Google maps

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Onko Google Earth epätarkempi kuin ennen, vai onko näköni heikentynyt merkittävästi? :confused:

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Google vaihtoi joskus vähemmän tarkan kuvamateriaalin toimittajan koko maailman osalta TerraMetricsiin. Vähemmän tarkan kuvan tarkkuus ei muuttunut, mutta se muuttui kirkkaammaksi, joten itse asiassa suon ylittävä sukulaisten mökkitie saattaa erottua hieman selvempänä epämääräisenä juovana, kuin ennen.

Google on hankkinut Suomesta muutaman pläntin lisää tarkkaa kuvaa, Järvi-Suomen metsät sekä Suomen ja Ruotsin raja-alueet ovat luonnollisesti huippukohteita. Ulkomailta Googlen taas oli ihan pakko saada tarkkaa kuvaa Kuolan ydinsukellusvenesatamista sekä Norjan Hammerfestistä ja Kirkkoniemestä. Saksasta löytyy paljon tarkkaa kuvaa, esim. vanha Hockenheimin rata (49.333289 8.577576).

Myös 020202.fi on lähtenyt mukaan satelliitti- ja ilmakuvakilpailuun.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Il Tempo Gigante sanoi:
020202:akkosessa on näköjään melko tuoreet kuvat. Ja terävät. Eipä ole mun auto parkkipaikalla. Kuvat on otettu heinäkuun lopulla >>> Näyttää olevan tivoli tuossa paloaseman kentällä.
Eipä näy vielä meidän tienoita. Voisi tarkistaa oman auton sijainnin.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Il Tempo Gigante sanoi:
020202:akkosessa on näköjään melko tuoreet kuvat. Ja terävät. Eipä ole mun auto parkkipaikalla. Kuvat on otettu heinäkuun lopulla >>> Näyttää olevan tivoli tuossa paloaseman kentällä.
Kyllä, google earth ja maps näyttää vanhempaa tilannetta, mitä www.02.fi :stä löytyy.. Vähän vertailua oheisissa kuvissa. On ilmestynyt talo viereen ja kattokin on melkein kokonaan maalattu...

EDIT: oho, takapihalla näkyy uimapatja (ei siis tuo uima-allas, joka on naapurissa), jonka päällä on tullut otettua aurinkoa... Eipä ole onneksi osuneet samaan aikaan sohimaan kamerallaan...

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Viimeksi muokattu:

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Google earthin kuvaa Riksun keskustasta.. Näkyy autotkin :rolleyes:
Jostain syystä 02 ja googlemaps ei näytä kovin tarkkaa kuvaa sieltä.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Vellu sanoi:
Google earthin kuvaa Riksun keskustasta.. Näkyy autotkin :rolleyes:
Jostain syystä 02 ja googlemaps ei näytä kovin tarkkaa kuvaa sieltä.
Tosta kuvan yläreunasta on nippa nappa leikkautunut se talo ulkopuolelle jossa olen aikanaan asunut.
Melkein parvekkeen kulma pilkottaa kuvassa, mutta jää uupumaan metrin tai kaksi.
Notta kovin on tuttuja seutuja nuo Osuuspankin kulmat tuossa.
Autogrilli ja är-tee-vee sentään näkyy. :ahem:

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Joku muistanee ison tukin, jonka alta/vierestä Laura Palmerin ruumis löytyi sarjassa Twin Peaks. Näkyy itse asiassa paremmin Yahoo Mapsissä.

Partsi

Kuollut apina
Sijainti
Kaatopaikka
Eikös nuo ole aika vanhoja karttoja. Joku aika sitten katoin niin nurburing vms. oli vielä vanhana versiona. meiltäpäin on yksi tarkka palanen kevättalvelta ja moton jälkiä katsellen on vuodelta 2005. Eli noi kuvat ei päivity mitenkään automaattisesti.

WebSlave

Trackman
Partsi sanoi:
Eikös nuo ole aika vanhoja karttoja. Joku aika sitten katoin niin nurburing vms. oli vielä vanhana versiona. meiltäpäin on yksi tarkka palanen kevättalvelta ja moton jälkiä katsellen on vuodelta 2005. Eli noi kuvat ei päivity mitenkään automaattisesti.
No, ne päivittyy sitä mukaa, mitä Google aineistoa saa. Eri paikoissa eri aikaan, luonnollisesti. Nürburgringistä tosiaan puuttuu vielä Mercedes Arena.

Viipuri-Imatra akselille tuli jokin aika sitten päivitys, joka on aika tarkalleen vuoden vanhaa. Siis viime keväältä/alkukesästä. Sen huomaa muutamasta meneillään olevasta rakennusprojektista.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
PuoliPöhkö sanoi:
Tosta kuvan yläreunasta on nippa nappa leikkautunut se talo ulkopuolelle jossa olen aikanaan asunut.
Melkein parvekkeen kulma pilkottaa kuvassa, mutta jää uupumaan metrin tai kaksi.
Notta kovin on tuttuja seutuja nuo Osuuspankin kulmat tuossa.
Autogrilli ja är-tee-vee sentään näkyy. :ahem:
Sorry.

SamiJ

Well-known member
Mainiota, tuon kanssa tirkistellessä saakin ajan mukavasti kulumaan.