Jykä81
Well-known member
- Liittynyt
- 8.10.2002
- Viestit
- 56
Kuinka monta kuskia tulee nyky GP2 kuskeista nousemaan muutaman vuoden kuluessa ykkösiin ja kuinka nopeasti?
Ainakin kolmen kuskin tilanne näyttää todella hyvältä ja he ovat juuri kolme eniten pisteitä keränneet eli Nico Rosberg, Heikki Kovalainen ja Scott Speed. Kaikki mielestäni ansaitsevat paikkansa ja ainakin tilaisuuden ykkösissä mutta tämä alkoi viimeistään loppukaudesta olemaan itsestäänselvyys.
Rosbergillä(Williams) ja Kovalaisella (Renault) jo varmat testikuskin paikat ja niin myös Speedillä, mutta hänellä uskon olevan parhaat mahdollisuudet kisakuskin paikkaan (Red Bullin Minardin oston jälkeen).
Jotenkin vain tuntuu että Kovalaisen on ehkä vaikeinta saada näistä kolmesta kisakuskin paikkaa, (huom,sanon että se on vain vaikeinta) ellei Renault nosta häntä testivuoden jälkeen suoraan omaan tiimiinsä. Tämän johtopäätöksen vedin vain kun seurannut Montagnyn uraa joka on todella lupaavan alun jälkeen jäänyt polkemaan paikoillaan, ja itse kyllä näen hieman samanlaisen uhkakuvan Heikin yllä... sääli sinänsä.
Rosbergistä taas ovat Kiinnostuneet ainakin Williams ja BMW ja tallipaikkaneuvotteluissa varmasti auttaa Keke jolla on hyvät suhteet myös McLarenille.
Speed on myös mielestäni todistanut noputensa ja Red Bullin tuki takaa lähes 100%sella varmuudella tallipaikan. Hän varmaankin ajaa jo ensi vuonna Red Bullin kakkostallissa ja uskoisin että mies ainakin pari vuotta ajaa ykkösissä tuloksista riippumatta, ellei sitten tule täydellistä floppia, mihin en usko, itse ainakin uskon Speedin vievän Liuzzia aika selvästi.
Sitten muut hieman epävarmemmat, Nelson Piquet jr on myös mielestäni todistanut nopeutensa monissa eri luokissa ja vaikka GP2 kausi menikin vähän alakanttiin niin taisi johtua enemmän tallista kuin itsestään.
Kuitenkin yksi voitto ja vielä Span radalla ja murskavoitto tallikaverista.
Muutama F1 testi jo takana Williamsilla ja varmasti myös Piquet'llä hyvät siteet Williamsille. Hänen tilannetta kuitenkin huonontaa että Rosberg vei Williams paikan nenän edestä mutta uskon ja toivon että Piquet kuitenkin saisi näytönpaikan ykkösissä, jo nimenkin takia mutta ennen kaikkea ajotaitojensa takia.
En tiedä ajaako hän ensi vuonna GP2:sissa mutta se olisi ehkä kaikista paras vaihtoehto jos ei testikuskin paikkaa löydy. Kuitenkin sarja olisi jo pakko voittaa mutta en sitä yhtään epäile etteikö niin voisi käydä.
Piquen tapauksessa en tiedä onko isästä enemmän hyötyä vai haittaa mutta nimestä ei ainakaan ole haittaa.
Jos ensi vuoden jälkeenkään ei löytyisi paikkaa kannattaisi hakea ehkä paikkaa jommastakummasta Amerikan sarjasta vuodeksi tai kahdeksi.
Sitten ranskalaiskuskit Alexandre Premat ja Nicolas Lapierre.
Heistä Premat vaikuttaa nopeammalta ja paljon valmiimmalta kuskilta. Premat kuitenkin hävisi suht selvästi Nicolle, tosin välillä pystyi ihan hyvin laittamaan kampoihin mutta kokonaisuutena ei. Lapierre kuitenkin oli täysi statisti Kovalaiseen verrattuna mikä oli itselleni iso yllätys. Loppukaudesta hieman piristyi mutta muuten todella heikko kausi. Uskon että Premat ja Lapierre ajavat molemmat ensi vuonna GP2:sessa ja Premat taistelee mestaruudesta Piquen kanssa ja jos Lapierre parantaa huomattavasti ehkä ottaa voiton tai pari.
Heistä kuitenkin Premat'lla paremmat mahdollisuudet, Lapierren mahdollisuuksin en oikein usko mutta jätän pienen varauksen jos Premat'lla ei homma toimi, ja jos Sebastien Bourdais jää Amerikkaan niin sitten Lapierre olisi lähin vaihtoehto seuraavaksi ranskalaiskuskiksi.
Ai niin, unohdin täysin Montagnyn joten jälleen kyllä Lapierren mahkut tipahtivat...
Adam Carroll saatetaan myös nähdä ykkösissa mutta siihen taitaa mennä hieman pidemmän aikaa kuin pari vuotta... Kuitenkin lahjakas kaveri ja voitti Pantanon varsinkin alkukaudesta, loppukaudesta olikin tasaisempaa.
Hänestä en oikein kuitenkaan osaa sanoa juuta enkä jaata.
Brunin ja Pantanon paluuseen taas en usko. Neel Jani myös saattaa saada näytönpaikan mutta enemmänkin Red Bullin kuin ajotaitojensa takia. Ei kuitenkaan mikään ihan kädetön kuski.
