Gran Premio d'Italia 2007 - harjoitukset

  • Viestiketjun aloittaja Joni
  • Aloituspäivämäärä

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
cccp sanoi:
Räkän jatkuvat "tekniset viat" johtuvat osittain miehen hälläväliä -ajotyylistä. Nykyformuloita ei voi ajaa kuin entisajan "tankkeja". Mestarit vievät autoaan äärirajoilla kuitenkin niin että vehkeet kestää.
Ja taas alko nää että syy on Kimissä. :D :D :D
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Oberfeldwebel sanoi:
Joo ei se moottori varmaan ole ongelma, vaan säädöt. Onkohan ne nyt sitten vara-autossa kohillaan, toivottavasti..
Luulisi, että kahdessa tunnissa saa säädöt kopioitua.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Vice sanoi:
No jos oikeasta epäonnen soturista puhutaan niin kyllähän se Mark Webber on, missä tahansa tallissa on niin koneet ei kestä ja keskeytyksiä satelee ilman omaa syytä. Viime vuoden Williams oli kaiken huippu.
Niin, mutta Kimi ei ajakaan "missä tahansa" tallissa. Ja tallikaveriin ja lähimpiin kilpakumppaneihinhan nämä vertailut pitää tehdä.. Voi toki Webberilläkin olla huonoa tuuria, en ole seurannut sillä silmällä..
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Vieläkös joku on sitä mieltä että ei niillä viime viikon testien tuloksilla ole mitään merkitystä? ;)
 

hikkaveks

Well-known member
Liittynyt
27.5.2001
Viestit
495
Sijainti
Helsinki
cccp sanoi:
Räkän jatkuvat "tekniset viat" johtuvat osittain miehen hälläväliä -ajotyylistä. Nykyformuloita ei voi ajaa kuin entisajan "tankkeja". Mestarit vievät autoaan äärirajoilla kuitenkin niin että vehkeet kestää.
Yksikään oikea asiantuntija ei ole kanssasi samaa mieltä.
 

hikkaveks

Well-known member
Liittynyt
27.5.2001
Viestit
495
Sijainti
Helsinki
Rusina sanoi:
Luulisi, että kahdessa tunnissa saa säädöt kopioitua.
On vähän vaikea säätää kun tuona kahtena tuntina ei pääse radalle ajamaan. Ei ne säädöt ole mitään numeroita joita excel-taulukkoon täytetään, vaan paljon monimutkaisempia fyysisiä muutoksia.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Rusina sanoi:
Luulisi, että kahdessa tunnissa saa säädöt kopioitua.
Joo mutta balanssissa se tuskin on, ku jotku tallit ei saa koko viikonloppuna autoa balanssiin..

Toivotaan, aika-ajoissa se nähdään mikä on kyyti. Toinen rivi riittää ja mielellään Massan edellä, silloin taktiikalla voittoon. :ahem:
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
hikkaveks sanoi:
On vähän vaikea säätää kun tuona kahtena tuntina ei pääse radalle ajamaan. Ei ne säädöt ole mitään numeroita joita excel-taulukkoon täytetään, vaan paljon monimutkaisempia fyysisiä muutoksia.
Tosin kyllä tuo data on ihan tietokoneella tallessa, millä asetuksilla Räikkönen on ajanut ja tuon datan mukaan tehdään fyysiset muutokset autoon.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Mitäköhän aika ajoissa tapahtuu tänään? ei niistäkään dramantiikalta vältytä veikkaan että Larenit vetävät yhteen viimeisessä sessiossa. :alppu:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tomacu sanoi:
Vieläkös joku on sitä mieltä että ei niillä viime viikon testien tuloksilla ole mitään merkitystä? ;)
No mää oon sitä mieltä, ettei se viimeviikon testien tulos tarkoita samaa aikaeroa kisassa. Toki se tulos on tallille merkityksellinen, mutta ei edelleenkään mua huolestuta nyt sen enempää ku ennen testejäkään.

Alonsokin sanoi että Ferrari peitti vauhtia testeissä. (en muista mistä moisen luin..)
Ja nyt täällä Ferrari ajaa tuplaten painavammalla bensakuormalla..

