Gp2 2007

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Hieno homma! :thumbup:
Varmasti vaikea eka kisa tulossa kun aivan pystymetsästä menee mukaan, mutta eiköhän se siitä lähde rullaamaan...
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Tää oli hyvä uutinen! :thumbup: Nyt pitää kyllä jäädä vaarille kattoo geepee-kakkoset!
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
burb sanoi:
Hieno homma! :thumbup:
Varmasti vaikea eka kisa tulossa kun aivan pystymetsästä menee mukaan, mutta eiköhän se siitä lähde rullaamaan...
Toisaalta tuossa tallissa yksikin piste on voitto idän ihmeiltä nähtyjen esitysten perusteella.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Olipa yllätys. Valitettavasti talli on sitä luokkaa, että tuloksista on turha haaveilla. Viime vuonna Timo Glock oli vaikeuksissa ajaessaan tallissa alkukauden, vaihto iSportille teki hänestä hetkessä kärkimiehen. Sen jälkeen on menty vain alamäkeä ja talli todennäköisesti pyrkii vain rahastamaan kauden viimeisillä kisoilla, se kun mitä todennäköisimmin putoaa sarjasta ensi kaudeksi.

Jos Niemelä kykenee tuossa paikassa säväyttämään, niin sitten on rahkeita mihin vaan. Kunhan nyt Tahincinoglun päihittäisi. Tallikaveri Ho Pin Tungkaan ei ole niin huono kuin Kulta antaa ymmärtää ja omaa Niemelää kovemmat meriitit ihan miten päin vaan katsottuna.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Bobakki sanoi:
Olipa yllätys. Valitettavasti talli on sitä luokkaa, että tuloksista on turha haaveilla. Viime vuonna Timo Glock oli vaikeuksissa ajaessaan tallissa alkukauden, vaihto iSportille teki hänestä hetkessä kärkimiehen. Sen jälkeen on menty vain alamäkeä ja talli todennäköisesti pyrkii vain rahastamaan kauden viimeisillä kisoilla, se kun mitä todennäköisimmin putoaa sarjasta ensi kaudeksi.

Jos Niemelä kykenee tuossa paikassa säväyttämään, niin sitten on rahkeita mihin vaan. Kunhan nyt Tahincinoglun päihittäisi. Tallikaveri Ho Pin Tungkaan ei ole niin huono kuin Kulta antaa ymmärtää ja omaa Niemelää kovemmat meriitit ihan miten päin vaan katsottuna.
Mielenkiintoinen teoria. GP2:sissa talleilla ei ole mitään muuta eroa kuin henkilökunta, joten ei ole ihan kirkossa kuulutettu että Niemelällä olisi vaikeuksia pärjätä. Sen verran tämä luokka eroaa entisistä F2- ja F3000-sarjoista.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
On se joka tapauksessa askel eteenpäin.
Jos tallikaverin peesissä pysyy edes jotenkuten seuraavan kisan ja loppukaudella vauhti paranee niin ehkäpä Niemelällekin aukeaa paikka paremmasta tallista.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jason Voorhees sanoi:
Mielenkiintoinen teoria. GP2:sissa talleilla ei ole mitään muuta eroa kuin henkilökunta, joten ei ole ihan kirkossa kuulutettu että Niemelällä olisi vaikeuksia pärjätä. Sen verran tämä luokka eroaa entisistä F2- ja F3000-sarjoista.
Ja henkilökunnan ammattitaidossa ei ole mitään eroa? Sarjan kärjessä (samoin kuin peräpäässä) on koko sen historian ajan nähty hyvinkin pitkälti samat tallit ja vastaavanlainen hyppäys suorituskyvyssä kuin Glockilla on nähty esimerkiksi Lucas di Grassilla (2006 Durangolla sarjassa ynnämuut, nyt kärkinimiä kahden viime vuoden kärkitalli ART:lla). GP2:lla on todella vähän ajoaikaa kilpailuviikonloppuina ja se korostaa paitsi kuskien, myös tallien eroja erityisesti kokemuksen suhteen. Hyvät säädöt on löydettävä nopeasti.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Jason Voorhees sanoi:
Mielenkiintoinen teoria. GP2:sissa talleilla ei ole mitään muuta eroa kuin henkilökunta, joten ei ole ihan kirkossa kuulutettu että Niemelällä olisi vaikeuksia pärjätä. Sen verran tämä luokka eroaa entisistä F2- ja F3000-sarjoista.
Bobbis yllä jo ottikin kantaa tähän viiltävän asiantuntevaan kirjoitukseesi. Olet siis rehellisesti sitä mieltä, että on vain sattumaa että kilpailusta toiseen samat tallit ovat kärjessä ja toisaalta tietyt tallit peränpitäjinä?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Scalabronin väitetään pyytäneen loppukauden kisoista n. 400 000 euroa. Melkoinen summa sarjan paskimmasta autosta...