Ainakin kolmen kuskin tilanne näyttää todella hyvältä ja he ovat juuri kolme eniten pisteitä keränneet eli Nico Rosberg, Heikki Kovalainen ja Scott Speed. Kaikki mielestäni ansaitsevat paikkansa ja ainakin tilaisuuden ykkösissä mutta tämä alkoi viimeistään loppukaudesta olemaan itsestäänselvyys.
Rosbergillä(Williams) ja Kovalaisella (Renault) jo varmat testikuskin paikat ja niin myös Speedillä, mutta hänellä uskon olevan parhaat mahdollisuudet kisakuskin paikkaan (Red Bullin Minardin oston jälkeen).
Jotenkin vain tuntuu että Kovalaisen on ehkä vaikeinta saada näistä kolmesta kisakuskin paikkaa, (huom,sanon että se on vain vaikeinta) ellei Renault nosta häntä testivuoden jälkeen suoraan omaan tiimiinsä. Tämän johtopäätöksen vedin vain kun seurannut Montagnyn uraa joka on todella lupaavan alun jälkeen jäänyt polkemaan paikoillaan, ja itse kyllä näen hieman samanlaisen uhkakuvan Heikin yllä... sääli sinänsä.
Rosbergistä taas ovat Kiinnostuneet ainakin Williams ja BMW ja tallipaikkaneuvotteluissa varmasti auttaa Keke jolla on hyvät suhteet myös McLarenille.
Speed on myös mielestäni todistanut noputensa ja Red Bullin tuki takaa lähes 100%sella varmuudella tallipaikan. Hän varmaankin ajaa jo ensi vuonna Red Bullin kakkostallissa ja uskoisin että mies ainakin pari vuotta ajaa ykkösissä tuloksista riippumatta, ellei sitten tule täydellistä floppia, mihin en usko, itse ainakin uskon Speedin vievän Liuzzia aika selvästi.
Sitten muut hieman epävarmemmat, Nelson Piquet jr on myös mielestäni todistanut nopeutensa monissa eri luokissa ja vaikka GP2 kausi menikin vähän alakanttiin niin taisi johtua enemmän tallista kuin itsestään.
Kuitenkin yksi voitto ja vielä Span radalla ja murskavoitto tallikaverista.
Muutama F1 testi jo takana Williamsilla ja varmasti myös Piquet'llä hyvät siteet Williamsille. Hänen tilannetta kuitenkin huonontaa että Rosberg vei Williams paikan nenän edestä mutta uskon ja toivon että Piquet kuitenkin saisi näytönpaikan ykkösissä, jo nimenkin takia mutta ennen kaikkea ajotaitojensa takia.
En tiedä ajaako hän ensi vuonna GP2:sissa mutta se olisi ehkä kaikista paras vaihtoehto jos ei testikuskin paikkaa löydy. Kuitenkin sarja olisi jo pakko voittaa mutta en sitä yhtään epäile etteikö niin voisi käydä.
Piquen tapauksessa en tiedä onko isästä enemmän hyötyä vai haittaa mutta nimestä ei ainakaan ole haittaa.
Jos ensi vuoden jälkeenkään ei löytyisi paikkaa kannattaisi hakea ehkä paikkaa jommastakummasta Amerikan sarjasta vuodeksi tai kahdeksi.
Sitten ranskalaiskuskit Alexandre Premat ja Nicolas Lapierre.
Heistä Premat vaikuttaa nopeammalta ja paljon valmiimmalta kuskilta. Premat kuitenkin hävisi suht selvästi Nicolle, tosin välillä pystyi ihan hyvin laittamaan kampoihin mutta kokonaisuutena ei. Lapierre kuitenkin oli täysi statisti Kovalaiseen verrattuna mikä oli itselleni iso yllätys. Loppukaudesta hieman piristyi mutta muuten todella heikko kausi. Uskon että Premat ja Lapierre ajavat molemmat ensi vuonna GP2:sessa ja Premat taistelee mestaruudesta Piquen kanssa ja jos Lapierre parantaa huomattavasti ehkä ottaa voiton tai pari.
Heistä kuitenkin Premat'lla paremmat mahdollisuudet, Lapierren mahdollisuuksin en oikein usko mutta jätän pienen varauksen jos Premat'lla ei homma toimi, ja jos Sebastien Bourdais jää Amerikkaan niin sitten Lapierre olisi lähin vaihtoehto seuraavaksi ranskalaiskuskiksi.
Ai niin, unohdin täysin Montagnyn joten jälleen kyllä Lapierren mahkut tipahtivat...
Adam Carroll saatetaan myös nähdä ykkösissa mutta siihen taitaa mennä hieman pidemmän aikaa kuin pari vuotta... Kuitenkin lahjakas kaveri ja voitti Pantanon varsinkin alkukaudesta, loppukaudesta olikin tasaisempaa.
Hänestä en oikein kuitenkaan osaa sanoa juuta enkä jaata.
Brunin ja Pantanon paluuseen taas en usko. Neel Jani myös saattaa saada näytönpaikan mutta enemmänkin Red Bullin kuin ajotaitojensa takia. Ei kuitenkaan mikään ihan kädetön kuski.
Viimeksi muokattu: