Toisaalta tuossa tallissa yksikin piste on voitto idän ihmeiltä nähtyjen esitysten perusteella.burb sanoi:Hieno homma! :thumbup:
Varmasti vaikea eka kisa tulossa kun aivan pystymetsästä menee mukaan, mutta eiköhän se siitä lähde rullaamaan...
Mielenkiintoinen teoria. GP2:sissa talleilla ei ole mitään muuta eroa kuin henkilökunta, joten ei ole ihan kirkossa kuulutettu että Niemelällä olisi vaikeuksia pärjätä. Sen verran tämä luokka eroaa entisistä F2- ja F3000-sarjoista.Bobakki sanoi:Olipa yllätys. Valitettavasti talli on sitä luokkaa, että tuloksista on turha haaveilla. Viime vuonna Timo Glock oli vaikeuksissa ajaessaan tallissa alkukauden, vaihto iSportille teki hänestä hetkessä kärkimiehen. Sen jälkeen on menty vain alamäkeä ja talli todennäköisesti pyrkii vain rahastamaan kauden viimeisillä kisoilla, se kun mitä todennäköisimmin putoaa sarjasta ensi kaudeksi.
Jos Niemelä kykenee tuossa paikassa säväyttämään, niin sitten on rahkeita mihin vaan. Kunhan nyt Tahincinoglun päihittäisi. Tallikaveri Ho Pin Tungkaan ei ole niin huono kuin Kulta antaa ymmärtää ja omaa Niemelää kovemmat meriitit ihan miten päin vaan katsottuna.
Ja henkilökunnan ammattitaidossa ei ole mitään eroa? Sarjan kärjessä (samoin kuin peräpäässä) on koko sen historian ajan nähty hyvinkin pitkälti samat tallit ja vastaavanlainen hyppäys suorituskyvyssä kuin Glockilla on nähty esimerkiksi Lucas di Grassilla (2006 Durangolla sarjassa ynnämuut, nyt kärkinimiä kahden viime vuoden kärkitalli ART:lla). GP2:lla on todella vähän ajoaikaa kilpailuviikonloppuina ja se korostaa paitsi kuskien, myös tallien eroja erityisesti kokemuksen suhteen. Hyvät säädöt on löydettävä nopeasti.Jason Voorhees sanoi:Mielenkiintoinen teoria. GP2:sissa talleilla ei ole mitään muuta eroa kuin henkilökunta, joten ei ole ihan kirkossa kuulutettu että Niemelällä olisi vaikeuksia pärjätä. Sen verran tämä luokka eroaa entisistä F2- ja F3000-sarjoista.
Bobbis yllä jo ottikin kantaa tähän viiltävän asiantuntevaan kirjoitukseesi. Olet siis rehellisesti sitä mieltä, että on vain sattumaa että kilpailusta toiseen samat tallit ovat kärjessä ja toisaalta tietyt tallit peränpitäjinä?Jason Voorhees sanoi:Mielenkiintoinen teoria. GP2:sissa talleilla ei ole mitään muuta eroa kuin henkilökunta, joten ei ole ihan kirkossa kuulutettu että Niemelällä olisi vaikeuksia pärjätä. Sen verran tämä luokka eroaa entisistä F2- ja F3000-sarjoista.
Niin, voihan tiimin ilmapiiri vaikuttaa ja samoin henkilökunta. Mutta kyllä kuskista itsestäänkin se on kyllä myös ainakin osittain. Esim. di Grassihan voi kehittyä muiden kuskien tavoin = eka vuosi keskikastissa totutellen sarjaan --> seuraavana vuonna huippukuski. :wink:Bobakki sanoi:Ja henkilökunnan ammattitaidossa ei ole mitään eroa? Sarjan kärjessä (samoin kuin peräpäässä) on koko sen historian ajan nähty hyvinkin pitkälti samat tallit ja vastaavanlainen hyppäys suorituskyvyssä kuin Glockilla on nähty esimerkiksi Lucas di Grassilla (2006 Durangolla sarjassa ynnämuut, nyt kärkinimiä kahden viime vuoden kärkitalli ART:lla). GP2:lla on todella vähän ajoaikaa kilpailuviikonloppuina ja se korostaa paitsi kuskien, myös tallien eroja erityisesti kokemuksen suhteen. Hyvät säädöt on löydettävä nopeasti.