Mitä ilmeisimmin BCN:llä tiedetään jo, että heillä ei ole jatkossa asiaa GP2-sarjaan, kun tämän vuoden lopussa taas jaetaan sarjapaikkoja seuraavalle kolmevuotiskaudelle.

Nyt vaan ajetaan kausi loppuun säästöliekillä ja rahastetaan niin paljon kuin keritään, jotta uudessa GP2 Asia -sarjassa olisi edes jonkinlaiset mahdollisuudet menestyä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nyt ei muutakuin tallikaverille takavaloa näyttämään ja kohti nousujohteista loppuvuotta!

Oli kyllä veret seisauttava uutinen. Nyt ei enää hatuta sitäkään vähää mtv3 kanavapaketin hankkiminen :thumbup:
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Bobakki sanoi:
Ja henkilökunnan ammattitaidossa ei ole mitään eroa? Sarjan kärjessä (samoin kuin peräpäässä) on koko sen historian ajan nähty hyvinkin pitkälti samat tallit ja vastaavanlainen hyppäys suorituskyvyssä kuin Glockilla on nähty esimerkiksi Lucas di Grassilla (2006 Durangolla sarjassa ynnämuut, nyt kärkinimiä kahden viime vuoden kärkitalli ART:lla). GP2:lla on todella vähän ajoaikaa kilpailuviikonloppuina ja se korostaa paitsi kuskien, myös tallien eroja erityisesti kokemuksen suhteen. Hyvät säädöt on löydettävä nopeasti.
Niin, voihan tiimin ilmapiiri vaikuttaa ja samoin henkilökunta. Mutta kyllä kuskista itsestäänkin se on kyllä myös ainakin osittain. Esim. di Grassihan voi kehittyä muiden kuskien tavoin = eka vuosi keskikastissa totutellen sarjaan --> seuraavana vuonna huippukuski. :wink:

Vai, miksi Nicolas Lapierre oli mitäänsanomaton kun eräs Kovalaisen Heikki ajeli tallikaverina Ardenilla. ;)

edit: No katotaan ensin Niemelän suoritukset kauden loppuun asti ja aletaan sitten vasta vääntää kättä kumpi on oikeassa.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jason Voorhees sanoi:
Niin, voihan tiimin ilmapiiri vaikuttaa ja samoin henkilökunta. Mutta kyllä kuskista itsestäänkin se on kyllä myös ainakin osittain. Esim. di Grassihan voi kehittyä muiden kuskien tavoin = eka vuosi keskikastissa totutellen sarjaan --> seuraavana vuonna huippukuski. :wink:

Vai, miksi Nicolas Lapierre oli mitäänsanomaton kun eräs Kovalaisen Heikki ajeli tallikaverina Ardenilla. ;)
Ääh. Totta kai se on kuskista itsestäänkin kiinni, mutta sinun näkemyksesi oli jotakuinkin se, että tiimillä ei ole mitään väliä. Kuljettajat toki kehittyvät, mutta di Grassin kaltaista alemmasta keskikastista kärkinimeksi nousua ei sarjassa tähän asti ole nähty ilman tiiminvaihtoa ehkä Javier Villaa lukuunottamatta. Villa on lisäksi kovan luokan poikkeus ikänsä ja kokemuksensa osalta. Jo tiimistä riippumattakin Niemelä antaa niin hirveän tasoituksen kokemuksessa, että kovin optimistista on tuloksia ainakaan ensimmäisissä kisoissa odottaa.

Lapierre-vertausta en lainkaan tajua, sehän on ollut jokseenkin mitäänsanomaton koko GP2-uransa.
 
Viimeksi muokattu:

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Astraali sanoi:
Nyt rehellisesti käsiä pystyyn, kuka odotti pari vuotta sitten kun puhuttiin lupaavista ja vähemmän lupaavista suomalaiskuljettajista (Annala, Mäkelä, Niemelä, Mustonen, Mäki) että juuri Niemelä astuu ensimmäisenä GP2-sarjaan? Itselleni tuli vähän yllätyksenä, mutta mikäpäs siinä. Ja jos totta puhutaan, niin kyllä se tässäkin sarjassa merkitsee, missä tiimissä ajaa. Ei niin paljoa kuin esim. Kolmosissa, mutta silti.
Itsellä ei ainakaan Niemelän nimi tullut ekana mieleen. Tällä hetkellä näyttää siltä että Niemelä ja Annala ovat tehneet parhaan työn näkyvyyden saamiseksi. Mustosen BF3 kaudelta RRR tiimissä odotin todella paljon, mutta kisa koosteita katsoessa on kieltämättä tullut sellanen fiilis että auto kulkee (esim. AA:t) mutta kisoissa Atelle on sattunut niin epäonnea kuin myös omia mokia. Mäen ja Mäkelän sijoituksista en ole niin selvillä.

