Totta kyllä että Trulli on usein "tulppana". Mutta siihen on muitakin syitä kuin mahdollinen hitaus. Olet varmasti huomannut että Renault lähes poikkeuksetta onnistuu starteissa mainiosti. Renaultit ohitttavat usein startissa nopeampia autoja, ja on luonnollista että startin jälkeen nämä ohitetut nopeammat autot seuraavat aivan Renaultien perässä.pmv sanoi:Semmonenkin juttu tuli mieleen, että se ei välttämättä ole pelkästään Trullin huonoa tuuria että on monesti osallisena lähtökolareissa. Ei se paljoa auta, että on syytön osapuoli jos kisa on pilalla. Trullilla saattaa olla kuskien joukossa sellainen maine että se antaa herkästi periksi ja kaikki "kamikaze" ohituksetkin menee läpi kun se aina väistää. Tuollainen mainehan suorastaan houkuttelee muita tekemään yltiöoptimistisia temppuja jotka päätyvät huonosti molempien kannalta.
En kyllä ole varma tuosta Trullin maineesta, mutta monet kuskit ovat puhuneet vuosien varrella siitä että tietty kypärä ja auto assosioidaan aina tietyntyyppiseen ratakäyttäytymiseen. Jotenkin voisi kuvitella että joku Montoya herättää lievästi enemmän kunnioitusta kuin Trulli radalla. En kyllä muista et Trulli olisi koskaan tehnyt kisan aikana mitään agressiivistä, muuta kuin yrittänyt peitellä toisten ohituksia. Trullistahan tulee monesti kisan aikana ns. tulppa hyvän aika-ajonsa takia. Kisassa vauhti ei riitä ja se hidastuu entisestään kun pitää keskittyä peileihin.
Miksi sitten tuntuu että se tulppa on aina Trulli eikä tallikaveri, niin se on aika mielenkiintoinen kysymys. Ehkä se selittyy taktiikalla tai säädöillä? Trulli ehkä säätää auton siten että aika-ajoissa pääsee kovaa mutta itse kisassa täytyy ajaa varovaisemmin ettei auto mene rikki. En sitten tiedä onko tuossa mitään perää? Ainakin nykyään tuo vois pitää paikkaansa kun kisat ajetaan samoilla säädöillä kuin aika-ajotkin.