Joo, luulis että olis oppinut jotain mutkun se kuitenkin tuli taas niin yllättävästi...
Sparcostahan on keskusteltu täälläkin forumilla jo aiemmin.
Samassa Tampereen rapo, sikäli kun vielä muistan mitään:
EK1 (3,20km)
Näki heti alusta että tie on kiemurainen. Lopunperin ilmeni että se meni aikalailla sinne minne vaikuttikin menevän mutta oli silti muutamia yllättäviä alastaittuvia mutkia, otettiin nice and easy. Kun kivetkin tuntuivat olevan aika liki. Jäätiin kärjelle 6,3s ja edellemme kerkesi perhana peräti 18 autoa.
2EK 17,0km
Nyt oli sellaista tietä jollaisilla rallit tulisi aina ajaa. Isoa tietä. Otettiin silti ilman riskiä, etenkin lopun pehmeämpi tie. Pätkän maalia kohti kurvaillessa alkoi kolmosvaihde pitämään pahaa
jurinaa. Huollossa totettiin että rikkihän se on, ainankin menossa. Jäätiin kärjelle 12,4s, mutta tällä kertaa edellemme ei kerennyt kuin kolme autoa, sehän oli yllätys! Tässä vaiheessa oli yleiskilpailusijoituskin komia kuudes.
3EK 7,55km
Taisi olla eka kerta kun tällä pätkällä kolmosta tarjosin niin sitä ei enää ollut... Sitten pariin kertaan melkein pysähdyttiinkin ja nelosella jurnuttaen tai kakkosella rajoittimeen tultiin aina vuorotellen. Kärjelle jäätiin 28,4s, ja ek-sijoitus karmiva 28. Yleiskilpailussa tiputtiin johonkin tuonne sijoille 10-14, en tarkkaan tiedä, johonkin sinne.
TAUKO
Tauolle tultaessa tuolta kolmoselta oltiin jo kolmeen kertaan keskeyttämässä siirtymälle.. Ei vaan löytynyt muita vaihteita kuin nelonen, ekalla kerralla oli alamäkeä sopivasti ja pääsimme liikkeelle, tokalle kerralla ei onneksi tullut risteyksestä oikealta ketään ja pääsimme jatkamaan ja kolmannella kerralla löytyi oikein kakkos vaihde. Päästiin tauolle ihmettelemään raekuuroja, vaihtemurhehia ja siihen astista vauhtiamme, oli mennyt ihan hyvin kunnes se hajos.
Päätimme että yritetään nyt jos vaikka ei tarvis noilla muilla pätkillä lähtökiihdytyksen jälkeen vaihtaa neloselta alas.
4EK 19,70km
Ei tarvinut vaihtaa. Neloselle vaihdettiin ja sitten lennettiin.. Kun lento päättyi niin sitten seuraavan siirtymän suoritin ambulanssi mersun laverilla maaten Tampereen Yliopistolliseen Keskussairaalaan. Lauantaina joskus klo 18:00 olin sairaalassa ja maanantaina joskus 18:00 pääsin lähtemään kotiin, mukanani neljän viikon sairasloma lappu.
Nytkin on vähä hei hankala istua tässä kun on toi häntäluu jotenkin särki mennyt, ja rintakehään koskee vähän väliä vähän joka suuntaan.
Autohan ne suurimmat vauriot tosin kärsi! Tukivarret kaikki ihan vinksin vonksin ja öljypohja halki ja puskuri hävisi johonkin huitsin kuuseen ja etukelkka ihan soirona ja pakosarja lätyssä ja keula vähän taipui ja vaikka sun mitä. Yhteenvetona: Tuusannuuskana.
Olisi voinut olla todella hyvät mahdollisuudet mennä tuonne kärjen tuntumaan jos ja jos.
Mutta kyllä me saatetaan päästä seuraavaan, kauden päättävään Nokian osakilpailuun mukaan. Tosin ehkä vakiolaatikolla sun muulla pienellä tasoituksella, kuten häntäänsä aristelevalla kuskilla!