Grillikausi 2017

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Sijainti
Anywhere in the world
Näköjään jotkut katsovat grillikauden aloituspäivän kalenterista, kun lumisateesta ja kovasta tuulesta huolimatta grillataan heti kun kalenterin mukaan on aika aloittaa grillikausi.
Jaa.

Lunta ei eilen täällä satanut, aurinko paistoi, lämmintä n. 6astetta. Tuuli kyllä kylmästi, mutta grilli oli mukavasti suojaisalla puolella taloa. Enimmät lumetkin on pihalta sulaneet.

Mutta pitäisihän sitä ymmärtää olla grillaamatta missään ennenkuin koko maassa on leikattu nurmikko vähintään kahdesti.

Pyydän nöyrimmästi anteeksi tahdittomuuttani, lupaan ettei tämä toistu.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Makkaraako ei voi laittaa siihen sitten, kuten itse olen tehnyt lukuisia kertoja?
Pelkällä nuotiolla makkaran paistaminen ei ole grillaamista. Mutta sitten, kun nuotion (tai mieluummin hiilloksen) päälle laitetaan ritilä ja paistettava tuote siihen päälle, voidaan puhua grillaamisesta.

Örfil

Guest
Grillaukseen tarvitaan se grilli. Eli tyypillisesti avotulen päälle levitetty metalliritilä tahi -verkko.
Eli tarkkaan ottaen lämmönlähteen ja makkaran välissä on oltava metalliritilä, josta muodostuu grillausprosessi.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Eli tarkkaan ottaen lämmönlähteen ja makkaran välissä on oltava metalliritilä, josta muodostuu grillausprosessi.
Tämän määritelmän voisi jo laittaa sanakirjaan. Ja viereen kuva, jossa Alppu istuu nuotion ääressä makkara kepinnokassa ja kuvan yli piirretty iso punainen rasti ja alla teksti "Ei näin".

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Itsehän olen sitä mieltä, että kaasulla tahi sähköllä ei voi grillata. Ihan sama pistää ne eineet (kaasu- tai sähkö)uuniin.

Timo Virtanen

Ihan tavallinen Virtanen
Sijainti
Anywhere in the world
Nimestä voinee päätellä jotakin?

HiiliGRILLI.
KaasuGRILLI.
SähköGRILLI.

Jos sen nimi on GRILLI niin niin sen pääasiallinen käyttötarkoitus lienee GRILLAAMINEN, olipa lämmönlähde minkä tahansa.