Ferrari testaa kisaa varten toisin kuin McLaren!
 

hikkaveks

Well-known member
Liittynyt
27.5.2001
Viestit
495
Sijainti
Helsinki
Rusina sanoi:
Tosin kyllä tuo data on ihan tietokoneella tallessa, millä asetuksilla Räikkönen on ajanut ja tuon datan mukaan tehdään fyysiset muutokset autoon.
kyllä, mutta aina kun säädetään fyysisiä siipiä ja muita asetuksia autossa, niin ne pitää käydä testaamassa radalla, että ovatko varmasti kuten data sanoo. Tähän ei Kimillä ole aikaa enää, kun ensimmäisillä kiekoilla pitäisi jo ajaa ns. kunnon kierroksia.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
hikkaveks sanoi:
On vähän vaikea säätää kun tuona kahtena tuntina ei pääse radalle ajamaan. Ei ne säädöt ole mitään numeroita joita excel-taulukkoon täytetään, vaan paljon monimutkaisempia fyysisiä muutoksia.
Kamoon, eiköhän tuo säätöjen siirto vara-autoon ole otettu huomioon. Mitä helvettiä ne sillä vara-autolla tekee jos ei ne osaisi säätää sitä?
 

Pyranha

Well-known member
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
73
Olipa todella kova tälli. Harmi että tuon linkin video pätkäisee juuri kun tilanne alkaa.

Kimi koplaa taas ennen jarrutusta jotain, ehkä sitä jarrubalanssia siellä oikealla kädellä. Ja piirtäähän vasen takapyörä viivaa tiehen samantien.
Voi olla kyllä hassi moottorijarrutuksessakin joka on sitten täysin elektroniikan vika.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Jason Voorhees sanoi:
Maku asia.

Loppu OT.
OT. Ei edes ole, tulokset osoittaa aivan muuta

Eiköhän Ferrari osaa vara-auton säätää aikalailla samanlaiseksi jos aika riittää
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Doubtful sanoi:
OT. Ei edes ole, tulokset osoittaa aivan muuta

Eiköhän Ferrari osaa vara-auton säätää aikalailla samanlaiseksi jos aika riittää
Pitää oikein vääntää rautalangasta: kaksi maailmancupin voittoa ja vaikka kuinka paljon arvokisamitaleja. Että saadaan OT loppumaan, niin kompromissi: Mieto oli aikansa parhaimpia hiihtäjiä, joka ei saavuttanut koskaan henkilökohtaista arvokisavoittoa.

Ja kyllä ne säädöt saadaan Räikkösen vara-autoon. Toinen juttu on, miltä sessiolta ne otetaan. Ekalta, jossa Ferkut sijalla 1 ja 2, vai tältä lauantain.
 

hikkaveks

Well-known member
Liittynyt
27.5.2001
Viestit
495
Sijainti
Helsinki
kessel sanoi:
Kamoon, eiköhän tuo säätöjen siirto vara-autoon ole otettu huomioon. Mitä helvettiä ne sillä vara-autolla tekee jos ei ne osaisi säätää sitä?
Pitävät sitä varalla että edes jokin auto on jolla ajaa. Mutta vuosien aikana on tullut selväksi että vara-autoa ei saa niin hyvään trimmiin kuin pääautoa, jos virittely aloitetaan myöhään. Uskon että tämä tulee vaikeuttamaan Kimin mahdollisuuksia tänään aika-ajoissa melko lailla.

Huomioikaa myös se että tuohon vara-autoon pitää siirtää moottori alkuperäisestä autosta.
 
Viimeksi muokattu:

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Pyranha sanoi:
Olipa todella kova tälli. Harmi että tuon linkin video pätkäisee juuri kun tilanne alkaa.

Kimi koplaa taas ennen jarrutusta jotain, ehkä sitä jarrubalanssia siellä oikealla kädellä. Ja piirtäähän vasen takapyörä viivaa tiehen samantien.
Voi olla kyllä hassi moottorijarrutuksessakin joka on sitten täysin elektroniikan vika.
Veikkaisin, että vasemmassa etujarrussa oli jotain häikkää, ei purrut ollenkaan ja auto sitten jarrutuksessa pyrki oikealle.
 
Ylös