FS2002/2004

Observer

Well-known member
Löytyyköhän täältä muita simulentelijöitä? Periaatteessa itse olen vielä suhteellisen noviisi noissa puuhissa vaikka Helsingin, EFHK:n ja EFKU:n sceneryt on asennettu ja muutama Finskin kone.. Tietäisiköhän kukaan harrastaja muita lisukkeiden latailupaikkaa kuin FSNordicin?

<small>[ 09-10-2003, 16:21: Message edited by: Observer ]</small>

Late

Peugeot 205 T16
www.fssuomi.net mutta tuolla on samat kuin fsnordic sivustollakin. Ei tossa fssuomi sivutollapaljon muuta eroo oo kuin se että se on suomeks.

vermula

Well-known member
Yhdessä ilmailulehdessä (joku kesän numero) oli kerran juttua virtuaalilentämisestä. Siellä oli herroilla oikein sauvat molempiin käsiin ja polkimet vielä. Sitten kun rahaa joskus on aion hankkia ihan oikean lupakirjan. Mut sitä odotellessa olishan se kiva noitakin koittaa. FS97 ja Chuck Yeagers simulaattorit mulla on jossain kaapin perällä, mut ne on jo vanhoja ne. Uusin MSFS vois olla hyvä hankinta, mut en oo raaskinu siihen vähiä rahojanikaan laittaa.

Observer

Well-known member
Jr-:
"voiko" noita flight simuja pelata näppiksellä :confused:
Voi mutta lentäminen on sitten samannäköistä kuin nuo Maikkarin F1-rataesittelyt. wink

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Aikas menoo toi lentäminen. Ekaa kertaa lensin flight simulla ja ei menny mitenkä hyvin wink Niin tota ms flight simu 2004:llä lensin.

Charlie

Elämän jakojäännös
Sijainti
Pahassa paikassa
Aikoinaan tuli pelattua aika paljonkin FS3-5-versioita. Eli siitä on kyllä jo aika kauan. Sittemmin en ole "saanut" uusia versioita mistään, enkä ole raaskinut alkuperäisiä kaupasta ostaa, kun ovat niin kalliita.

MS Train Simulatorin ostin kyllä viime jouluksi, ja sitä on tullut jonkin verran pelailtua. Pidän junista ehkä vielä enemmän kuin lentokoneista. wink

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Lennettyäni FS2004:lla ei tee mieli lentää millään muulla simulla! Onko OoPee onnistunut asentamaan FS2004:n Windows Xp:lle?

<small>[ 09-10-2003, 16:20: Message edited by: ml ]</small>

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Observer:
Löytyyköhän täältä muita simulentelijöitä? Periaatteessa itse olen vielä suhteellisen noviisi noissa puuhissa vaikka Helsingin, EFHK:n ja EFKU:n sceneryt on asennettu ja muutama Finskin kone.. Tietäisiköhän kukaan harrastaja muita lisukkeiden latailupaikkaa kuin FSNordicin?
En ole lentänyt 2002:lla, mutta 2004:lla on nautinnollista lentää itse tehtyä flight planeja. Lensin juuri jokin aika sitten netin kautta ladatulla reaalisäällä Kuopio-Helsinki välin lennonjohdon ohjaamana. Radioliikenne toimii melko hienosti ja vaivattomasti. Myös Vantaa-Pirkkala väli on mukavan lyhyt.

Kokeilin lentää flight planilla Lisbon-Madeira välin. Madeiran kenttä on tunnetusti tosi lyhyt. 737 vajosi "tyylikkäästi" 1,5 h lennon jälkeen mereen, kyllä hatutti. :D Kuulin tässä "luotettavasta" lähteestä, että koneet nousevat Madeiran kentältä vajaalla tankilla, kun koneessa on paljon matkustajia. Lopullinen tankkaus suoritetaan sitten paremmalla kentällä.

Lisbon runaway 03

Madeira runaway

Madeira runaway toisesta suunnasta.

Tälle kiitotielle ei joka kippari saa laskeutua.

