Häkkinen testaa MP4-8

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
http://www.youtube.com/watch?v=iQLj3JcMDTs

Kertooko kyseinen pätkä teistä Häkkisen kyvyistä kommunikoida tuohon aikaan insinöörien kanssa vai epätoivoisista insseistä? Vaiko molemmista?

Joka tapauksessa hieman hassu pätkä, kun ainakin itse saan sen kuvan, että ilmeisesti menee hermo tuolta Georgiolta! :D
 
Viimeksi muokattu:

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
Hyvä youtube-löytö!

Aika toivotonta on tuo kommunikointi molemmin puolin, kun kumpikaan ei osaa esittää asiaansa ymmärrettävästi vieraalla kielellä. Missäs tuo Giorgio Ascanelli nykyisin vaikuttaa?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Mr Natural sanoi:
Hyvä youtube-löytö!

Aika toivotonta on tuo kommunikointi molemmin puolin, kun kumpikaan ei osaa esittää asiaansa ymmärrettävästi vieraalla kielellä. Missäs tuo Giorgio Ascanelli nykyisin vaikuttaa?
Hätäkuukle ties kertoo, että olis nykyisin Maseratin tekniknen johtaja. Ehti olla tossa välissä Ferrarillakin koordinoimassa mm. Ferrarin ja Prost Grand Prix:n yhteistyötä.
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Luulisi että vaikka on kovasti valitettu että Kimille sopeutuminen ferrarin ympyröihin on vaikeaa, niin ei se nyt missään videopätkässä noin vaikealta näytä.
Häkä on kyllä varmaan aika hyvin nopeudellaan vakuuttanut, kun silti homma jatkui vaikka yhtään ei tuon videon mukaan osannut selittää mitä säätöjä haluaisi autossa muutettavan.
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hmm, ei toiminu ku Part 1?

Jos oon oikein käsittänyt, niin kaudella -93 testaamisen loppujen lopuks hoiti lähes täysin pelkästään Häkkinen! Ongelmana oli tehoton Fordin kone, itse McLarenin auto oli kuitenkin aerodynaamisesti sen ajan huippuluokkaa!

Joten ilmeisesti Häkä on kuitenki tuon testivuoden aikana oppinut kommunikoimaan Giorgion kanssa tai sitten hän on jatkossa työskennellyt jonkun muun insinöörin kanssa?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
DaSilva sanoi:
Enpä kyllä itsekään jaksaisi tuota italianmongerrusta kuunnella. :yuck:
Oikein helvetisti parempaa lontoota se kyllä veti, kun Häkä tossa pätkässä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Muistan aina kuinka ruutulipussa joskus näytettiin Häkän ekasta tai ekoista lotus testeistä pätkää niin sielä palaute oli vielä vähän parempaa:
"back tyres, not good" :D :cool:
 

Formula1Fan

Well-known member
Liittynyt
6.4.2005
Viestit
324
justF1fan sanoi:
Luulisi että vaikka on kovasti valitettu että Kimille sopeutuminen ferrarin ympyröihin on vaikeaa, niin ei se nyt missään videopätkässä noin vaikealta näytä.
Häkä on kyllä varmaan aika hyvin nopeudellaan vakuuttanut, kun silti homma jatkui vaikka yhtään ei tuon videon mukaan osannut selittää mitä säätöjä haluaisi autossa muutettavan.
Sennan pieksi ekoissa aika-ajoissa.
 

