Google Maps -visa

• Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Huomauttaisin että vihjeet ovat olleet kovin vähäisiä.

Tarkistin asian hetki sitten kisan juryltä ja hän totesi, että jotain osviittaa, jonka avulla etsinnän voisi aloittaa, olisi hyvä heittää alussa kuvan kera. Nytkin etsintäalueena oli likimain koko maapallon jäätön ja kuivan maan alue. Nyt se tarkentui pohjoiselle pallonpuoliskolle, joka on sekin kovin iso alue.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
On se se. Se se on.
Onnistunut suoritus!

Vinkkejä ei laiteltu kun tuo kaivos on pyörinyt erinäisissä "Aavamainen reikä kaupungissa. Katso!" -julkaisuissa. Aattelin, että joku/moni tietää ihan lonkalta. Tai osaa ainakin kohdistaa etsinnät Siperiaan.

WebSlave

Trackman
Kävin kyseisellä paikalla (Google Mapsissa siis) koska se vaikutti oikealta paikalta, mutta koska näkymä ei vastannut vinkin kuvaa, hylkäsin sen vääränä vaihtoehtona. Oletin, että vinkiksi laitettu kuva on kuvakaappaus Google Mapsista, jolloin mahdollinen löytäjä tietää löytäneensä oikean paikan (eli että vastaukseksi annetun linkin näkymä vastaa vinkkiä). Jos näin ei olekaan, visa vaikeutuu huomattavasti. No, nyt sitten tiedän tästä visasta tämänkin.

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Varmistetaanpas että oliko Pöhkis kuva Googlen satelliittiikuva?

Täytyy kohta alkaa päivittää tänne sääntöjä.

Edelleenkin soisin että vinkit olisivat parempia. Esim. tässä tapauksessa jos ei ole lukenut ko. uutista, ei ole mitään käryä että mistä kuvassa on kyse.
Itse aloitin etsinnän Paraisten kalkkikaivoksesta :eek:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Varmistetaanpas että oliko Pöhkis kuva Googlen satelliittiikuva?

Täytyy kohta alkaa päivittää tänne sääntöjä.

Edelleenkin soisin että vinkit olisivat parempia. Esim. tässä tapauksessa jos ei ole lukenut ko. uutista, ei ole mitään käryä että mistä kuvassa on kyse.
Itse aloitin etsinnän Paraisten kalkkikaivoksesta :eek:
Se oli täytetiva sillä välin kun itse virallinen tivaaja suostuu saapua horisontin tälle puolen.
Kuva on iPadin karttasovelluksen satelliittikuva. Tai ruutukaappaus siitä.
En tiedä kuka sovelluksen kartan/satelliittikuvat on tuottanut. Kommenteista päätellen se ei ole kuukle.

WebSlave

Trackman
Luovutan vuoroni jollek', kun ei tässä nyt ehdi.
Minä voin jatkaa, koska lokaatio tuli mieleeni heti avauksen luettuani.

Tuossa rannalla on melkomoisen kokoinen tukki, jonka vierestä löytyi erään televisiosarjan pilottijaksossa muoviin kääritty nuoren naisen ruumis jo hyvä tovi sitten.

Kuva ON Google Mapsista ja odotan, että löytäjä vähintään linkittää oikeaan sijaintiin Google Mapsissa, kuvakaappaus löydöstä olisi kiva bonus.

Näytä liitetiedosto 23424