Näinhän se menee, vaikka Proton ajattaa kahta Mustangia LMGT3 -luokassa niin yhteistyö Fordin kanssa Hypercar -luokassa vuonna 2027 lienee pois suljettu, koska Ford on sanonut perustavansa oman Ford -teamin, se että Proton ajattaisi yhtä Fordia samalla kaavalla kuin Ferrarilla oli Kubican AF Corse teamiin lienee auki. Porsche lähti WEC:n Hypercar -sarjasta, mutta ei IMSA:sta. Kustannukset kahden auton kanssa ovat molemmissa sarjoissa suurin piirtein samat. Se tiedetään, että Porcshe vastusti FIA:n BOP (Balance of Performance) sääntöä ja FIA voimalla ajamia menestyspainoja kaudelle 2027. IMSA -sarjassa näitä ei tunnusteta. Totta on myös se, että IMSA näkyvyys on jenkeissä kokonaan eri kuin WEC -sarjan. Ja USA on selkeästi suurin markkina-alue Porcshelle. Takana on myös talous 2025/9kk pohjalta tehdyt ennusteet arvioivat Porcshen liikevoiton tipahtavan noin -99% ja liikevoitto% asettuvan 0,2% lukemiin.