Forumistille auto

Mikä seuraavista vaihtoehdoista on paras?

  • Polo

    Äänet: 11 22,9%
  • Focus

    Äänet: 18 37,5%
  • Auris

    Äänet: 13 27,1%
  • Corolla

    Äänet: 6 12,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    48

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Alkuun piti laittaa tämä tuonne hankkimislistalla oleviin asioihin, mutta päätinpä tehdä ihan toikin kun on niin haastava kysymys itselle.

Kävin ikkunashoppailemassa tuolla paikallisissa liikkeissä noita menopelejä, ja seuraavanlaisia ehdokkaita nousi nyt ilmoille (epämääräisessä järjestyksessä):

Volkswagen Polo Trendline 1,4 TDI PowerDiesel 59 kW 4d
vm. 2007 / aj. 99 000 km
hinta: 13000€

Toyota Corolla 1.4 D4D Linea Sol 4ov
vm. 2007 / aj. 85 000 km
hinta: 16000€

Toyota Auris 1.4 D-4D Linea Sol 5ov
vm. 2007 / aj. 108 000 km
hinta: 15000€

Ford Focus 1,6 TDCi 90hv Trend M5
vm. 2008 / aj. 159 000 km
hinta: 13000€

Näitä pitäisi varmaan lauantaina käydä koeajamassa, jos ovat vielä silloin pihassa. Auris ja Focus ovat ehkä näyttävimmät, ja Focuksessa houkuttelee toi vm, mutta kilometrejä on sitten kaikista eniten. Auriksessa muista poiketen myös himoitsemani vakionopeudensäädin.

Corolla on kyllä jatkossa vähäruokainen auto ja varmasti säilyttänee arvonsa melko hyvin. Polokin syö vähemmän kuin vaimo viikossa ja ostohintakaan ei kauhistuta.

Antaa tulla mielipiteitä tai kokemuksia näistä.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Onkos Focus faceliftattu versio ? Itselläni on moinen, tosin 1,8l koneella. Pidän kyllä ja paljon...
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Itse ostaisin Corollan koska vähiten ajettu. Polo turhan pieni.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Itse ostaisin Corollan koska vähiten ajettu. Polo turhan pieni.
Polo on kasvanut vuosien mittaan vanhempien Golfien mittoihin. Tuon ikäinen polo on lähellä Kolmoskoppaista Golfia tiloiltaan.

Eli vastaukseni on Polo.

PS. Onkohan Focuksen huolto-ohjelmassa joku isompi huolto tuloillaan kun kilometrit on noin epäilyttävät 159tkm. Itse myin neloskopan Golfini juuri ennen tulossa olevaa kallista huoltoa (jakoremmin vaihto ym.).
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Polo on kasvanut vuosien mittaan vanhempien Golfien mittoihin. Tuon ikäinen polo on lähellä Kolmoskoppaista Golfia tiloiltaan.

Eli vastaukseni on Polo.

PS. Onkohan Focuksen huolto-ohjelmassa joku isompi huolto tuloillaan kun kilometrit on noin epäilyttävät 159tkm. Itse myin neloskopan Golfini juuri ennen tulossa olevaa kallista huoltoa (jakoremmin vaihto ym.).
Taitaa olla 160:ssä jakohihnan vaihto...
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
PS. Onkohan Focuksen huolto-ohjelmassa joku isompi huolto tuloillaan kun kilometrit on noin epäilyttävät 159tkm. Itse myin neloskopan Golfini juuri ennen tulossa olevaa kallista huoltoa (jakoremmin vaihto ym.).
Mikäli tuo on se PSA-yhteistyön mylly (kuten pitäisi ainakin olla), niin nokkahihnaremppa on just ajankohtainen. Toki voipi olla, että auton poisvaihtanut on sen tehnyt juuri kyseisestä syystä ja liike taas hoitanut pois ennen myyntiä että menee kaupaksi. Turboremppa tollasessa pillerissä saattaa tulla 200 tkm kohdalla. Kandee muutenkin melkein vilkasta turbon sisään ettei siivet ole solmussa, ainakin pösöissä oli vanhalla letkunkiristimellä (mallia klemmari) saatu muovikaulus rikki ja pienet palaset + 100 000 kierrosta minuutissa tehnyt selvää jälkeä turbosta.

Focustahan on kyllä hyväksi ajettavaksi kehuttu, joten sillä kannattais melkein katella.
 
Viimeksi muokattu:

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Ihan hyvin että alle tunnissa kaikki vaihtoehtoja jo ehdotettiin. Eivät liene huonoja siis mikään, tai sitten ovat kaikki.

Pitääpäs muuten silmäillä noita huolto-ohjelmia, sillä ei kyllä kiinnosta heti lähteä remppailemaan.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Noista hankkisin Polon.

Volkkari on kuitenkin aina parempi vaihtoehto kuin F**d, koska sininen ovaali on tarttuva tauti.

Toyota tekee luokassa kuin luokassa autot, jotka ovat laadukkaimmat ja paskimmat ajaa.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Mielenkiintoista olisi myös kuulla, millaisista lähteistä nämä mielipiteet syntyvät. Onko omakohtaista ajokokemusta, vai onko tämä ihan tunnepuolen juttuja?
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mielenkiintoista olisi myös kuulla, millaisista lähteistä nämä mielipiteet syntyvät. Onko omakohtaista ajokokemusta, vai onko tämä ihan tunnepuolen juttuja?
Nimenomaan sitä jälkimmäistä, tosin VW-konsernin autot ovat ihan muuten vaan parhaimpia :rolleyes:
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mielenkiintoista olisi myös kuulla, millaisista lähteistä nämä mielipiteet syntyvät. Onko omakohtaista ajokokemusta, vai onko tämä ihan tunnepuolen juttuja?
Jos multa kysyt, niin Toyotoista on omakohtaista kokemusta tuon ajettavuuden puolelta. (Ei ihan uusimmista tosin (2007->)). Järjestään luokkansa paskimpia ajettavuudelta ovat olleet. Tietysti makukysymys tämäkin.

F**dista on kokemuksia Transiteista työn puolelta, ja haksahtaneiden kaverien kauhutarinoina. Jos autossa on joku "hassu" vika, jota ei millään saa korjattua, niin on 95% varmaa että kyseessä on F**d tai Nissan.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Lisää pökköä pesään

Juuri noita en ole koeajellut, mutta tuollainen Polo oli sijaisautona vuosi sitten, kun oma autoni oli koiratörmäyksen takia korjattavana. En ole kehdannut tunnustaa, että tuntui paremmalta kuin omani. Varustelu oli siinä versiossa onneksi niin vaatimaton, että vaihtokuumetta ei tullut.

Tojotia olen ajellut paljonkin, joten Auris voisi olla minullekin mieluisa vaihtoehto. Kerran tuollaista harkitsinkin, mutta kuume meni sillä hetkellä ohi. Tojot vaikuttavat luotettavilta myös katsastuskonttoreiden vikatilastojen mukaan.

Focuksella on ajettu jo niin paljon, että itse en harkitsisi sen ostamista. Selityksenä minulla tietysti se, että olen erittäin epäjärkevästi ajellut yleensä autoista ne kalleimmat kilometrit.

Velipojilla on ollut Fordeja ja nyt on Polo. Ei pidä huonona sitä hän.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Niin tietty onhan mulla kohtuu omakohtaisia kokemuksi Polosta kun kerran autokouluani sillä suoritan. Ihan ok. auto kokoisekseen. Scirocco olis kyllä parempi, mutta on tosin pienempi eikä ollu listalla...
 
Ylös