<small>[ 10-10-2003, 07:05: Message edited by: ml ]</small>

arnold

Kohtalaisen turha tyyppi
Sijainti
Ladon takaa
Joo, olis kyllä kiva lennellä. Hintaa vaan on tuolla värkillä yli 70 egee. Johan sillä melkein ostaa oikean koneen doubtful

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
arnold:
Joo, olis kyllä kiva lennellä. Hintaa vaan on tuolla värkillä yli 70 egee. Johan sillä melkein ostaa oikean koneen doubtful
Se on kyllä tyhmää maksaa tuotteesta noin kovaa hintaa. Riistoa ...

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
2.11 gt vie nuo FS2004 bin filet, eli saa siinä vähän aikaa imutella. Asennuksen jälkeen kerran oon pelannu wink Sit varmaan viittiski pelata jos olis ilotikku.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Matkustajakone laskeutui sumun takia Malmille

Ruotsalainen Golden Airin matkustajakone laskeutui Helsingin Malmin lentokentälle perjantaina puolilta päivin, koska Helsinki-Vantaan lentokentällä oli niin sumuista, että laskeutumiseen ei annettu lupaa.

Malmilla, Helsinki-Vantaan varakentällä, olosuhteet olivat hyvät, joten Saab 340 -potkuriturbiinikone laskeutui sinne. Koneessa olleet parikymmentä matkustajaa jatkoivat takseilla Malmin lentokentältä eteenpäin.

Lennonjohdon mukaan reittiliikenteessä olevan matkustajakoneen laskeutuminen Malmin lentokentälle on erittäin harvinaista, vaikka kentällä on valmiudet ottaa vastaan myös matkustaja- ja reittikoneita.

STT
Pitääpä testata kuinka suuurella koneella Malmin kentälle voi laskeutua. 747:llä jarrutus taitaa mennä Malmin hautausmaalle asti.

Muistelenpa, että jokunen vuosi sitten joku "äkkinäinen" meinasi laskeutua Malmille Helsinki-Vantaa sijaan. Lieneekö lentoemo ollut "myöhäisellä" tarjoilukierroksella ohjaamossa. Luulisi, että tällainen sekoilu ei olisi mahdollista enää nykyaikana.

Observer

Well-known member
Sen on kyllä huomannut että esmes Finskillä on ilmaa aikatauluissaan vaikka kuinka paljon. FS:llä lento Kuopiosta Helsinkiin sujuu 20 minuutissa kun Finskillä menee 50min. :D

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Observer:
Sen on kyllä huomannut että esmes Finskillä on ilmaa aikatauluissaan vaikka kuinka paljon. FS:llä lento Kuopiosta Helsinkiin sujuu 20 minuutissa kun Finskillä menee 50min. :D
Mikähän olikaan lentonopeutesi? Tulitko lentäneeksi 2000 jalassa lähestymisnopeutta?

Olen samaa mieltä, että aikatauluissa on jonkin verran ilmaa, mutta 20min reittiaikatauluilla on liian kireä ...

Observer

Well-known member
ml:
Mikähän olikaan lentonopeutesi? Tulitko lentäneeksi 2000 jalassa lähestymisnopeutta?

Olen samaa mieltä, että aikatauluissa on jonkin verran ilmaa, mutta 20min reittiaikatauluilla on liian kireä ...
Höhö..Nopeus oli sellainen mitä ei vahinkomallinnus päällä kone kestäisi. GPS:llä suoraan kentältä toiselle ja tuo aikahan on kiitoradalta toiselle (tai ainakin suurinpiirtein wink ) ilman rullauksia. Näillä lyhyillä reiteillä noihin maassa rullailuihin ja lähtöluvan odotteluihin menenee lähes saman verran aikaa kuin itse varsinaiseen lentoon..

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
ml:
Lennettyäni FS2004:lla ei tee mieli lentää millään muulla simulla! Onko OoPee onnistunut asentamaan FS2004:n Windows Xp:lle?
En oo edes yrittänyt, mutta vaikka olisin yrittänytkin, ei olis onnistunu, sillä multa puuttui se 4. CD, jonka tosin sain juuri tuossa tunti sitten wink

Mikä siinä asennuksessa sitten muka tökkii?