Hënkka
Guest
Ehdotus sen tulevan sarjan tasotussysteemiksi:
Käytössä tulee olemaan 4 parhainta autoa, eli Lotus, Eagle, Ferrari ja Brabham. Jokaiseen kilpailuun autot määräytyvät vapaalla valinnalla siten, että MM-sarjan johtaja valitsee viimeisenä. Huonoiten edellisissä kilpailuissa menestynyt siis ensimmäisenä. Ensimmäisen kilpailun valintajärjestys arvotaan.
Kuljettajien lukumäärä kuitenkin vaihtelee kisakohtaisesti, joten autojen määrälle pitää tehdä tiettyjä rajoituksia. Selvin tapaus on, jos mukaan on tulossa 4 kuljettajaa, eli jokaiselle eri automerkki. Jos on 5-8 kuskia, niin samaa automerkkiä ei voida valita kahta enempää. Jos on 9-12 kuskia, niin samaa automerkkiä ei voi valita kolmea enempää, jne.
Esim. 10 kuljettajaa: Kolme huonoiten sarjassa menestynyttä päättää valita kaikki Lotukset --> Lotus-kiintiö on täysi. Seuraavat varaavat vaikkapa vuorotahtiin Ferrareita ja Eaglejä, joista Ferrarin kolmen auton kiintiö täyttyy ensin. Näin Eaglejä ja Brabhameja ei voi valita enää kuin kaksi maksimissaan.
Valintajärjestys on siis MM-sarjan tilanne. Ensimmäinen ratkaiseva tekijä on tietysti pistemäärä. Jos ne on tasan, niin ratkaisee parempi yksittäinen sijoitus. Jos nekin tasan, niin seuraavaksi paras kisasijoitus jne. Jos joillakin on nämä kaikki tasan ratkaisee aika-ajosijoitukset vastaavalla tavalla. Jos tilanne on vieläkin tasan (mahdollista lähinnä vain alussa, kun uusia kavereita tulee mukaan), niin valintajärjestys heidän välillä arvotaan.
Mitä ootte mieltä? Vähän pientä tasoitusta DTM-tyyliin, kun sarjassa on kuitenkin aika suuria tasoeroja.
Käytössä tulee olemaan 4 parhainta autoa, eli Lotus, Eagle, Ferrari ja Brabham. Jokaiseen kilpailuun autot määräytyvät vapaalla valinnalla siten, että MM-sarjan johtaja valitsee viimeisenä. Huonoiten edellisissä kilpailuissa menestynyt siis ensimmäisenä. Ensimmäisen kilpailun valintajärjestys arvotaan.
Kuljettajien lukumäärä kuitenkin vaihtelee kisakohtaisesti, joten autojen määrälle pitää tehdä tiettyjä rajoituksia. Selvin tapaus on, jos mukaan on tulossa 4 kuljettajaa, eli jokaiselle eri automerkki. Jos on 5-8 kuskia, niin samaa automerkkiä ei voida valita kahta enempää. Jos on 9-12 kuskia, niin samaa automerkkiä ei voi valita kolmea enempää, jne.
Esim. 10 kuljettajaa: Kolme huonoiten sarjassa menestynyttä päättää valita kaikki Lotukset --> Lotus-kiintiö on täysi. Seuraavat varaavat vaikkapa vuorotahtiin Ferrareita ja Eaglejä, joista Ferrarin kolmen auton kiintiö täyttyy ensin. Näin Eaglejä ja Brabhameja ei voi valita enää kuin kaksi maksimissaan.
Valintajärjestys on siis MM-sarjan tilanne. Ensimmäinen ratkaiseva tekijä on tietysti pistemäärä. Jos ne on tasan, niin ratkaisee parempi yksittäinen sijoitus. Jos nekin tasan, niin seuraavaksi paras kisasijoitus jne. Jos joillakin on nämä kaikki tasan ratkaisee aika-ajosijoitukset vastaavalla tavalla. Jos tilanne on vieläkin tasan (mahdollista lähinnä vain alussa, kun uusia kavereita tulee mukaan), niin valintajärjestys heidän välillä arvotaan.
Mitä ootte mieltä? Vähän pientä tasoitusta DTM-tyyliin, kun sarjassa on kuitenkin aika suuria tasoeroja.