justF1fan

Well-known member
Liittynyt
20.3.2006
Viestit
167
Formula1Fan sanoi:
Sennan pieksi ekoissa aika-ajoissa.
Joo en minä sitä sanonut ettei osannut ajaa kovaa, vaan ettei tuon videon perusteella osannut kyllä yhtään antaa palautetta tiimille, mitä autosta pitää muuttaa.
Melkein voisi luulla, että pääpaino auton kehityksessä on ollut jonkun muun harteilla, koska ei tuolla palautteella oikeasti voi tietää miten autoa pitäisi kehittää.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
justF1fan sanoi:
Melkein voisi luulla, että pääpaino auton kehityksessä on ollut jonkun muun harteilla, koska ei tuolla palautteella oikeasti voi tietää miten autoa pitäisi kehittää.
Toi kyllä saa ymmärtämään huomattavasti paremmin, miksi Prost haalittiin McLarenille testaamaan pari vuotta myöhemmin.
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
justF1fan sanoi:
Joo en minä sitä sanonut ettei osannut ajaa kovaa, vaan ettei tuon videon perusteella osannut kyllä yhtään antaa palautetta tiimille, mitä autosta pitää muuttaa.
Melkein voisi luulla, että pääpaino auton kehityksessä on ollut jonkun muun harteilla, koska ei tuolla palautteella oikeasti voi tietää miten autoa pitäisi kehittää.
Kuinka niin? Sehän sano viat kyllin selvästi siinä kypärä päässä. Aiemmassa elekielellä. Mun mielestä Häkkinen on osannut aina tuoda ilmi tahtomansa. Joskus joku sanoi, että Häkkinen puhuu huonoa englantia, mutta täydellistä automobilikkia. Ei tuossa ollu mitään muuta kuin tiimi väärässä. He uskoivat liikaa Andrettiin, mikä oli ihan sukka ja uskoivat liian vähän Häkkisen ajatuksiin kilpurin suhteen. Ja sitä paitsi jos kielimuuria oli, niin se johtui siitä, ettei talli osannut Mikan äidinkieltä, suomea.

Hyvä pätkä oli. Editoitu vaan jenkkimarkkinoille kohottamaan Andrettin nousua.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Vaikka Häkkisfani olenkin, niin silti menee jotenkin yli tää selittely. -> jos jotain tapahtuu, niin sehän johtuu siitä, ja se taas tuosta, jne. Laitetaan tosiaan jotain #¤"%# suomea opiskelemaan koko varikkoväki. Joopa joo.

Aina on joku saamarin selostustuokio, kuinka asiat pitäisi nähdä positiivisessa valossa näin suomalais-silmin. Kuvottavaa.:yuck:

edit: edit.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No jaa, alkuun Andretti testasi ja lopulta koko kauden ainoastaan Häkä testasi tuota autoa!

Andretti majaili kisojen väliajat jenkeissä ja Sennaa ei kiinnostanut testata kun auto ei ollut tarpeeksi hyvä! Tai lähinnä kone ie ollut riittävän hyvä!

Joten Häkä hoiti koko homman ja mites kävi? Kyseisellä autolla kuitenkin saatiin jotain aikaseks vaikka se oli selvästi muita heikompi koneeltaan! Eli kai se Häkä jotai siellä sai aikaseksi!

:rolleyes:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, niinhän se oli, että Andretti ei sitten lopulta testaillut tuota autoa juurikaan ja Mika sai ajaa todella paljon kilometrejä. MP4/8 kehittyi loppukaudeksi kolmeen viimeiseen kisaan sangen nopeaksi autoksi, tietty olosuhteetkin vaikutti. Esim. Suzukan voitto tuli pitkälti Sennan erinomaisten sadekelin taitojen takia(joissa olosuhteissa myöskään tehoero ei haittaa niin paljoa) ja Adelaidessa rata taasen oli sen verta hidas että Williams-Renaultin tehoilla ei jyllätty. Käsitykseni mukaan suurin vauhdin syy vauhdin parantumiseen kolmeen viimeiseen kisaan oli uudet Brembon jarrut jotka purivat koko lailla paremmin.

Siihen astihan Andrettilla ja Sennalla oli koko keskikauden suuria ongelmia saada auto hyvään vauhtiin. Hyvää luottamusta siihen ei kumpikaan saanut, Sennahan ajoi ulos Monzassa keilaten samalla Brundlen pihalle. Tuoki johtui muistaakseni siitä että Senna sääteli jarrutasapainoa kohdalleen ennen shikaania ja auto karkasi käsistä.
 

Jacce1971

Member
Liittynyt
5.3.2007
Viestit
17
Misa1 sanoi:
Joka tapauksessa hieman hassu pätkä, kun ainakin itse saan sen kuvan, että ilmeisesti menee hermo tuolta Georgiolta! :D
Ascanellihan taisi olla Sennan kisainssi pitemmän aikaa, joten taisi työskentely Häkkisen kanssa olla jonkinasteinen shokki ensalkuun. Miestä pidettiin alansa parhaana 80- / 90-lukujen taitteessa.
 
Ylös