Fuji 6h ajettiin ilman sadetta, mutta tapahtumaa riitti. Sitä kuvannee, että turva-auto oli kolmeen kertaan radalla. Hypercar -luokkaan saatiin uusi merkki voittajaksi, kun Alpine A424 otti kauden ensimmäisen voittonsa. Voitto tulli hieman onnella ja tallin rohkealla päätöksellä, joka Fuji 6h kisassa kannatti. Alpinen nousu alkoi, kun auto meni kilpailun puolivälin jälkeen varikolle muutama sekunti ennen radan kattavaa keltaista. Alpine sai huomattavan edun muiden ajellessa 80km/h pitkin ratakierrostaan. Voiton varmisti viimeinen varikkopysähdys, jolloin muiden vaihtaessa kaikki neljä rengasta Alpine vaihtoi vain eniten kuluvan puolen eli vasemman puolen renkaat. Alpine pääsi ensimmäisenä radalle ja sai 8s. kaulan takana tulevaan kaksikkoon Peugeotiin (Resta, Jensen, Vergne) ja Penske Porscheen (Estre/Vanthoor). Peugeot oli nopeampi suorilla ja Penske Porsche radan mutkaosuudella. Näin kahden kuljettajan Jensenin ja Vanthoorin taistellessa sijoista 2-3, Alpine onnistui pitämään etumatkan maalin asti. Sinänsä Estren suoritus Penske Porschella oli ratkaisevaa sijoituksen kannalta. Estren ajolla noustiin takaa kärkitaistoon.
Voitto oli Alpine Endurance Teamille kauden ensimmäinen. Ja kyllä voittoon ajaneen Alpinen (Habsburg, Chatin, Milesi) alku oli törmäilyineen sen näköistä, että mitähän tästäkin kisasta tulee. Habsburg rysäytti Aston Martinin? perään ja Alpineen vaihdettiin jo alkukierroksilla etupään kaikki hiilikuitupaneelit. Ovat sinänsä muuten näpsäkästi kahdessa osassa.
GT3 -luokassa maaliviivan ylitti ensimmäisenä Ferrari AF Corse (Herlau, Mann, Rovera), mutta kärjessä ajanut Rovera nappasi viimeisellä pikatankkaus pysähdyksellä 5s. aikasakon varikon valkoisen linjan ylityksestä niin voittoon nousi TF Sportin Corvette (Rompuy, Andrade, Eastwood) . Aikasakon rasittama Ferrari oli toinen ja lopussa hyvin kirineet BMW:t veivät sijat 3-4.
Hypercar -luokassa päivä oli pettymys Ferrarille, sillä maailmanmestaruus tavoittelu siirtyy kauden viimeiseen kisaan Bahrainiin. Kubican tähdittämän AF Corse Teaminkin kisa meni törmäilyyn GT3 -luokan auton kanssa. Ja suorilla havaitsi, että Ferrarit eivät ole nopeimpia. Aston Martinit ja Peugeotit menivät heittämällä suorilla ohi jo kisan alussa.
Myöskin Toyota ehkä odotti enemmän kotikisastaan vaikka auto jää suoritustasoltaan kärkitalleille. Toyotan nykymallin suoranopeus ei yksinkertaisesti riitä kamppailemaan kärkisijoista ja kun talli vielä hankki toiminnallaan 3 minuutin aikasakon Toyotan toiselle autolle (Buemi, Hartley, Hirakawa) niin sanat eivät aina riitä. Aston Martinille päivä oli huono, johtuen lähinnä omista hölmöilystään. Törmäily GT3 -luokan Aston Martinin kanssa oli piste i:n päälle. Auto on nopea, mutta se ei yksin riitä. Silti Valkyriellä ajaneet Sörensen/Riberas ajoivat kuudenneksi. Mukaan mahtui varikon läpiajo rangaistuksia ja lopuksi Kobayashi vielä törmäili Toyotalla perään, mutta maaliin tultiin. Kuudes sija on Aston Martinin paras saavutus. Cadillaceille kisa meni alakanttiin lähinnä huonon taktiikan ja tekniikan kanssa. Paalupaikalta lähteneet (Stevens, Nato, Lynn) olivat kaiken jälkeen seitsemännellä sijalla.
Penske Porschelle päivä oli hieno ja sijoitukset mitä saatiin, pitivät Porschen mahdollisuuden saavuttaa maailmanmestaruus elossa. Peugeotille päivä oli myös lähes täydellinen. Jostain on kaivettu lisää vauhtia ja paljon, kun auto on myös radan teknillisellä osuudella riittävän nopea, jotain on tehty oikein.
GT3 -luokassa molemmat Mclarenit hyytyivät kisan edetessä. Ferrarille päivä oli aikasakkojenkin kera hyvä. Porschelle ei niinkään, ainoastaan Manthey Porsche ajoi 10 -sakkiin. Samoin kotikisa Lexus -teamille oli karmaiseva. Jo aika-ajot menivät penkin alle eikä vauhtia löytynyt kisassakaan.
Fuji 6h oli värikäs kisa. Tuomaristolla riitti pohdittavaa oli törmäilyjä, valkoisen viivan ylityksiä varikolla, rata ylityksiä jne. Turva-auto kävi kolme kertaa kasaamassa porukan ja viisi kertaa annettiin koko radan kattava keltainen. Voittajat taas vaihtuivat ja mestaruuksien suhteen kaikki ratkaistaan Bahrainissa 8.11.2025. Pääsponsorin mukaan kisa on nimeltään Bapco Energies 8 Hours of Bahrain.
Hypercar ja GT3 -luokan kuusi parasta.