Otto Hokkanen
Well-known member
No joo, onhan tämä ehkä vähän aikaista vuoden 2011 jutusteluille, mutku!
Dallara väsää ensi kaudeksi uutta GP2/11 mallia, kun nykyisen GP2/08:n kolmen vuoden sykli tulee täyteen. Uudesta autosta ei tiedetä juuri mitään, paitsi, että sen on huhuttu perustuvan tehtaan F110-malliin, jota HRT käyttää tänä vuonna.
Niin tai näin, jotain yhteistä uudella Geepeekakkosella on Fykköseen. Pirelli on kertonut GP2-renkaansa olevan identtinen F1-renkaan kanssa. GP2:ssa on kuitenkin käytössä vain yksi (kova) rengasseos. F1-kumeista johtuen sarjassa otetaan käyttöön nykyistä kapeammat eturenkaat. http://www.autosport.com/news/report.php/id/84907
Samaan aikaan auton kanssa umpeutuu myös tallien kolmen vuoden sopimuskausi. Tallien määrä on tarkoitus nostaa takaisiin 13:een. Erona aikaisempaan on, että kaikkien tiimien on osallistuttava myös Aasian sarjaan (joka siis jatkuu sittenkin!). Tähän astihan Racing Engineering on kilpaillut vain Euroopassa ja Meritus pelkästään Aasiassa. http://www.autosport.com/news/report.php/id/84535
Dallara väsää ensi kaudeksi uutta GP2/11 mallia, kun nykyisen GP2/08:n kolmen vuoden sykli tulee täyteen. Uudesta autosta ei tiedetä juuri mitään, paitsi, että sen on huhuttu perustuvan tehtaan F110-malliin, jota HRT käyttää tänä vuonna.
Niin tai näin, jotain yhteistä uudella Geepeekakkosella on Fykköseen. Pirelli on kertonut GP2-renkaansa olevan identtinen F1-renkaan kanssa. GP2:ssa on kuitenkin käytössä vain yksi (kova) rengasseos. F1-kumeista johtuen sarjassa otetaan käyttöön nykyistä kapeammat eturenkaat. http://www.autosport.com/news/report.php/id/84907
Samaan aikaan auton kanssa umpeutuu myös tallien kolmen vuoden sopimuskausi. Tallien määrä on tarkoitus nostaa takaisiin 13:een. Erona aikaisempaan on, että kaikkien tiimien on osallistuttava myös Aasian sarjaan (joka siis jatkuu sittenkin!). Tähän astihan Racing Engineering on kilpaillut vain Euroopassa ja Meritus pelkästään Aasiassa. http://www.autosport.com/news/report.php/id/84535