Forumin kovin marjanpoimija

• Viestiketjun aloittaja haju
  • Aloituspäivämäärä

Trullinkaasu

Well-known member
jenan sanoi:
Voisin poimia ainakin mustikoita ja viinimarjoja, jos puskissa ei väijyisi hämähäkkejä, ei joutuisi menemään metsäään tai riskeeraamaan henkeään tasapainoillen liukkaalla kivikasalla.
Ootas jos menisit mustikoita keräämään mettään, niin hirvikärpäset ne vasta vittumaisia on. :ahem: :ahem:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Sellasta päivää ei ihan äkkiä tule, että mä kykkisin jonkun marjan perässä pusikossa. Jonkun Marjan perässä voisinkin, mut siitähän ei ollut kyse. Enkä myöskään syö mitään mustikkasoseita, pullamössöjä tai muitakaan vauvanruokia. Saldoni viimeiseltä ties kuinka monelta vuodelta on nolla marjaa. Mitä voitin?

kc4197

Polliarvonnassa voittanut
Marjanpoimuu on jotenkin vastenmielistä puuhaa (ehkä siksi, etten juurikaan syö niitä?), mutta sieniä tulee tällöinsilloin noukittua. Jyskälän metsistä tuli juuri kotiintuomisena 3 litraa kanttarelleja ja suomen poikien kasoisvoiton antama hyvä fiilis.

Tänään tein osasta kermaisen muhennoksen. Hyvää tuli - myös vaimon mielestä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Trullinkaasu sanoi:
Niin, niille joiden maha ei toimi. Esim. just sulle.

Ei sun sit kannata kitata maitoo. :ahem:
Mutta toi Valion maitojuoma on kyllä ihan yhtä hyvää.:ahem:

Trullinkaasu

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Mutta toi Valion maitojuoma on kyllä ihan yhtä hyvää.:ahem:
Kaikki ne maidot maistuu melkein samalta, mitä siellä kaupassa on. Paitsi ne homehtuneet maidot, mitkä on merkattu punasella. Ja mummelit ja papathan niitä ostaa, kun on näkö mennyt. :nope:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Trullinkaasu sanoi:
Kaikki ne maidot maistuu melkein samalta, mitä siellä kaupassa on. Paitsi ne homehtuneet maidot, mitkä on merkattu punasella. Ja mummelit ja papathan niitä ostaa, kun on näkö mennyt. :nope:
Kuule, ne hyla ja vähälaktoosiset maidot maistuu helketin makeille. Eli siis ne, joissa laktoosi on rikottu. Tekee maidon äklön makeaksi. Tässä maitojuomassa on laktoosi poistettu kokonaan, ja siksi a) ei ole makeaa ja kee) ei saa edes kutsua maidoksi.:ahem:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Jepjep. Vaimo ei "voi" käyttää muuta kuin noita hyla ja vähälaktoosisia maitoja ja itse en niihin koske kuin pakon edessä.

Trullinkaasu

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Kuule, ne hyla ja vähälaktoosiset maidot maistuu helketin makeille. Eli siis ne, joissa laktoosi on rikottu. Tekee maidon äklön makeaksi. Tässä maitojuomassa on laktoosi poistettu kokonaan, ja siksi a) ei ole makeaa ja kee) ei saa edes kutsua maidoksi.:ahem:
Olikohan juuri HYLA Maitojuoma, jota maistoin joskus, niin hyi helvetti se vasta tervaa olikin. :thumbdown :thumbdown Ei se kyllä tainnut HYLA Maitojuoma ollut, mutta sanokaa muita maitojen "nimiä", jos tulee vaikka mieleen.

Piimä on pilaantunutta maitoa.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Moe Szyslak sanoi:
Joo, ne Hyla-tuotteet on tosiaan makeita.

Tästä pääsenkin aasinsillan kautta maitoihin, maitojuomiin ja kaakoihin: Mitä ihmettä ne tekee maidoille ja valmiiksi pullotetuille kaakaojuomille esim. Saksassa ja Hollannissa? Meinaan huoneenlämmössä avaamattomana säilytysaika on useinkin jopa puolisen vuotta. Edit: Siis nimenomaan ne läpinäkyviin, mattamuovisiin pulloihin pakatut maidot ja kaakaojuomat.
Onhan meillä suomessakin niitä iskukuumennettuja maitotuotteita, joissa on hyvä säilyvyys, mutta ei sentään kuukausitolulla huoneenlämmössä.
Toinen ihmetyksen aihe samoissa maissa ovat olleet esim. valmiit kakkupohjat. Yhdessäkin oli viimeinen myyntipäivä merkatty 4 vuoden päähän. :doubtful:

Viimeksi muokattu:

Trullinkaasu

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Toinen ihmetyksen aihe samoissa maissa ovat olleet esim. valmiit kakkupohjat. Yhdessäkin oli viimeinen myyntipäivä merkatty 4 vuoden päähän. :doubtful:
Money talks, bullshit walks.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Runar ja Kyllikki sanoi:
Säteilyttämällähän kesto on tolkuton, mutta on EU'ssa kielletty.

Ilmeisesti kakkupohjat on pakattu tyhjiöön jossa on jotain elintarvikekaasua vielä lisäsuojana ja paljon säilöntä-aineita.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
jps sanoi:
Säteilyttämällähän kesto on tolkuton, mutta on EU'ssa kielletty.

Ilmeisesti kakkupohjat on pakattu tyhjiöön jossa on jotain elintarvikekaasua vielä lisäsuojana ja paljon säilöntä-aineita.

Joo, se pakkaus on kyllä täysin ilmatiivis. Läpinäkyvästä muovista tehty kotelo ja pohja paksusta metallifoliosta. Suojakaasua olen itse veikkaillut mielessäni tuon salaisuudeksi.

Trullinkaasu

Well-known member
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niitä kiinnostaa vain mani ja samalla häränpaska kävelee. :ahem:

Estate

Well-known member
Lasketaanko tässä kilpailussa, jos on työkseen poiminut? Enhän minä itse semmoista, mutta juuri yksi kaveri kertoi saskatoonien poimimiskokemuksistaan.

Trullinkaasu

Well-known member
S.A sanoi:
Lasketaanko tässä kilpailussa, jos on työkseen poiminut? Enhän minä itse semmoista, mutta juuri yksi kaveri kertoi saskatoonien poimimiskokemuksistaan.
Mahtaa olla mukava työ.

"Mitäs duunii sä oikeen teetkään nykyään, Jorma?"

"Mä oon marjanpoimija."

Kyl toi vähä hilpeyksiä aiheutti. :D :D :ahem:

Estate

Well-known member
Kyllä varmaan tälläkin foorumilla on sellaisia, jotka kesätyökseen ovat joskus olleet jollain mansikkamaalla marjoja poimimassa. Joku kymmen vuosi sittenhän Suomestakin lähdettiin Ruotsiin poimimaan. Nykyään taas suuri osa meidän mansikkamaiden tms. noukkijoista ovat jostain muualta.