Ääh. Totta kai se on kuskista itsestäänkin kiinni, mutta sinun näkemyksesi oli jotakuinkin se, että tiimillä ei ole mitään väliä. Kuljettajat toki kehittyvät, mutta di Grassin kaltaista alemmasta keskikastista kärkinimeksi nousua ei sarjassa tähän asti ole nähty ilman tiiminvaihtoa ehkä Javier Villaa lukuunottamatta. Villa on lisäksi kovan luokan poikkeus ikänsä ja kokemuksensa osalta. Jo tiimistä riippumattakin Niemelä antaa niin hirveän tasoituksen kokemuksessa, että kovin optimistista on tuloksia ainakaan ensimmäisissä kisoissa odottaa.Jason Voorhees sanoi:Niin, voihan tiimin ilmapiiri vaikuttaa ja samoin henkilökunta. Mutta kyllä kuskista itsestäänkin se on kyllä myös ainakin osittain. Esim. di Grassihan voi kehittyä muiden kuskien tavoin = eka vuosi keskikastissa totutellen sarjaan --> seuraavana vuonna huippukuski. :wink:
Vai, miksi Nicolas Lapierre oli mitäänsanomaton kun eräs Kovalaisen Heikki ajeli tallikaverina Ardenilla.
Itsellä ei ainakaan Niemelän nimi tullut ekana mieleen. Tällä hetkellä näyttää siltä että Niemelä ja Annala ovat tehneet parhaan työn näkyvyyden saamiseksi. Mustosen BF3 kaudelta RRR tiimissä odotin todella paljon, mutta kisa koosteita katsoessa on kieltämättä tullut sellanen fiilis että auto kulkee (esim. AA:t) mutta kisoissa Atelle on sattunut niin epäonnea kuin myös omia mokia. Mäen ja Mäkelän sijoituksista en ole niin selvillä.Astraali sanoi:Nyt rehellisesti käsiä pystyyn, kuka odotti pari vuotta sitten kun puhuttiin lupaavista ja vähemmän lupaavista suomalaiskuljettajista (Annala, Mäkelä, Niemelä, Mustonen, Mäki) että juuri Niemelä astuu ensimmäisenä GP2-sarjaan? Itselleni tuli vähän yllätyksenä, mutta mikäpäs siinä. Ja jos totta puhutaan, niin kyllä se tässäkin sarjassa merkitsee, missä tiimissä ajaa. Ei niin paljoa kuin esim. Kolmosissa, mutta silti.
En tarkoittanut että tallin merkitys on yhtä kuin 0. Tässä lajissa kun katsotaan ketkä ovat parhaat kuljettajat. Tietenkin onhan sekin merkittävää jos tiimin A mekaanikko vaihtaa renkaat sekunnin nopeammin kuin tiimin B.Bobakki sanoi:Ääh. Totta kai se on kuskista itsestäänkin kiinni, mutta sinun näkemyksesi oli jotakuinkin se, että tiimillä ei ole mitään väliä. Kuljettajat toki kehittyvät, mutta di Grassin kaltaista alemmasta keskikastista kärkinimeksi nousua ei sarjassa tähän asti ole nähty ilman tiiminvaihtoa ehkä Javier Villaa lukuunottamatta. Villa on lisäksi kovan luokan poikkeus ikänsä ja kokemuksensa osalta. Jo tiimistä riippumattakin Niemelä antaa niin hirveän tasoituksen kokemuksessa, että kovin optimistista on tuloksia ainakaan ensimmäisissä kisoissa odottaa.
Lapierre-vertausta en lainkaan tajua, sehän on ollut jokseenkin mitäänsanomaton koko GP2-uransa.
No, kaikkihan tietävät mitä jälkeä Kimi Räikkönen on tehnyt F1-luokassa siirryttyään sinne nimenomaan Formula Renaulteista, eli nousu oli vielä kovempi kuin Niemelällä. :thumbup:Otto Hokkanen sanoi:Niemelän tilanne ja sitä myötä tulosennuste on melko saman kaltainen kuin Vilanderilla. Ei ole helppoa hypätä kesken kauden mukaan uuteen sarjaa ilman testejä... Niemelällä tosin tilanne on vielä heikompi kun ottaa huomioon mistä luokasta nousu tapahtuu. Vilander sentään oli kisaillut F3000-autollakin tovin verran, joten kokemusta oli varsin tehokkaasta monopostosta.