Mielenkiintoista on myös seurata sitä miten Suomen valtamedioilla on valta :D mutta jonka uutisointiin näyttäisi olevan vaikutusta suomalaisilla sponsseilla ja taustajoukoilla. Niemelän GP2 sopimuksesta huudetaan maikkarin etusivulla ja heti illan tulosruudussa. Toki tää kai menee lähinnä kanavapaketin myyntipromoomisen piikkiin. Kun Vilander tuli GP2 sarjaan oli uutisointi hyvin pienimuotoista. Oli niin tai näin, on aina hienoa nähdä kun joku suomalainen pääsee eteenpäin, se ei oo helppoa, toivotaan Markukselle menestystä loppukaudeksi :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Niemelän tilanne ja sitä myötä tulosennuste on melko saman kaltainen kuin Vilanderilla. Ei ole helppoa hypätä kesken kauden mukaan uuteen sarjaa ilman testejä... Niemelällä tosin tilanne on vielä heikompi kun ottaa huomioon mistä luokasta nousu tapahtuu. Vilander sentään oli kisaillut F3000-autollakin tovin verran, joten kokemusta oli varsin tehokkaasta monopostosta.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Bobakki sanoi:
Ääh. Totta kai se on kuskista itsestäänkin kiinni, mutta sinun näkemyksesi oli jotakuinkin se, että tiimillä ei ole mitään väliä. Kuljettajat toki kehittyvät, mutta di Grassin kaltaista alemmasta keskikastista kärkinimeksi nousua ei sarjassa tähän asti ole nähty ilman tiiminvaihtoa ehkä Javier Villaa lukuunottamatta. Villa on lisäksi kovan luokan poikkeus ikänsä ja kokemuksensa osalta. Jo tiimistä riippumattakin Niemelä antaa niin hirveän tasoituksen kokemuksessa, että kovin optimistista on tuloksia ainakaan ensimmäisissä kisoissa odottaa.

Lapierre-vertausta en lainkaan tajua, sehän on ollut jokseenkin mitäänsanomaton koko GP2-uransa.
En tarkoittanut että tallin merkitys on yhtä kuin 0. Tässä lajissa kun katsotaan ketkä ovat parhaat kuljettajat. Tietenkin onhan sekin merkittävää jos tiimin A mekaanikko vaihtaa renkaat sekunnin nopeammin kuin tiimin B.

Onhan sillä myös merkitystä että miten mekaanikot laittavat säädöt. Tietenkin kuskin on osattava kertoa mitä hän kaipaa. Vaikka GP2-tason tallit tuskin palkkaavat töihin ketään kädetöntä apinaa niin kyllä sellaisia toheloita löytyy yhdestä sun toisesta tiimistä.

Lapierre-vertauksen otin mukaan koska sinun mielestäsi GP2-sarjassa kaikki tuntui olleen kiinni autosta. Nyt kun tuossa jälkimmäisessä viestissäsi selvensit ei olisi ollut enää tarvetta kirjoittaa edellämainittua virkettä, mutta kirjoitinpa kuitenkin.

Totta kai Niemelä voi olla alun kankeana näillä autoilla joissa on lähes 3 kertaa enemmän hevosvoimia kuin niissä Formula Relluissa. Mutta luotetaan siihen että tulee hyvät näytöt, että ainakin pisteille pääsisi. :alppu:
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Otto Hokkanen sanoi:
Niemelän tilanne ja sitä myötä tulosennuste on melko saman kaltainen kuin Vilanderilla. Ei ole helppoa hypätä kesken kauden mukaan uuteen sarjaa ilman testejä... Niemelällä tosin tilanne on vielä heikompi kun ottaa huomioon mistä luokasta nousu tapahtuu. Vilander sentään oli kisaillut F3000-autollakin tovin verran, joten kokemusta oli varsin tehokkaasta monopostosta.
No, kaikkihan tietävät mitä jälkeä Kimi Räikkönen on tehnyt F1-luokassa siirryttyään sinne nimenomaan Formula Renaulteista, eli nousu oli vielä kovempi kuin Niemelällä. :thumbup:

Toki ei Niemelästä uutta Räikköstä heti voi odottaa ellei kaveri nappaa pari voittoa viimeisistä kisoista.
 
Ylös