Fyysisen olotilan tuntemukset ja lääkkeet

Örfil

Guest
Mä en ole koskaan havainnut että venyttelystä olisi mulle yhtään mitään hyötyä. En siis venyttele. Hieronta hieman sama juttu - tosin hyvin vaativien, pitkäkestoisten urheilusuoritusten jälkeen asia on toisin.
Ei mullakaan ollut venyttelyn tarvetta vielä 4-5 vuotta sitten.

Sijainti
Oslo
Moon venytellyt 35 vuotta. Oli judossa ja lentopallossa pakko, jos halus säilyä ehjänä edes harkkojen ajan. Siitä se on jäänyt päälle.
Ehkä se on yksilöllistä?
Olen harrastanut monia lajeja, esimerkiksi tuota lentopalloa varsin paljon. Venyttelyn olen kokenut jopa haitalliseksi. Ainoa merkittävä urheiluvamma jonka olen kokenut, tapahtui juurikin lentopallossa (nivelsiteet nilkassa, kaveri vieressä kuuli napsahduksen kun kurkotin palloa). Sekään ei johtunut venyttelyn puutteesta.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Ehkä se on yksilöllistä?
Olen harrastanut monia lajeja, esimerkiksi tuota lentopalloa varsin paljon. Venyttelyn olen kokenut jopa haitalliseksi. Ainoa merkittävä urheiluvamma jonka olen kokenut, tapahtui juurikin lentopallossa (nivelsiteet nilkassa, kaveri vieressä kuuli napsahduksen kun kurkotin palloa). Sekään ei johtunut venyttelyn puutteesta.
On. Esim. uinnin tauoilla joudun venyttämään ojentajia, jotta kulkee.

Ainoa paikka missä EN VENYTTELE on punttisali. Siellä saa tuhoa aikaseksi, kun maksimaalisesti supistettua lihasta venyttää. Melkein voi kuulla lihassäikeiden katkeamisen.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Stravan ikäluokittelussa kuulun kategoriaan "45 to 54".
Niin tuosta venyttelystä vielä, että joillakin liikelaajuudet kärsii lihaskireydestä ja venyttelemyttömyydestä (hieno sana). Ilmenee esim. meidän lajissa vetopituutena (olkapäät) uinnissa sekä asentovirheenä vedessä (no se yleisin kireys, eli lonkankoukistajat). Ja lonkankoukistajat aiheuttavat myös juoksuun askelen lyhenemisen ja alaselkä/pakara/takareisi-ongelmat.

Meidän seurassa selkeästi suurin vaiva nuo lonkankoukistajat ja lantionalueen kireys. Siellä kuitenkin iso porukka treenaa päivittäin.

Örfil

Guest
Kyllä mun ainakin ennen lenkkiä tullut venyteltyä sekä salilla ennen treenejä. Muuten ei kulje. Salin jälkeen en minäkään venyttele ja lenkin jälkeen joskus myöhemmin illalla, jos jalat on tönköt. Mulla on ollut iskiasvaivaa nuoresta saakka ja etenkin nyt kun on yhdestä selkänikamasta todettu madaltumaa, selkä vaatii usein venyttelyä. Muuten on kipiä...

Ja jos huvikseen vaan venyttelen esim. leffaa katsoessa, niin siitä tulee hyvä ja rento olo lihaksiin ja koko kroppaan.

oldez

Well-known member
Alkava niskajumijysäri. Melatoniini, relaksantti ja särkylääke naamariin. Toivottavasti menee yön aikana ohi. Ens viikolle on töitä ihan saatanasti ja olis kiva aloittaa viikko levänneenä ja ilman migreeniä.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Alkava niskajumijysäri. Melatoniini, relaksantti ja särkylääke naamariin. Toivottavasti menee yön aikana ohi. Ens viikolle on töitä ihan saatanasti ja olis kiva aloittaa viikko levänneenä ja ilman migreeniä.
Hyvä ettei herpes iskenyt. Sitkeesti vaan kapitalistia palvelevaan siitä.

Pakokaasu

Banned
venyttelemyttömyydestä (hieno sana)
Hieno kyllä, mutta selvästikin liian haastava sinulle. Diagnosointi on myös sana, jota useahkosti olet käyttänyt - ja aina väärin kirjoitettuna. Terävöidypä vähän Jone suomen kielen oikeinkirjoituksen kanssa, asiasta kun itse muille leukojasi louskutat.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Hieno kyllä, mutta selvästikin liian haastava sinulle. Diagnosointi on myös sana, jota useahkosti olet käyttänyt - ja aina väärin kirjoitettuna. Terävöidypä vähän Jone suomen kielen oikeinkirjoituksen kanssa, asiasta kun itse muille leukojasi louskutat.
Aiaiai, Alppuhan iskee kiinni kun nuo huomaa.:eek::frown:

Ei muuten, mutta kun sillä ei ole niitä housuja, niin lipsauttaa vielä mun perperiin.:nope:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Varastosta löytyi parin vuoden takaiset Masai-kengät. En muistanutkaan, miten mukava niillä on lenkki keinahdella. :thumbup:

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Sorrun itsekin yksittäisiin kijroitusvihreisiin, joten mitäpä noista. Jatkuva ja tarkoituksellinen kielemme pahoinpitely on eri juttu.