin landeilun takia (niin, ja futiskisatkin menevät varmasti GPL:n edelle :) ) saattaa jäädä kisoja väliin... mutta sittenhän jää.

Tallisysteemi kuulostaa hyvältä, mutta rajaton SHIFT-r:n käyttö ei. Se nimittäin rohkaisee jyräämään edellä ajavan, aina niin aikaisin jarruttavan, paskiaisen hitaan mutkan jarrutuksessa. :) Itse asiassa SHIFT-r:n voisi kieltää kokonaan, jos kisatkin ovat vain jotain 6:n kierroksen pituisia. No, sitä ei kuitenkaan kielletä, mutta naapuriliigassa ollut varikkopysähdyssääntö voisi olla aika hyvä idea täälläkin.

Anyway, olen mukana.
 

Hënkka

Guest
Herrasmiessäännöt joka tapuksessa, oli shift-ärrää tai ei. Jos joku jyrää edellä menevän tahallaan, niin voikin miettiä muita sarjoja siitä eteenpäin.
 
Ylös